Frusterend…

Picture this…

Zij 35, van boven M/L en broekmaat 38 en ik 38, van boven L/XL en broekmaat 46… En dat gaat dan samen winkelen!

Tuurlijk wil dat prima, ware het niet dat zij meer van de boetiekjes is (Vera Moda, the Sting, Mango, WE etc…) en ik eigenlijk alleen naar M&S en Miss Etam kan omdat ik in dat soort boetiekjes gewoonweg niks te zoeken heb. Nou ja, dat is ook niet helemaal waar, ik doe het prima als ophaler van allerlei kledingstukken en als adviseur als het haar wel of niet staat maar mij zie je uiteindelijk niet bij de kassa met m’n pinpas staan…

Tuurlijk gaat zij ook gewoon met mij mee naar de Miss Etam en M&S en doet zij hetzelfde voor mij waardoor ik regelmatig met iets thuis kom wat ik zelf niet direct zou hebben uitgezocht maar waar ik achteraf dan wel blij mee ben…

En tuurlijk pak je een terrasje (meerdere zelfs), klets je uitgebreid over van alles en nog wat en is het super gezellig maar waarom dan toch die frustraties?

Omdat het gewoon niet leuk is om te moeten concluderen dat je, ondanks dat je reeds 25 kilo bent afgevallen, toch nog steeds zo weinig keuze in winkels hebt! Zo’n jaartje geleden kon ik m’n bevallige derriere opeens persen in een maatje 44 bij de Miss Etam maar ja, het maatje 44 in die boetiekjes is van een heel andere orde en dat frusteert best wel, want ook al pas ik straks weer dat maatje 44, dan nog kan ik nog steeds bij diezelfde winkels terecht…

Pff, dit lucht wel even op zeg… Vriendlief heeft alles al een keertje aan moeten horen maar ja, die heeft zelf een pesthekel aan winkelen en komt vaak maar bij 1 winkel terecht dus het feit dat ik naar 2 winkels kan, dan is het toch goed… “Je ziet er toch altijd leuk gekleed uit…”

Ja, dat zal best maar soms wil je gewoon ook die boetiekjes binnenstappen en met tassen vol naar buiten komen en dan niet omdat je die tassen even vasthoudt omdat ZIJ dan haar portemonnee kan opbergen!

Nou ja, weet je wat ook goed helpt tegen deze frustratie? Sporten! Dus ik ga naar de sportschool en ga me daar nog even afreageren!

20 gedachtes over “Frusterend…

  1. Ik kan me je frustratie goed voorstellen!!!!
    Ik had het met zoeken naar een jurk nu ik zwanger ben….
    me zusje had er ook last van toen ze zwaarder was en was blij toen ze eindelijk me mij dezelfde winkels in kon. Maar nu snap ik het pas meer…
    XxX

  2. Hmmm, noemen ze dat niet vriendschap? 😉

    Maar even zonder dollen, ik kan me die frustratie helemaal voorstellen. Ik ben zo’n anderhalf jaar terug van maat 46 naar 42 gezakt en er is een hele wereld voor me open gegaan.

    Keep up the good work!

  3. Nou ik kan je frustratie goed voorstellen. Ik heb zelf echter maat 38 maar op de één of andere manier een tussen maatje.. wat gebeurd er als ik in boetiekjes ga neuzen?? De broeken zijn bijna altijd te lang en ook nog eens veel te smal waardoor ik ze niet over mijn lieftallige heupjes krijg. (die zijn iets groter dan maatje 38) gaan we de maat ergens aanpassen dan kom ik er vaak wel in maar is de broek bij mijn rug veeeel te groot. Ik heb van een aantal merken nu de juiste maat en die broeken bestel ik nu online! Geen frustraties meer voor mij, ik ben er klaar mee!!

  4. Het zou zo een verhaal van mij kunnen zijn!! 😉 En toch vind ik op het moment de spullen van Miss Etam niet altijd meer zo goed als was. Maar wij hadden het er laatst ook over dat de kledingmaten in verschillende winkels zo kan wisselen. We hebben gewoon geen Italiaanse maatje 😉

    Fijn weekend verder!!

