Trendy bestemmingen 2013

Ook zo nieuwsgierig naar de trendy bestemmingen voor 2013?

Lonely Planet maakt jaarlijks bekend welke vakantiebestemmingen ze als topbestemmingen zien wereldwijd. Maar ook van welke bestemmingen ze verwachten dat het wel eens een trendy reisdoel zou kunnen worden. Voor 2013 zijn er drie Europese bestemmingen die ze daarvoor tippen…

Nou, dit zijn ze:
corsica1. Corsica (Frankrijk)… Nergens in de Middellandse Zee bevindt zich zo’n boeiend landschap als in Corsica: zandstranden aan de oostkust, prachtige baaien en rotskusten aan de noord- en westzijde en een woest en groen binnenland met idyllische dorpjes. Een vakantie in Corsica is voor natuurliefhebbers een waar paradijs.

Nou, ik moet zeggen, dat deze bestemming me wel aantrekt. Frankrijk is uberhaupt wel 1 van onze favoriete bestemmingen, dus dit gedeelte willen we ook graag nog eens met eigen ogen aanschouwen. Of dat dit jaar al zal zijn… dat weet ik nog niet, op dit moment wordt het nog niet genoemd in het lijstje van mogelijke bestemmingen maar wie weet…

karinthie12. Karinthië (Oostenrijk)…

Met zwemkleding als bagage kunst en cultuur opsnuiven? In Karinthië is dit zeker mogelijk. De meest zuidelijke provincie van Oostenrijk is niet alleen aantrekkelijk door haar 200 meren waarin gezwommen kan worden; ze is ook een waar cultureel schatkistje…

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten zijn vriendlief en ik helemaal gek van Oostenrijk en hebben we daar ook al heel wat vakanties doorgebracht en ja, ook Karinthië hebben we dus al bezocht (zelfs 2 keer, namelijk ook een keertje met paps en mams…) en inderdaad, het is een prachtig gebied, prachtige natuur, gastvrije mensen, mooie bergmeren en qua klimaat vaak net iets beter dan in andere delen omdat je achter de alpen zit én ook redelijk dicht tegen Italië aan zit…

Het is zeker een bestemming waar we nog wel een keertje naar toe zullen gaan maar of dat in 2013 al zal zijn… Ik denk het niet, dan zou ik liever naar een regio gaan waar we nog niet zijn geweest, zoals bv. Steiermark…

campanie3. Campanië (Italië)…

De regio Campania gelegen in het zuiden van Italië wordt geprezen om het zachte klimaat, de vruchtbare grond en de verbluffend mooie landschappen…

Een voor mij totaal onbekende regio en eerlijk gezegd, na onze ervaring aan het Comomeer (slecht weer, arrogante Italianen, weinig in de directe omgeving te doen…) staat Italië niet direct hoog op onze lijst van mogelijke bestemmingen, maar wie weet… denken we daar in de toekomst wellicht anders over…

Als ik uit deze drie zou moeten kiezen dan ging ik voor Corsica, puur omdat het dan weer een nieuwe regio betreft en deze mij het meeste aanspreekt. Los van Karinthië dan maar dat was jullie inmiddels vast wel al duidelijk…

Dus zit er iets voor je tussen of heb je al een andere bestemming op het oog?

12 gedachtes over “Trendy bestemmingen 2013

  1. Als ik uit dit lijstje zou moeten kiezen zou ik ook voor Corsica gaan, hoewel Oostenrijk me ook erg mooi lijkt. Wij zitten te denken om in het voorjaar twee weken naar Kroatië te gaan en dan naar het zuiden waar we nog niet zijn geweest en in de grote vakantie zal het weer España worden;-) Maar e.e.a. zal ook afhangen van het contract van vriendlief..
    Goed weekend!

  2. Ik ben totaaaal niet van Frankrijk maar Corsica lijkt me wel wat.. Oostenrijk heb ik niets mee dus dat sowieso niet en Italie heb ik juist goede ervaringen mee dus op zich.. Ja lijkt me ook wel wat.

    Toch kies ik dit jaar voor Mexico haha, huwelijksreis!

  3. Als ik het uit lijstje moest kiezen dan zou ik voor nr 3 gaan, ik weet niet of wij van het jaar gaan maar ik zou eigenlijk weleens een keer naar Turkije willen. All-in 😉

  4. Oh dit zijn bestemmingen die ik niet zo één twee drie zou bedenken. Mijn bestemming heb ik in mijn hoofd al een beetje rond… New York gaat het waarschijnlijk weer worden..

  5. Nouhou, Corsica zie ik wel zitten. Die zit zowaar in ons top tien lijstje dit jaar. Maar St Petersburg, Granada en Sevilla en Wenen staan daar ook op. Het wordt nog lastig kiezen …

Reageren mag hoor!

