Favoriet kerstnummer…

Als kind vond ik WHAM met Last Christmas helemaal geweldig… zo wilde ik ook ooit kerst vieren, samen met een stel vrienden in een afgelegen chalet ergens in de bergen, omringd door meters sneeuw en dan die ene jongen die mij zijn liefde verklaarde met kerst… Goh, dat was toch het ultieme kerstgevoel. (by the way, in die tijd had ik de strekking van het nummer nog niet helemaal door…)

Sinds een paar jaar zijn Driving Home for Christmas van Chris Rea en Feliz Navidad voor mij de ultieme kerstnummers. Driving home for Christmas omdat ik natuurlijk op een gegeven moment aan het werk ging en toen voor het eerst naar huis reed, wetend dat het een dag later kerst is. Ja, dat deed me toen wel wat en nog steeds hoop ik dat dat nummer voorbij komt als ik de dag voor kerst terug naar huis rij…

En ja, Feliz Navidad… omdat het gewoon een super vrolijk nummer is, lekker makkelijk om mee te bleren en niet zo’n sentimenteel nummer, gewoon een nummer om een leuke tijd mee in te luiden…

Wat is jullie favoriete kerstnummer?

9 gedachtes over “Favoriet kerstnummer…

  1. Heerlijk hè, die Kerstnummers 😉 Feliz Navidad is inderdaad echt zo’n nummer om lekker mee te blèrren. Maar persoonlijk vind ik ‘Do They Know It’s Christmas’ van Band Aid erg mooi!

    Een fijne dag
    liefs Insoon

    ps: balen dat je nu toch moet werken tussen de feestdagen…

  2. Er zijn zo veel mooie nummers… ik zou het zo snel niet weten of ik een favoriet heb.

    Ik heb net wel even een filmpje van Wham -Last Christmas- opgezocht. Wat een prachtig tijdsbeeld krijg je dan; met die dikke bossen haar en oversized blouses… Inderdaad lijkt het heel ideaal, zo’n kerstmis met vrienden. Mooi om terug te zien!

  3. Feliz Navidad vind ik ook een mooi nummer en zo zijn er vele. Maar als ik moet kiezen dan is Flappie toch wel mijn favoriet. Ik lig er nog steeds om in een deuk, ik kan er niets aan doen.

Reageren mag hoor!