  5. Ik ben via limoentje op je site gekomen. Ben even aan het lezen, behoorlijk frustrerend lijkt mij dat als niet in dezelfde winkels kan slagen. Ik ben eerlijk gezegd altijd sneller met shoppen als ik alleen ga, als ik met vriendinnen ga is dat meer voor de gezelligheid dan voor het echt shoppen, dat komt er namelijk niet van.

  6. Dat lijkt mij ook frustrerend. En ik herken ook het maat 42 verschil in de ene winkel of de andere. Dan ga ik echt aan mezelf twijfelen. Maar dat ligt niet aan mijn lichaam, maar aan de standarisering. Hebben wij niets aan.

    Vind het toch knap van je dat je die 25 kilo bent afgevallen. Ga maar weer starten met wandelen zal je zien 😉

    Fijne zondag
    liefs

  7. k snap je frustratie volledig!! Maak dat ook telkens mee… Alleen heb ik ook nog eens dat ik de dingen bij de miss etam vaak niet eens leuk vind dus kan ik vaak gewoon niets kopen!

  8. Hey meid, ik heb het al gelezen, het wordt tijd om na de wijn en spijswandeling samen te gaan shoppen. Er zijn genoeg winkels waar je naartoe kunt en ik weet ze! Een vriendinnetje van me was eerst ook een stukje zwaarder dan nu en met haar ben ik ook geregeld gaan winkelen dus laat maar weten hoe je agenda eruit ziet, dan gaan wij lekker op schub 😉
    Ik zou zeggen, sport ze, laat de koolhydraten even links liggen en ga zo door!
    Liefs x

  9. Zo ontzettend herkenbaar…. hier ook alleen lukt het me voor de bovenkleding zo nu en dan wel om in boetiekjes te scoren. Broeken zijn idd een ander verhaal… Maar he je bent wel 25 kg afgevallen en eigenlijk is dat het belangrijkst. Die maten verschillen zo ontzettend dat je je daar eigenlijk ook niet op moet richten… (zeg ik heel wijs, maar ondertussen weet ik dondersgoed wat voor rotgevoel het is…)

  10. Jo Wan, ben ik ook even, ik heb een bloedhekel aan winkelen..Ik zoek op het i-net uit en vraag of de buuf het voor me gaat halen. Heb jij natuurlijk niets aan, maar je kunt wel even lekker gaan wandelen en daar heb ik weer niets aan LOL
    Om op je vraag terug te komen nee ik heb een punt.nl over ik blijf wel hoor.
    Groetjes aan je vriend, knuff voor jou
    liefs, Maria

  11. De enige manier om het te bekijken is toch om positief te blijven. Maar ik snap heel goed dat het ook zo fijn zou zijn als het anders kon. Dat het net zo makkelijk zou gaan als bij je vriendin.
    Ooit heb ik ook een te grote maat kleding gehad, ook rond de maat 44 gezeten en voor broeken kon ik alleen maar naar miss Etam.
    Ben wel afgevallen, moet nu wel opletten dat mijn derriere niet te groot gaat worden. Die is nu nog in goede vorm en dat wil ik graag zo houden.
    Daarom snap ik je gewoon heel goed hoe het voelt.

    En shoppen, het is leuk, maar het is gewoon lekker makkelijk om snel naar bepaalde winkels te gaan en dan hup gewoon naar buiten met je spullen zonder de hele dag bezig te zijn.

    Groetjes
    Sylvia

  12. Dat is inderdaad wel frustrerend; heb je zo hard gewerkt om af te vallen… en dan nog niet kunnen slagen in al die leuke boetiekjes. Ik heb zelf het tegenovergestelde probleem; bij mij is het vaak afwachten of een shirtje niet te groot is/te wijd zit… is ook niet leuk 😦

    Een fijne dag hoor!
    liefs Insoon

Reageren mag hoor!

