Te enthousiast/impulsief…

Zo… na m’n log over waar ik allemaal Tevreden mee ben en de Kroonjuwelen van Prins Harry is het nu tijd om jullie deelgenoot te maken van mijn ietwat te enthousiaste/impulsieve actie van vorige week!

Vorige week opende ik namelijk onderstaande mail en voor ik het wist, had ik me al aangemeld! 

Header Nieuwsbrief

Onder mom van ’doe eens gek’ hebben wij dit keer een wel heel unieke en ludieke actie voor u in touw gezet; ’Ontdek Gambia in vierentwintig uur!’

We geven 10 x 2 personen de kans om op woensdag 12 september met Corendon mee te vliegen naar het zonovergoten Gambia, waar u een dagje uw ogen de kost mag geven. Een soort ’vakantietest-vlucht’, waarbij u in één dag kennismaakt met het Afrikaanse land en kunt beslissen of deze bestemming bij u past. Vergelijkbaar met een proefrit in een auto die u misschien wilt kopen, maar dan in de vorm van een reis. Een vakantie is immers een grote uitgave en zo kunt u er zeker van zijn dat wat u boekt ook aan alle verwachtingen voldoet!

Ik bedoel… een dag op en neer naar Gambia! Hoe bedenk je zoiets? Okay, in een grijs verleden ben ik ook weleens een dagje naar Londen en Parijs geweest maar ach… dat is tenminste nog binnen Europa maar Gambia… pff… en om heel eerlijk te zijn… het is eigenlijk nooit een bestemming geweest die bij me opkwam als ik het over mogelijke vakantiebestemmingen had, dus waarom dan aangemeld?

Nou, omdat ik er eigenlijk al van uitging dat ik het niet zou gaan worden, tenslotte win ik nooit iets dus waarom zou dat nu anders zijn maar toen begon het te knagen… wat als ik er dit keer wel bij zit, hoe ga ik dat dan doen?

Wie neem ik mee? Vriendlief heeft een verlopen paspoort, vriendinnen moeten gewoon werken, ikzelf natuurlijk ook maar ach, voor zoiets zou het vast wel lukken om nog een paar vrije dagen te ritselen! Maar verrek… ik heb zelf een ID-kaart, dus daar kom je Gambia niet mee in, pff… okay, d’r is zoiets als een spoedprocedure zodat je binnen no time een nieuw paspoort kunt krijgen. Nou ja, dan zou dat maar moeten…

Maar wie neem ik dan wel mee? Vriendlief zou natuurlijk ook gebruik kunnen maken van zo’n spoedprocedure maar hij verklaarde me in het verleden al voor gek door een dagje op en neer te gaan naar Parijs en Londen dus naar Gambia zal ie wel helemaal mesjokke vinden…

Uiteindelijk ben ik er uit en besluit ik dat als ik tot de gelukkige behoor, dat ik mams mee neem. Even gezellig op en neer naar Gambia, tenslotte was ze er toen ook bij naar Londen en Parijs!

Maar… hoe zit het met bv inentingen? Heb je die nodig voor Gambia? Okay, we zijn er natuurlijk maar heel kort maar wordt het dan wel aangeraden? Ik heb een pesthekel aan naalden, dus als het niet echt nodig is, dan liever niet!

En zo kun je dus best wel met iets in gedachten bezig zijn terwijl het helemaal niet zeker is dat je er bij zit… Vandaag zou het bekend worden gemaakt maar ik heb nog geen mail ontvangen dus ik heb zo’n donkerbruin (leuke woordspeling, Wan…) vermoeden dat het ‘em ook niet gaat worden…

6 gedachtes over “Te enthousiast/impulsief…

  1. Haha, zou toch geweldig zijn om zo samen met je ma even op en neer te vliegen naar Gambia 😉 Volgens mij is dat trouwens helemaal niet zoveel uurtjes vliegen… Ben benieuwd of je vandaag nog iets hoort.

    Fijne dag!
    liefs Insoon

  2. Weet niet of het een bestemming is die me trekt. Ik hoor er wisselende berichten over. Maar als je het niet uitprobeert, kun je er ook niet over meepraten, toch? Ben benieuwd 🙂

  3. Dit had precies mijn blog kunnen zijn afgelopen mei toen ik me opgaf voor de studiereis voor Marokko. Na het inschrijven kreeg ik precies dezelfde vragen. Ik dacht ook dat ik niet uitgeloot zou worden op 4 plekken. En je raadt het al, ja hoor ik was de derde. Uiteindelijk heb ik toch afgezegd omdat ik misschien weleens zwanger zou kunnen zijn 😉

Reageren mag hoor!

