Verslag Cote d’Azur (12 t/m 21 juni 2012)

Niks op tv, dus ideaal om achter de pc te kruipen en wat collages in elkaar te flansen! Zijn jullie klaar voor het 2e deel van onze vakantie?

Dinsdag 12 juni vertrekken we dus uit Gap en gaan we via Route Napoleon (mooie route met vaak kronkelige weggetjes) (1 t/m 3) naar onze 2e camping, Rives de les Agay in Agay aan de Cote d’ Azur, ook hier staat onze caravan al voor ons klaar (4).

Woensdag worden er nog snel een paar caravans op hun plek getakeld (5). ’s Ochtends bezoeken we het marktje in Agay en ’s middags maken we een mooie wandeling naar La Dramont vanwaar we een mooi uitzicht hebben op de zee en de verscheidene baaitjes (6 en 7).

Donderdags bezoeken we de oude binnenstad van Frejus (8 en 9) en liggen we ’s middags voor het eerst op het strand…

Vrijdags staat geheel in het teken van Gorges du Verdon, foto’s hiervan staan hieronder…

Zaterdags gaan we per boot naar St. Tropez, ook hiervan staan de foto’s hieronder…

Oh, ik zie dat ik zondag en maandag omgedraaid heb in m’n collage… nou ja, maakt niet uit… Zondags doen we het dus lekker rustig aan doen en badder ik lekker in de zee (15), in het begin was ik hiervoor wat huiverig omdat ik 3 jaar geleden daar gebeten/gestoken ben door een kwal wat nogal een pijnlijke herinnering is…

Maandags nemen we dus een kijkje in Cannes, vergapen we ons aan de luxe jachten en dure hotels en sta ik tussen anderen op de rode loper (11 t/m 14)…

Dinsdags zouden we in eerste instantie naar Nice maar we hadden geen zin om de hele dag op pad te zijn, dus vandaar dat we ’s ochtends even gluren in San Rafael (viel ons tegen dus vandaar geen foto’s) en ’s middags weer lekker op het strand neerploffen…

Woendags… onze laatste dag in Agay en helaas begon deze dag wat miezerig maar gaandeweg de dag klaarde het weer heerlijk op en hebben we nog een tocht gemaakt door het Esterelgebergte (16 t/m18) vanwaar je een mooi uitzicht hebt op de kust…

’s Avonds krijg ik vriendlief eindelijk zo ver dat ie toch die ene foto (19) van mij met die ene palmboom maak (waarom wil je dat nou, Wan, je gaat toch niet met een boom op de foto…) en tenslotte de laatste foto met behulp van de zelfontspanner (20)…

En zo kwam er dus een einde aan een hele leuke vakantie die voor ons allebei nog niet ten einde had hoeven komen maar ja, we hadden helaas geen andere keuze…

Zoals beloofd, hier nog een paar fotootjes…

Deze route door de grootste kloof van Europa nu voor de 2e keer gereden maar je blijft je verbazen over al dat natuurschoon…

Ook deze stad voor de 2e keer bezocht, dit keer gingen we met de boot (helaas legden we niet aan in de oude haven tussen alle jachten…) en ook hier blijf je je weer verbazen over de vele jachten (die op de foto achter mij is bv € 22.000.000,= en kun je voor zo’n € 120.000,= per week huren incl. bemanning) en de luxe winkels. Het principe zien en gezien worden staat hier trouwens nog in een hoog vaandel…

Nou, krijgen jullie al vakantiekriebels?

 

10 gedachtes over “Verslag Cote d’Azur (12 t/m 21 juni 2012)

  1. Wauw, wat is Gorges du Verdon mooi!! En in dat water kun je dus ook gewoon zwemmen? Niet dat dit een of ander beschermd water is ofzo? Wat ik eerder al schreef, ik denk er serieus over na om dit gebied volgend jaar te bezoeken, dus we zijn erg benieuwd naar je live verslag tijdens de wijn & spijswandeling in Zwolle. Ik heb gisteren even wat gesurfd op Gap en Cote d’ Azur en ik heb zelfs al een leuke accomodatie gezien 😉
    Goed weekend sportieveling en geniet van le soleil!

    • Je kunt er ook gewoon zwemmen, op sommige plekken zijn ook kleine strandjes maar het water is wel erg koud. Het is natuurlijk bergwater wat puur door de zon verwarmd moet worden…

  2. Hey Wanda, ik zou zo de auto willen pakken, maar helaas, geen vakantie hihi. Over een week of 13, dan gaan we naar twente deze keer.

    Het is waar, in Frankrijk koop je echt eten. Ook veel onbewerkte groente. Ik ben daar dol op.

    Fijne zondag
    liefs

  3. Ik krijg enorme vakantiekriebels alleen ik ga pas volgend jaar!
    Help.. dit is niet leuk gewoon haha. Nu wil ik echt weg!
    Echt gaaf ook die collage”s.. Met wel programma doe je dat?

  4. Wat een mooie vakantiefoto’s! Prachtig, die grillige kust en van palmbomen krijg ik altijd een zomers gevoel. En de foto’s van Gorges du Verdon zijn ook mooi! Haha, Cannes zal wel net zo zijn als Monaco, ook allemaal duur-doenerij 😉
    Moet zeggen dat ik met deze steeds meer zin krijg in mijn eigen vakantie, gelukkig kan ik beginnen met aftellen…

    liefs Insoon

  5. Wat een mooie foto’s en wat een leuk verslag. Wij zijn daar ook een keer geweest en ik kan me niet meer herinneren dat het zo mooi was :-(. Moet misschien toch eens in mijn geheugen gaan graven ;-). Jammer dat het weer zo snel voorbij is!!

    Fijne week verder!!

Reageren mag hoor!

