Eindelijk weekend…

Best wel triest als je maar 4 dagen hoefde te werken maar goh wat wat ik weer toe aan het weekend zeg! Ondanks dat de week werkelijk waar voorbij is gevlogen en ook vandaag wel snel voorbij ging, was ik er gewoon helemaal klaar mee…

Eigenlijk begon dat vanochtend al, om 6 uur klaarwakker en vervolgens opnieuw diep in slaap gevallen met als gevolg dat ik met een mega duffe kop wakker werd toen de wekker om half 7 rinkelde… Nog even getwijfeld om een half uurtje later te beginnen maar ja, de kans was groot dat ik dan nog duffer zou zijn, dus mezelf toch maar uit bed gehesen…

En ja, dan weet je gewoon dat het 1 van die dagen gaat worden, zo’n typische dag waarop de meest simpele dingen al moeite kost. Zo lette ik even niet op bij de koffieautomaat waardoor m’n theekan overstroomde, vergat ik een schoteltje mee te nemen voor de gebruikte theezakjes en kon ik dus weer terug lopen, schoof ik per abuis een stapel polissen die ik donderdag aan het eind van de middag bij elkaar had geraapt, van m’n buro af waardoor het één warboel werd en ik alles kon gaan uitzoeken, wilde ik nota’s uitprinten en ja hoor, was uitgerekend het briefpapier op… En toen was ik nog niet eens een half uurtje begonnen!

Stiekem heb ik nog even gedacht om vanmiddag om 15.00 uur vrij te nemen maar uiteindelijk heb ik dat toch maar niet gedaan, mede ook omdat de dag wel verrassend snel voorbij ging en ook omdat er anders nog meer werk was blijven liggen… Best wel goed van mezelf, toch?

Maar okay, nu dus weekend! Verheug ik me hierop? Nou, tuurlijk is het fijn dat het weer weekend is, dat er geen wekker rinkelt om half 7, dat ik niet hoef te werken maar… ik moet dit weekend wel flink aan de studie voor m’n PE-examen van aankomende woensdag en dat is niet iets waar ik me op verheug.. Vroeger (goh, wat klink ik nu oud…) leerde ik best wel makkelijk en kon ik altijd terugvallen op m’n fotografisch geheugen, tegenwoordig gaat het leren een stuk moeilijker en werkt m’n fotografisch geheugen ook maar meer tot op zekere hoogte, althans, ik weet vaak nog wel op welke bladzijde (links/rechts, onder/boven) het staat maar wat het dan ook alweer precies was, wordt wat lastiger… Ach ja, zal wel ‘ouderdom’ zijn…

Wordt het dan alleen maar een studieweekend? Nou nee hoor, niet dat er veel andere dingen op de planning staan maar morgenvroeg wil ik in ieder geval weer even lekker fitnessen en ’s middags even naar paps & mams om hun ‘nieuwe’ keuken te bekijken en verder moet de koelkast/voorraadkast weer nodig met het één en ander worden gevuld.

Nu ik dit bovenstaande zo teruglees, zal er van studeren morgen niet veel gaan komen maar ‘gelukkig’ hebben we daarvoor de zondag en maandag nog!

Fijn weekend!

9 gedachtes over “Eindelijk weekend…

  1. Haha, zulke dagen kun je maar beter snel skippen. Ik ken dat ook wel en soms helpt het om tegen mezelf te zeggen, ‘Okay, nu gaat alles weer goed’. Even bewust worden van wat ik doe, ofzo.

    Succes met leren en stuur vriendlief maar op de boodschappen uit, dan heb jij een extra uurtje.

  2. En meis….weekend is bijna voorbij…hoe heb je je dagen gevuld?? Hopelijk niet alleen maar studiedagen gehad.
    Hier studeren de kids wel heel veel uren…ze zijn zich aan het voorbereiden voor het examen!
    Fijne avond verder!

  3. Hihi echt zo’n dag om zo snel mogelijk te vergeten. Fijn dat deze toch nog snel voorbij was!! Maar eens in de zoveel tijd komt zo’n dag voorbij 😉 Suc6 woensdag met je examen!! Ik zal flink duimen voor je!!

Reageren mag hoor!

