Pech onderweg…

Ik zie ze weleens staan… een gestrande auto met knipperende lichten en de bestuurder/passagiers op veilige afstand, druk bellend en maar rondkijkend…

Altijd vraag ik me dan af: waar waren ze naar op weg? Gingen ze naar hun werk en zo ja, wat doen ze dan voor de kost? Wat mankeert de auto? Is ie helemaal kaduk of kan ie weer gemaakt worden? Balen ze of hadden ze het min of meer aan zien komen? En vooral… hoe dan verder? Komt er een mannetje van de ANWB of hebben ze het thuisfront gebeld?

Nog nooit ben ik gestopt om de helpende hand aan te bieden, dat zou ook weinig zin hebben aangezien ik nu niet bepaald de meest technisch aangelegde persoon ben. En laten we wel wezen… ik had het natuurlijk ook altijd te druk…

Echter… sinds afgelopen donderdag kan ik er helaas over mee praten! Ik weet hoe het is om met je auto te stranden, om opeens te zien dat er rook onder de motorkap vandaan komt, dat er een rode lamp gaat branden en nog erger, dat je midden op de snelweg geen snelheid meer hebt!

Ik weet inmiddels ook dat iedereen gewoon voorbij sjeest (inclusief 2 collega’s die een blauwe Ka zagen staan en dachten… verrek, zou dat Wanda zijn, ja dat was Wanda…), net als dat ik weet dat het lastig is om over een vangrail heen te klauteren, dat het ook behoorlijk schrikken is als er opeens rook onder de motorkap vandaan komt en dat je dan toch de tegenwoordigheid van geest hebt om het ding zo snel mogelijk aan de kant te zetten en er uit te springen (voor zover mogelijk, gezien het feit dat ik met gevaar voor eigen leven uit de auto ben gekomen aangezien er weinig ruimte was om de auto neer te zetten en dat er natuurlijk best wel hard wordt gereden…)

Wat ik ook weet, is dat het best wel kleumen is als je een uurtje moet wachten tot vriendlief er is en dat je dan blij bent dat je afgesleept kunt worden naar het benzinestation waar je eindelijk even naar het toilet kunt…

Wat ik helaas nog niet weet, is wat dit geintje me gaat kosten en wanneer het ding (het is even niet meer mijn geliefde Ka…) weer klaar is…

Kametpecht

Hebben jullie weleens met pech onderweg stilgestaan?

20 gedachtes over “Pech onderweg…

  1. Ja. Midden in Frankrijk. Met de geleende auto van mijn vader. Ik spreek aardig Frans, maar auto-Frans dan net weer niet. En o ja: het was in het pre-mobiele tijdperk. Dus even een paar km lopen naar een praatpaal. In Frankrijk. Of had ik dat al gezegd? 😉

  2. Het is zeker balen. Ik heb het gehad met mijn eerste auto. Die viel tijdens het rijden uit, ongeacht de snelheid. Rij je op de snelweg 120 km p uur en valt ineens de motor uit en kun je niets meer. Inderdaad vreselijk. Ik hoop voor je dat het meevalt en dat het dus ook niet meer voorkomt!!

  3. Jeetje dat is echt balen zeg. Je collega’s zou ik in ieder geval niet meer zo lief aankijken..
    Helaas heb ik het zelf ook een keer gehad. Is wel alweer 15 jaar geleden, maar erg is het zeker! Hopelijk vallen de kosten mee meis…

    liefs…

  4. Yep, ook wij hebben het eens meegemaakt. Ter hoogte van Apeldoorn met vrijwel dezelfde klachten die jij omschrijft. Ver weg van huis, geen lid van de anwb en het was zondag. Pff, ik weet de exacte kosten niet meer maar het was een duur geintje en de auto hebben we vrij snel weggedaan, want daar hadden we toch al geen schik mee. En dat was toen de bekende druppel! Ik hoop voor je dat de kosten zullen meevallen en wat die collega’s betreft, schandalig!

  5. Weet je nu nog niet wat het gaat kosten, schiet ook niet op zeg! Gelukkig hebben wij nog nooit pech onderweg gehad. Wel 2 keer een lekke band, maar dat was in Coevorden en Schoonebeek dus toen konden we ons wel redden. Ik zie je dinsdag wel in een leenauto??? Of kan je de auto van je pa en ma lenen?

      • OK ik hoop dat ik er morgen ook ben. Nordin is ziek, maar ga er vanuit dat ik van de partij ben. Woensdag overwerken..

  6. Ik heb het helaas een paar keer mee mogen maken, geen pretje inderdaad. Wel was ik blij dat ik lid was van de wegenwacht, maar toch. Ik hoop het nooit meer mee te maken, want inderdaad, niemand stopt om je te helpen (nou doe ik dat ook niet ;-))

  7. Ja één keer hield mijn motor er midden op de snelweg mee op. Gelukkig deed hij het haperend nog tot een parkeerplaats in mijn stad. Die heb ik daar geparkeerd, ANWB gebeld en toen naar huis gelopen. Duurde inderdaad wel even voor dat ze er waren, maar gelukkig zat ik ondertussen lekker thuis. 🙂

    Ik ben benieuwd hoeveel dit “grapje” gaat kosten.

    Trouwens van die collega’s is ook wel erg. 😛

  8. Heb het 1x meegemaakt. Kwam de ww en dat was een kennis van me. Hij heeft me gematst toen. Heeft me gelijk lid gemaakt zonder kosten. Zo lief. Maar ik kan me voorstellen dat je schrikt en dat het helemaal niet leuk is als het zo druk is. Bah!

  9. Erg als dit je gebeurd. Dan is je Ka even niet je favoriete Ka meer, maar is het balen als een stekker.
    Hopelijk dat je auto het na de reparatie het weer gewoon normaal doet en je dit soort vervelende dingen nooit meer zult overkomen.
    Want het is erg genoeg om op deze manier langs de kant van de weg te staan.

    Groetjes

  10. Jeetje, wat schrikken zeg! Gelukkig kon je de auto nog op de vluchtstrook zetten en fijn dat vriendief naar je toe is gekomen. Ik heb het gelukkig nog nooit bij de hand gehad *afkloppen*.
    Nu maar hopen dat je Ka snel weer gerepareerd is en de kosten meevallen!

    liefs Insoon

  11. Oooh dit lijkt me echt vreselijk! Het is me nog nooit overkomen, maar ik ben er wel altijd bang voor als ik weer eens een auto langs de weg zie staan (waar ik ook nog nooit bij heb geholpen, ik schaam me!).

Reageren mag hoor!

