Overgewaardeerde attracties…

Plaatsen of monumenten die door stedentripper.com worden aangeraden, maar zodra je er voor staat, valt het echter vies tegen. Helemaal bovenaan de lijst staat Manneken Pis.

Dit is de top 5 van meest overgewaardeerde attracties:

manneken-pis1. Manneken Pis in Brussel… Ooit was ik met een studiereisje in Brussel maar omdat we het toen te druk hadden met het bezoeken van de verschillende kroegjes, heb ik er nooit meer bij stilgestaan, dus toen ik vervolgens met mams tijdens 1 van onze kerstdagtochtjes in Brussel was, wilde ik er met alle geweld heen en ja, het was maar goed dat er een lading Japanners op dat hoekje stonden want anders had ik het ding nu nog niet gevonden… Pff, wat een klein beeld zeg…

parijs-eifel2. Eiffeltoren in Parijs… tja, aan 1 kant snap ik dit wel, zo’n prachtig bouwwerk is het nu ook weer niet maar toch, iedere keer als ik in Parijs ben, vind ik het toch ook wel weer fascinerend en hoewel je vanaf Tour Monparnasse misschien wel een mooiere uitzicht over de stad hebt, vind ik de Eiffeltoren ook wel weer iets magisch hebben…

3. Het Drielandenpunt in Vaals… Tja, geen idee want hier ben ik zelf nog niet geweest, staat ook niet hoog op mijn lijstje van nog-te-bezoeken-dingen…

kleine-zeemeermin4. De Kleine Zeemeermin in Kopenhagen… Zie punt 3, met dat verschil dat de stad Kopenhagen wel op mijn nog-te-bezoeken-steden-lijst staat, maar dat heeft niks met dit beeld te maken maar meer met het idee dat het me een leuke hippe stad lijkt…

piccadilly-circus5. Piccadilly Circus in Londen… Wederom met mams tijdens een kerstdagtocht Londen bezocht en eigenlijk geen idee of we daar toen ook zijn geweest, het heeft in ieder geval geen indruk gemaakt als we er wel per abuis zijn beland…

Hebben jullie ooit 1 van deze attracties bezocht en zo ja, vond je ze ook tegenvallen? Of welke hoort volgens jou hier ook tussen te staan?

Zelf had ik verwacht dat de Mona Lisa hoger zou scoren (staat nu 7e in de lijst), dit viel mij heel erg tegen. Het Louvre zelf vind ik erg indrukwekkend, zowel qua gebouw als qua tentoonstellingen maar de ophef rondom dit schilderij is mij totaal vreemd…

14 gedachtes over “Overgewaardeerde attracties…

  1. Ik heb manneke Pis nog nooit gezien. De Eifeltoren wel . .indrukwekkend ! Drielandenpunt vond ik nou ook niet echt een spektakel. Londen ook niet, maar de stad opzich vind ik prachtig ! Maar er zijn nog meer dingen die ik graag wil zien .. en vooral steden. Het Rode Plein en Istanbul .. maar helaas .. effe daarheen ga je niet 😦

    groetjes Elise

  2. Ik heb jaren geleden de eifeltoren ook gezien,vond het wel mooi
    alleen was de dag heel kort om alles te zien in parijs.
    manneke pis heb ik nog nooit gezien
    Ik wens jou een hele fijne Vrijdag

    Liefs Gerda

  3. We zijn naar Brussel geweest en inderdaad, Manneke Pis valt heel erg tegen 😦
    De eifeltoren vond ik niet zo tegenvallen en die andere 2 heb ik nog nooit in het echt gezien.
    Fijne dag vandaag
    Liefs -x-

    • OO Wanda , het is wat , we hebben 1X een georganiseerde 1daags bezichtiging van Parijs gehad , en daarna had ik het helemaal gehad met steden , ik was al bang dat we de bus niet meer konden vinden toen we losgelaten werden op een markt .
      En weet je meid , december heeft toch ook wel wat , de negatieve dingen daar gelaten , ik vind het wel knus als we niet met de auto weg moeten , en half december is de kortste dag , dan gaat het toch weer de goede kant op ??
      Maak er wat gezelligs van meid .
      Groetjes van mij , Lia

  4. Dat van Mannenken Pis kan ik me voorstellen, maar de Eiffeltoren vind ik toch wel gaaf hoor.

    Het drielandenpunt in Vaals is met kinderen wel geinig. Stel je voor dat je allemaal in een ander land staat en elkaar de hand kunt schudden. Verder is het gewoon een gezellige toeristische plek.

  5. Ik heb 1,2 en 5 gezien. Parijs zijn we 2 dagen geweest en dat vond ik tegenvallen. We zijn maar 1 dag in Londen geweest en ik moet eerlijk zeggen dat we teveel wilden zien op 1 dag. Dat was dus geen aanrader. Manneke Pis viel mij inderdaad ook erg tegen, zeker als er je er al 3 keer voorbij bent gelopen en hem niet eens ziet. Nee dan was Barcelona VEEL indrukwekkender!!

    Fijn weekend en ik zou het leuk vinden als je op mijn nieuwe blog komt kijken 😉

  6. Uhm heb veel niet gezien geloof ik.. Picadilly Circus wel maar weet even niet meer wat t was.. en Eifeltoren ook gezien alleen overdag en dan is hij stuk minder indrukwekkend als ’s avonds!

  7. Manneke Pis valt inderdaad tegen, de Eiffeltoren zowel op de dag als ’s avonds gezien. ’s Avonds is hij mooier. Drie landen punt ben ik nog nooit geweest en heb daar ook geen behoefte aan. Kleine Zeemeermin nog nooit in het echt gezien, dus daar kan ik geen mening over geven. Piccadilly Circus valt ook tegen.

Reageren mag hoor!

