Zin in herfst…

Nu de dagen al rap weer korter worden en de herfstcollectie in de winkels hangt, begint het bij mij eigenlijk best wel te kriebelen…

Tuurlijk ben ik nog niet flauw van de zomer maar op de een of andere manier heb ik eigenlijk best wel zin in de herfst, niet in die regenachtige toestanden maar wel in bv spruitjes, de eerste stamppotten/stoofpotjes, de gezellig brandende kaarsjes, m’n herfstgarderobe inclusief m’n nieuwe blauwe laarzen (jaja, ik heb ze, niet die dure die ik eerst had gezien maar een setje van Miss Etam…) en natuurlijk hoop ik op een paar mooie ‘zonnige’ zondagen zodat we ook nog een paar mooie wandelingen kunnen maken en lekker door de bladeren kunnen stampen!

En daarbij komt… er staat ook nog een weekje Tsjechië gepland met mijn ouders, dus ook daar heb ik ontzettend veel zin in. Nog even een weekje er tussenuit… Hopelijk treffen we het dit keer net zoals 2 jaar geleden in de Ardennen want toen hadden we in oktober zelfs nog 22 graden en zaten we elke dag lekker buiten. Het huisje in West-Bohemen is zelfs voorzien van een buitenzwembad maar ach, daar maak ik me maar geen illusies over aangezien het gewoon zo’n ‘simpel’ buitenbadje is waarvan het water door de zon verwarmd moet worden en dat zal wel tegenvallen maar het gaat om het idee natuurlijk…

Hebben jullie ook zin in de herfst of vind je die tijd van het jaar helemaal niks?

14 gedachtes over “Zin in herfst…

  1. hallo wanda, je word op je wenken bediend lo
    het waait ier enorm maar voor mij mogen de komende 3 weekeinden wel goed zijn met zon want er staat nog genoeg op programma.fijn weekend diana

  2. De herfst vind ik prachtig als de temperatuur nog aangenaam is, de zon zich laat zien en je nog heerlijk kunt wandelen buiten. Je door de afgevallen bladeren kunt rennen en je kunt kijken naar de zon die ondergaat en een goud randje aan de hemel achterlaat. Dat zijn heerlijke herfstdagen/avonden.

  3. Ik heb wel zin om mijn nieuwe lange regenjas uit te testen (daarvoor was het vorige week nog te warm), maar verder…

    We gaan nog wel een paar dagen naar Venetië in de herfstvakantie, dus daar kijk ik wel naar uit.

  4. De herfst kan erg mooi zijn!! Buiten die regen om natuurlijk… Maar het geeft vaak mooie (fotografische) plaatjes. En het gezellig, kneuterig binnen zitten op de bank, boekje, theetje, kaarsjes terwijl het buiten flink waait.. dat heeft ook wel wat.. Máár… ik geef toch de voorkeur aan de lente/zomer. 😉

  5. Ik vind de herfst heerlijk, één van mijn favoriete jaargetijden. Gisteren hebben we voor het eerst weer een kapucijner schotel gegeten, daar was het echt weer voor. Verder kan ik van alle andere jaargetijden ook wel genieten, maar de herfst is toch nummer één.

  6. Ik vind ieder jaargetijde erg fijn. Zelfs de winter (alleen van extremen ben ik dan weer minder)…. Ik geniet nu van de heerlijke nazomerdagen en als straks de herfst er weer is dan is het ook goed. Lekker knus op de bank. Buiten regen en storm, vallende blaadjes… Och ja maar laat het nog maar even wachten. Nog eerst een nazomer oke?!

Reageren mag hoor!

