December (2)…

hellodecemberIk hou niet van december omdat:

– het ’s ochtends nog zo vroeg donker is… niks aan om dan om half 7 je warme bedje uit te moeten terwijl vriendlief nog lekker kan blijven maffen… En nee, na al die jaren went het nog steeds niet!

– het ’s middags om half 5 ook alweer donker begin te worden… voor m’n gevoel krijg ik nauwelijks daglicht en ik weet, uit eigen ervaring, dat ik moet waken voor een winterdipje…

– sneeuw, ijzel en bijbehorende gladheid… pfff, wat heb ik daar toch een hekel aan! Ik moet elke dag 65 km heen en terug rijden en dat is onder dat soort omstandigheden echt geen pretje. Dus fingers cross dat het met de gladheid mee zal vallen deze winter!

– de NS-winterdienstregeling… hoewel ik er totaal geen last van heb, vind ik het ronduit belachelijk dat de NS bij de eerste de beste sneeuwvlok al de regeling gaat aanpassen en er zo moeilijk over doet. Wat moeten landen als Oostenrijk en Zwitserland dan wel niet? Nog beter, laat de NS daar eens een keertje gaan kijken!

– het hele Sinterklaasgedoe… als 5-jarige had ik het al geschoten en sindsdien werd er dan ook geen Sinterklaas meer gevierd in huize B en nog steeds vind ik het maar een raar gedoe… Ik bedoel… als ouder wijs je je kids er voortdurend op dat ze eerlijk moeten zijn en tegelijkertijd lieg je ze zelf zo’n 8 jaar voor… strange…

– kerstpakket… ja, ik weet het, dat is altijd een mooie blijk van waardering van je werkgever etc etc etc… Maar zoals ik in m’n vorige blog al aangaf, die van vorig jaar was echt drie keer niks, dus we zullen zien wat het dit jaar gaat worden maar hoewel ik er nieuwsgierig naar ben, verwacht ik er eigenlijk niks van…

– Oud & Nieuw… ik kan er niet eens echt de vinger op leggen maar ik vind die avond echt helemaal niks. Het liefst zou ik lekker met vriendlief Oud & Nieuw willen vieren in bv Londen, Berlijn of Parijs maar helaas… vriendlief is het liefst gewoon thuis…

– Vuurwerk… en dan heb ik het over dat wat voor 31 december al de lucht in wordt geschoten en me iedere keer weer een hartverzakking bezorgd…

– het gezeur over wie wanneer vrij mag rond kerst en Oud & Nieuw… normaal was het voor mij altijd not done om vrij te zijn in die periode maar nu dat steeds meer dingen digitaal gaan en dat we ook meer medewerkers hebben die hetzelfde kunstje kunnen doen, bestaat er een kleine kans dat ik misschien wel vrij ben in die periode… Maar oh, wat zal het balen zijn als het niet zo is…

Maar het belangrijkste waarom december van mij wel zo snel mogelijk voorbij mag zijn, is toch wel dat het nog zoooooooooooooooooooooooo lang duurt voordat de lente begint!

16 gedachtes over “December (2)…

  1. Ik vind december op zich niet vervelend als ze de sneeuw, Sinterklaas, Kerst en Oud en Nieuw maar zouden afschaffen. Met sneeuw heb ik helemaal niets, vind het vreselijk. Sinterklaas vond ik als kind ook altijd vervelend, heb het met mijn eigen kind dus ook nooit gevierd. Kerst en Oud en Nieuw mogen van mij ook overgeslagen worden. Ik heb niets met de feestdagen en ben altijd blij als ik met Oud en Nieuw mijn eigen nachtdienstje kan draaien.

  2. Dat ik nu in het donker naar m’n werk en weer thuis kom vind ik ook minder leuk (hoewel het aan de andere kant wel gezellig is om ’s avonds thuis te komen en de lampjes aan m’n balkon te zien branden) En ’s ochtends ramen krabben, blegh, daar heb ik toch zo’n hekel aan! En aan gladheid en ijzel moet ik helemaal niet aan denken. Ben blij dat ik de winterbanden er onder heb. Tsja, de NS sla ik maar effies over 😉 En de feestdagen vind ik juist wel supergezellig!

    Wanneer hoor je of je tussen Kerst en Oud&Nieuw vrij bent?

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

  3. Gelukkig heb ik altijd Kerstvakantie, omdat mijn werk onderwijs gerelateerd is (en ik mijn werk dus niet kan doen als leerlingen vakantie vieren en scholen niet bereikbaar zijn). Maar voor de rest ben ik het grotendeels met je eens hoor. Sinterklaas hoeft van mij ook niet echt (alhoewel ik het stiekem toch wel leuk vond dat ik een gedichtje met wat lekkers kreeg van baas en collega’s en dat manlief ook iets lekkers op tafel heeft gezet voor straks). Oud en Nieuw vier ik het liefst binnen voor de buis en dat reizen als het gaat sneeuwen of -erger nog- ijzelen; nee, dan kruip ik liever weg onder mijn heerlijk warme dekbed.

    Laat het voorjaar maar weer heel snel komen!

  4. Ach, ik vind dat zo overdreven: lieg je je kinderen voor. Het is toch gewoon een hartstikke leuk feest! Ik ken niemand die een zwaar trauma heeft overgehouden aan het feit dat sinterklaas uiteindelijk niet leek te bestaan. En als straks jongste niet meer gelooft, dan blijven we het feest gewoon vieren.

    • Een trauma zullen ze er idd niet aan overhouden maar ik begrijp gewoon niet waarom het ten koste van alles in stand gehouden moet worden. Waarom gewoon niet eerlijk zeggen dat ie niet bestaat? Het feest kan heus wel doorgaan zonder dat kids er in moeten geloven, misschien zorgt dat er ook wel voor dat de spanning bij ze wegvalt en ze niet lopen te stuiteren…

  5. Hallo Wanda,
    De kerst en oud en nieuw vind ik wel gezellig.
    Maar voor het weer en de donkerheid hoeft het niet voor mij.
    Ik wens je een fijne donderdag toe.
    Groetjes Joyce.

Reageren mag hoor!

