Beleving…

Vrijdagmorgen 9.15 uur… en deze dame geniet inderdaad al lekker van haar weekend!

En dat betekende dus dat ik woensdagavond al in zo’n pre-weekendstemming kwam, oftewel… “ach, wat maakt het uit dat ik wat later in bed lig want ik hoef tenslotte nog maar 1 dagje te werken, dus ik kan gerust een uurtje later erin…” Okay, dat hield dus wel in dat ik donderdagochtend met moeite wakker kon worden en ook de rest van dag een enigszins duf gevoel over me had, maar he… het was tenslotte nog maar 1 dagje!

Datzelfde gevoel, maar dan de after-weekendstemming, heb ik ook als ik de maandag vrij ben, dan denk ik ook op zondagavond: “yes, morgen nog lekker vrij, dus ik kan wat later naar bed want ik hoef er pas rond half 9 uit…” Okay, dat zou natuurlijk ook eerder kunnen maar dan moet daar wel een reden voor zijn!

En hier nog even op voortborduren… zo vind ik de dinsdag verschrikkelijk! Waarom? Nou, voor m’n gevoel zit het dan nog zo dicht op het afgelopen weekend en is het nieuwe weekend nog zoooooooo ver weg… De meeste mensen hebben, volgens mij, een hekel aan de maandag omdat het dan een begin van een nieuwe werkweek is maar dat probleem heb ik dus niet, komt misschien ook wel doordat ik natuurlijk 1 keer in de 2 weken de maandag vrij ben en daardoor zo’n maandag ook heel anders beleef. Nee, ik ben altijd blij als de dinsdag weer voorbij is, voor m’n gevoel komt het weekend dan met rasse schreden dichterbij!

En jullie? Welke dag vinden jullie het minst leuk?

18 gedachtes over “Beleving…

  1. Goedemorgen. Ik vind de maandag inderdaad vreselijk. Heb ik altijd gevonden van kinds af aan. Maar gelukkig komt na de maandag de dinsdag dus die dag gaat altijd weer voorbij. Daarentegen komt hij ook weer iedere week terug whahahaha. Fijn weekend, liefs

  2. Maandag begin van een nieuwe week, heerlijk. Op dinsdag bedenk ik me dan ineens; het weekend is toch altijd net ff gezelliger en dat lijkt dan ineens zooooooooo ver weg. Dus voor mij ook ‘dinsdag-baaldag’ 😉

  3. Even met een kop koffie, achterover gezakt, gestruind en gelezen 🙂 en voor mij staat de maandag toch echt met stip op 1 als het om niet-dagen gaat. Geluk is dan weer wel dat ik nog maar 1 dagje moet voor ik mijn vaste vrije dag heb, om dan daarna nog maar 2 dagen te moeten werken voor het weer weekend is. M.a.w: je hoort mij niet klagen haha.
    Wens je iig een heel mooi weekend; geniet ervan!

  4. Dat was ook altijd de dinsdag, omdat maandag mijn vrije dag was.
    Maar nu zal het de maandag worden, aangezien ik weer 5 dagen ga werken 😉
    Maar heel misschien heb ik het dadelijk wel zó naar m’n zin, dat ik de maandag niet erg ga vinden…

  5. Toch wel de maandag denk ik..maar eenmaal op het werk en weer aan de slag is dat gevoel vrij snel verdwenen. De donderdag vind ik wel een fijne dag. Óf ik heb bijna weekend of ik moet nog maar 1 dagje;-)
    Goed weekend meis!

  6. Ik ben lekker meestal maandag en donderdag vrij en ik moet zeggen dat ik die maandag heerlijk vind.

    Dinsdag is de langste dag op mijn werk, met meestal verschillende vergaderingen en daar ben ik niet zo gek op, omdat mijn overige werk dan blijft liggen. Als een leerling dan bijvoorbeeld ’s middags nog les wil, kan dat niet. Dus, voor mij is de dinsdag ook minst favoriet, maar dan om een heel andere reden dan bij jou

    Voor mij is het nu niet alleen weekend, maar ook herfstvakantie!

  7. Heerlijk zeg, zo’n lang weekend! Mijn minst favoriete dag is inderdaad de maandag 😉 Altijd wennen als na het weekend de wekker weer vroeg afgaat (helemaal als het dan ’s ochtends nog zo donker is). Maar als ik eenmaal op m’n werk ben is ook zo weer goed hoor…

    Geniet van je weekend!
    liefs Insoon

Reageren mag hoor!

