Gelderland & Groningen…

Wat hebben deze 2 provincies met elkaar gemeen?

Geen idee, zeg je? Nou, ik weet het wel hoor! Wij hebben dit weekend namelijk beide provincies met een bezoekje vereerd. Okay, Groningen is natuurlijk niet zo moeilijk aangezien we daar wonen maar… we hebben voor de verandering ook toeristje gespeeld in eigen omgeving en dat was zeker de moeite waard… Kijk zelf maar!

Hoe we zo terecht zijn gekomen in Gelderland? Nou, heel simpel… paps & mams zijn daar lekker vakantie aan het vieren en afgelopen zaterdag hebben we ze even op de camping bezocht. Na de innige maag te hebben verzorgd, zijn we naar Lochem gereden en hebben we daar wat rondgelopen door het oude centrum. Vervolgens zijn we naar de Zwiepse Molen gereden en heb ik zowaar voor het eerst in m’n 38-jarige bestaan een molen beklommen/bezichtigd…

En zoals gezegd, hebben we vandaag toeristje gespeeld in onze eigen provincie. Vorige week kreeg ik namelijk van m’n schoonzus een mailtje met een wandelroute die zeer leuk scheen te zijn en ja, dat moesten we natuurlijk even met eigen ogen aanschouwen, dus vandaar dat we naar Wedde zijn gereden en vervolgens de Driestromenland Wedde (6 km) hebben gelopen.

En ja, inderdaad een hele mooie route door het Grunniger landschap, zo kwamen we al vrij snel op de route een burcht tegen waarvan we het bestaan nooit hebben geweten.

Het enige nadeel van deze route was, naast de vele muggen, ik op een gegeven moment m’n opgerolde broekspijpen naar beneden moest rollen omdat ik gek werd van de vele brandnetels…

Maar vertel… zijn er ook provincies in Nederland waar je nog nooit bent geweest?

5 gedachtes over “Gelderland & Groningen…

  1. Dat ziet er inderdaad prachtig uit. Maar die muggen en brandnetels zouden ze moeten afschaffen, vind je ook niet? 😉

    Ik geloof dat ik in alle provincies wel zo’n beetje ben geweest, hoewel ik nooit in Groningen heb overnacht.

  2. Wat heeft geweest Wanda , ja ik ben wel overal doorheen gereden , maar of dat ook telt ??
    Werkse , en hou het hoofd koel .
    Groetjes Lia

  3. Hallo Wanda,
    Leuke log zo.
    Ik denk dat ik in elke provincie weleens geweest ben.
    Ik wens je een fijne avond toe en voor morgen een fijne dinsdag.
    Lekker genieten van het mooie weer.
    Groetjes Joyce

Reageren mag hoor!

