Tevreden…

Tevreden… wat een raar woord eigenlijk want wanneer ben je nu tevreden of ontevreden?

Ben ik tevreden over wat ik tot nu toe heb bereikt? Tja, ik heb geen flitsende carriere gemaakt als journalist, m’n eerste boek moet nog steeds verschijnen, m’n spaarsaldo tipt in de verste verte m’n eerste miljoen nog niet aan, ik heb geen tig aanbidders (voor zover ik weet dan he…), ik reis niet wekelijks de hele wereld over, heb bij lange na niet het figuur van Doutzen Kroes, ook wonen we niet in een super mooi landelijk vrijstaand gelegen jaren 30 huis met een nog mooiere landelijk ingerichte woonkeuken, laat staan dat we ook nog een vakantiehuis aan de Cote hebben maar…

Ik ben gezond, vriendlief is gezond, m’n (schoon)familie is gezond, m’n vrienden zijn gezond, althans voor zover ik nu weet.

Ik heb een vaste baan (zegt niet alles maar toch…), waarbij ik een leuke groep collega’s om me heen heb, werk wat op zich best afwisselend is, ook wel stressvol kan zijn maar heb ook wel veel vrijheid om zelf m’n dag in te kunnen delen. Het salaris is (leest m’n werkgever hier ook?) is op zich prima maar mag natuurlijk altijd aangevuld worden want net als bij velen duurt de maand soms weleens te lang, vaak het gevolg van m’n ietwat te innige relatie met m’n pinpas, maar over het algemeen kan ik er prima van rondkomen en blijft er nog wat over voor de leuke dingen des levens…

Ik heb een ontzettend leuke, lieve, grappige vriend bij wie ik helemaal mezelf kan zijn, met wie ik kan praten (ik klets iets meer dan hij…), lachen (dit doen we samen) en huilen (dit is meer mijn afdeling, af en toe…). Met wie ik een hoop leuke dingen doe en met wie ik me nog nooit een minuut heb verveeld, hij mag dan wel geen lookalike van Johnny Depp zijn maar ondanks dat… is ie wel mijn vriendlief!

We (nou ja, eigenlijk vriendlief want ik ben bij hem ingetrokken…) hebben een eigen huis, weliswaar niet groot maar het redt zich over het algemeen prima. Tuurlijk mis ik wel een extra slaapkamer/berging en vind ik het weleens jammer dat we op een bovenetage zitten (we wonen boven de zaak) en niet zo even de tuin in kunnen lopen (we hebben wel een tuin hoor maar dat is allemaal bestraat…) en tuurlijk is het ook niet altijd ideaal dat m’n schoonvader tevens m’n buurman is maar ach… als ik dan zoals vandaag een bos rozen van m’n schoonvader heb gekregen… tja, dat krijg je niet zomaar van je buurman, toch?

Ik heb door de jaren heen een leuke groep vrienden om me heen opgebouwd, weliswaar kan ik ze op 2 handen tellen maar daardoor zijn het wel echte vrienden, met wie we regelmatig iets afspreken om gewoon een bak koffie te doen of om leuke dingen te ondernemen…

Ik heb zoals gezegd niet het figuur van Doutzen Kroes en op sommige momenten kan ik me daar heel onzeker over voelen (ontstaat meestal in een pashokje…) maar met juist zittende kleding kan ik me toch heel vrouwelijk/sexy/stoer voelen en door de jaren heen heb ik het min of meer geaccepteerd dat ik nu eenmaal levenslang de strijd met de kilo’s aan moet gaan…

En ja, zoals gezegd… d’r is een potje, d’r is een vriendlief, d’r is (schoon)familie, d’r zijn vrienden en d’r zijn collega’s, dus ja, ik onderneem ook regelmatig leuke dingen, hetgeen kan varieëren van winkelen, wandelen, badderen in Fontana/Sanadome, concerten/theatervoorstellingen, weekendjes weg, vakanties en wat al niet meer wat ons maar leuk lijkt om te doen…

Kortom… 90% van de tijd ben ik een tevreden mens, voor die andere 10% ben ik natuurlijk wel een Nederlander en die mopperen en klagen natuurlijk over alles en nog wat, dus daar vorm ik zeker geen uitzondering op!

11 gedachtes over “Tevreden…

  1. Heerlijk toch, af en toe een beetje mopperen? Samen met vrienden mopperen is nog lekkerder trouwens… We moeten wat te wensen houden, toch? En dan blijft er gelukkig genoeg over om tevreden over te zijn.

    Fijn weekend!

  2. Tja meid, ook ik probeer te genieten van ieder minuut en zeker mijn zegeningen te tellen….maar er zijn weleens momenten….
    Maar echt, we hebben het zo slecht nog niet hoor, en dat houd ik me steeds voor!!
    Fijn weekend hoor!

  3. ik had zo’n lang antwoord hier kent ie mijn ww niet meer..pff zit ik mooi weer met niets…
    Affijn volgens mij gaat het lekker met je!!
    Ik overdenk mijn leventje altijd met mijn verjaardag en met oud en nieuw. Ik klaag niet al is het soms te met alles samen, maar goed.
    Overigens is de gemiddelde maat van dames, 40 dus gaat goed tocht..doutzen heeft maatje 34/36 denk ik..speciaal voor die lingerie..dus ja..

    liefs MaaNtje

Reageren mag hoor!

