Kerstgevoel…

kerst-sneeuwpop-pureNog een kleine week te gaan en dan zitten we alweer met z’n allen aan het kerstdiner…

Raar idee, toch? Althans, ergens kan ik het gewoon nog niet bevatten dat het met een kleine week al zo ver is en dat we dus een week later al het einde van 2012 in zullen luiden en er weer een heel nieuw jaar voor ons ligt…

Als kind keek ik altijd reikhalzend uit naar de kerst, of liever gezegd, naar de kerstvakantie (hoewel ik nooit een hekel aan school heb gehad…), de kadootjes onder de kerstboom, het heerlijke eten (niet dat mams anders minder lekker kookte, maar met kerst was het toch net even wat lekkerder of anders…) en vooral de mogelijkheid om lekker veel te lezen. Ook tijdens m’n studietijd was dit vaak de enige periode gedurende het jaar dat ik even niet zo nodig met m’n neus in de studieboeken hoefde en gewoon weer m’n eigen boeken (lees: thrillers) kon gaan lezen. Gewoon 2 weken helemaal niks moeten, heerlijk…

Sinds ik werk is het kerstgevoel langzaam maar zeker steeds verder weggeëbd… Nu zijn het, met een beetje mazzel, gewoon 2 extra vrije dagen en moet ik voor de rest gewoon werken tussen kerst en Oud & Nieuw (ik heb wel een verzoek ingediend om na kerst vrij te krijgen maar dit zal ‘ em waarschijnlijk niet worden, helaas pindakaas…). En ja, die 2 vrije dagen zijn vaak van die typische ren- en vliegdagen met veel (vr)eten, hangen, nog meer eten, nog meer hangen om uiteindelijk op 2e Kerstdag rond 23.30 uur te bedenken dat je toch naar bed moet omdat de volgende dag de wekker weer vrolijk rinkelt om 06.30 uur…

Ondanks dat ik kerst op zich best wel gezellig vind, mis ik toch dat kerstgevoel van vroeger en dat zal vooral komen doordat je nu slechts 2 dagen vrij bent en het vooral nu een drukke periode is op m’n werk waardoor ik redelijk uitgeblust de feestdagen in zal gaan (althans, zo ging het vorig jaar…)

Dus ja, aan 1 kant ben ik altijd blij als deze periode weer voorbij is… Het betekent natuurlijk ook dat we weer een stap dichter bij de Lente zijn gekomen én had ik al gezegd dat dat mijn favoriete seizoen is?

Maar okay, hebben jullie een beetje zin in de kerstdagen of ben je misschien ook blij als alles weer achter de rug is?

13 gedachtes over “Kerstgevoel…

  1. Ik vind het altijd zo’n verplichte nummertjes. 1e Kerstdag doe ik helemaal niks en 2e Kerstdag moet ik gewoon werken. En oud op nieuw? Ik denk dat ik dit jaar gewoon op tijd in bed lig, heb niets afgesproken.

  2. Ik heb heerlijk twee weken kerstvakantie, dus daar kijk ik vooral naar uit. En ieder jaar hoop ik maar dat er geen zware sneeuw of ijzel zal zijn, zodat ik ontspannen naar de geplande visites gaan. Ik weet nog twee jaar geleden met de kerst: toen reden we ’s avonds met 30 km per uur over de snelweg, omdat we al verschillende auto’s waren tegen gekomen die met de neus in de verkeerde richting tegen de vangrail aan stonden…

  3. Ik vond het vroeger super leuk, om dezelfde redenen eigenlijk als jij..
    Daarna vond ik het rot dagen omdat 2 dierbaren op 2e kerstdag zijn overleden..

    En eigenlijk dit jaar kijk ik er weer reikhalsend naar uit, omdat ik het niet als verplichtingen zie (alleen sommige dingetjes dan) maar als weer een fijn moment om bij dierbaren te zijn! Ook moet ik de dag ervoor werken en de dag erna eigenlijk ook maar dan ga ik mijn jurk weer passen.. En daarna gaan we weg paar daagjes, dus het einde van 2012 is voor mij gewoon in 1 woord: TOP!!

  4. Niet echt. Mijn echtgenoot is jarig de 25ste en dan wil óf iedereen komen of er komt niemand. Maar uit eten gaan we dus niet, altijd vol en 3x zo duur. Maar nee, ik kijk uit naar de dagen er omheen. We gaan lekker een weekje weg vanaf de 30ste dus dat is wel leuk !

  5. Wij hebben geen ‘verplichtingen’ meer.

    Zaterdag een nachtje slapen in Mechelen (België) in een hotel

    Maandag: Kerstavond komt zwager met vrouw en kind eten.
    Dinsdag: 1e kerstdag eten we samen (wat weet ik nog niet, ik denk left overs van kerstavond 😉 )
    Woensdag: 2e kerstdag Naar Amsterdam om te borrelen 😉

    Fijne dag vandaag
    Liefs -x-

  6. Ik heb tegenwoordig ook niet veel meer met de kerstdagen. Vroeger keer ik er ook altijd naar uit, maar nu zegt het me niet zoveel meer. Zoonlief en schoondochter vinden het altijd gezellig als we één van de dagen bij hen komen eten en dan doen we ook meteen cadeautjes. Maar als kerst voorbij is vind ik het ook wel weer best.

  7. Raar idee hè, dat het volgende week al Kerst is. Jammer dat jij dan niet extra vrij kunt krijgen.

    Zelf ben ik straks anderhalve week vrij en daar kijk ik erg naar uit. Gewoon even een paar dagen waarop je niet op de klok hoeft te letten. Maar ik denk dat die dagen voorbij zullen vliegen, want m’n nichtjes vroegen al of ze mogen logeren in de Kerstvakantie 😉 en ‘k zal af en toe ook wat moeten bijspringen bij m’n zus…

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

  8. Ik kan me het nog niet voor stellen dat , over een dikke week kerstmis is
    1e kersdag komt mijn moeder,de 2e kerstdag heb ik rustig.
    Ik wens je een hele fijne Dinsdag avond , en morgen een hele fijne Woensdag

    Liefs Gerda

  9. Ik vind het altijd van die verplichte dagen, ben veel liever met z’n drietjes thuis en dan lekker heel de dag aan keutelen. Helaas zal dat dit jaar niet zo zijn. Eerste kerstdag mogen we met schoonouders mee uiteten. Uiteten vind ik heerlijk maar niet met kerst. Al met al heb ik er wel zin in hoor 🙂

Reageren mag hoor!

