Favorieten Top 3…

Het is 1 dag mooi weer en ik kom al helemaal in de vakantiemood… Dus wat is je Top 3 als het gaat om:

1. Favoriete bezochte steden? De mijne zijn: Parijs (ben er inmiddels 5 keer geweest en het blijft me boeien…) Berlijn (wereldstad die uitblinkt in z’n gemoedelijkheid en geschiedenis) en New York (ooit paar dagen geweest in november 2001, inderdaad net na 9/11, maar echt een stad die 24 uur leeft…)

2. Favoriete nog te bezoeken steden? Istanbul (heb op zich weinig met Turkije maar deze stad zou ik graag een keer willen bezoeken), Barcelona (wel al 3 keer een dagje geweest maar ik wil er dolgraag nog een keer een paar dagen naar toe…) en Rome (schijnt 1 groot openluchtmuseum te zijn, dus echt iets voor mij!)

3. Favoriete bezochte landen? Oostenrijk, Zwitserland en Frankrijk… (allemaal dus bergachtige landen… hoewel we dit jaar ook voor de zon gaan in Zuid-Frankrijk…)

4. Favoriete nog te bezoeken landen? Noorwegen, Engeland en Kroatië… (Noorwegen staat al jaren nr 1 maar tot nu toe was vriendlief nog niet zo overtuigd dat het daar ook mooi weer kan zijn, maar ik blijf hopen…)

5. Favoriete vakantie-accomodatie? Vakantiehuis(je), stacaravan (misschien na de aankomende zomervakantie wel de nr 1 haha…) en appartement…

13 gedachtes over “Favorieten Top 3…

  1. Hmmm, tja, ik denk nooit zo in favorieten.

    Ik vond Parijs wel leuk, maar moet nog een keer naar Londen. Barcelona ben ik wel eens een dagje geweest, maar Rome nog niet. Istanbul ben ik ook een dagje geweest, en is inderdaad leuk (maar kijk uit dat je niet afgezet wordt). Ik word altijd zo moe in een stad, dus ik zal niet snel een citytrip boeken.

    Wat landen betreft, vond ik inderdaad Oostenrijk erg mooi. Noorwegen zou ik ook nog wel willen zien. Wat een ‘miepen’ hè, die mannen? 😉 Mijn man begint ook altijd over het weer te zeuren, maar ik heb hem toch mee gekregen naar Schotland. Ook mooi trouwens. Maar Thailand vond ik ook heel bijzonder en dit jaar gaan we Maleisië ontdekken.

    En de accommodatie? Een huisje heeft zijn voordelen, maar ik vind ook de luxe van aanschuiven aan het ontbijt in een hotel wel zijn charmes hebben. Dus de afwisseling vind ik het leukst. En een stacaravan lijkt mij te krap met een snurkende man van 1,93m naast me in een smal en kort bedje. 😉

  2. 1. Beijing, Seoul.
    2. Eh… te veel 😉
    3. Rusland, China, Zuid-Korea, Finland.
    4. Cambodja, Vietnam, USA.
    5. Hostels

  3. 1. Barcelona, Florence, Bangkok.
    2. New York, Istanbul, Kuada lumpur.
    3. Costa Rica, Thailand, Sri Lanka.
    4. India, Indonesië, Maleisië, Mongolië, New Zeeland, IJsland, …. 😉
    5. Hotel, ….

  4. hallo wanda,
    bezochte steden zijn londen parijs venetie heb niet echt een voorkeur maar venetie vind ik wel superrr.ik zou graag nog een keer naar wenen gaan.mijn favo land is oostenrijk.zowel winter als zomer. maar nederland heeft ook voldoende mooie dingen hoor.
    wij zijn eiegenlik al een tijdje verknocht aan TEXEL volgende week gaan we weer voor een weekje. lekker in een huisje niet op zo’n druk park. heerlijk er op uitmet de fiets.
    nou fijn weekend
    groetjes diana

  5. Hola chica (met H, :D)
    Goh wat een verrassend onderwerp, ik kan hier ook menig logje mee vullen;-) Zeker nu we binnenkort op vakantie gaan, heb er zin in! Hier komen mijn antwoorden:
    1.Favoriete bezochte steden? Barcelona, Sevilla, Rome en Berlijn buiten Nederland en in ons koude kikkerlandje vind ik Arnhem, Maastricht en Groningen erg mooi.
    2. Favoriete nog te bezoeken steden? Oslo, Florence, Brugge, Londen en Annecy
    3. Favoriete bezochte landen? Met stip op nummero uno España 😀
    4. Favoriete nog te bezoeken landen? Kroatië, wat we binnenkort gaan ontdekken, IJsland, Costa Rica en Cuba
    5. Favoriete vakantie-accomodatie? Hotel of appartement
    Nu nog de pot aan het einde van de regenboog vinden of de zaadjes voor de geldboom zodat de lijstjes afgevinkt en uitgebreid kunnen worden 😀
    Goed weekend meis!

  6. Ik krijg gewoon zin in vakantie hiervan!!
    Nog twee en een halve week…..
    Om de een of andere reden kan ik je log op me iphone niet meer beantwoorden….
    XxX

  7. Oeh leuk blogje!!
    Vind je het goed als ik de antwoorden een keer in een blog zet van mij?
    Zit wel in de buurt van Guapa met favo bezochte steden en favo land 😉

  8. Hey,

    Heb niet zoveel ervaringen met vakantie. Ik ben al wel in Parijs, Londen en Barcelona geweest. En Barcelona meerdere dagen. Daar ga ik in de toekomst zeker nog een keer naartoe, prachtig!! Zo lijkt Rome me inderdaad ook erg mooi!!

  9. Oh er staan hier een heleboel plaatsen en landen bij die ik ook nog zou willen bezoeken.
    Mijn favo steden zijn toch wel Parijs, Barcelona, Londen. Als land is dat momenteel veruit Frankrijk. daar komen we toch wel thuis. Vorig jaar een uitstapje naar Italie gemaakt, maar dit jaar wordt het toch weer Frankrijk. Of we snel wat anders gaan doen? Geen idee, dat zal denk ik zonder de kinderen worden en dat duurt gelukkig nog even haha

Reageren mag hoor!

