Koud…

winterIk weet het, hier in het noorden mogen we eigenlijk totaal niet klagen over de winter aangezien we er afgelopen dinsdag heel gemakkelijk van af zijn gekomen. Geen vlokje sneeuw te bekennen, totaal geen problemen op de weg, dus al met al zijn we (ik rij nog steeds met collega mee, waarschijnlijk is ie morgen weer klaar…) vrij relax naar het werk getuft…

En dan toch een ‘klaagblog’ over de kou? Ja, omdat we namelijk al de hele week in de kou zitten op het werk! Okay, de verwarming doet het wel maar doordat ie in het weekend steevast uit wordt gezet, duurt het natuurlijk altijd wat langer voor ie op temperatuur is. En daarbij komt… het ding was nog niet echt afgesteld op deze winterse temperaturen dus dat betekent dat we afgelopen maandag en dinsdag compleet hebben zitten kleumen op het werk waardoor op een gegeven moment collega’s met sjaals en fleecekleden achter hun buro’s zaten!

Nadat ik gisteren ook weer met koude handen achter m’n pc zat en zelfs gisteravond thuis het niet meer warm kon krijgen, besloot ik dat ik vandaag de kledingvoorschriften aan m’n laars ging lappen en heb ik m’n dikste vest uit de kast gehaald en die aangetrokken met als gevolg dat ik het vandaag voor het eerst enigszins warm kon houden…

Maar goh, wat zal ik blij zijn als dit weer achter de rug is…

11 gedachtes over “Koud…

  1. Wat een achterlijk gedoe is dat om de verwarming in het weekend uitzetten..Kost meer om het weer allemaal warm te krijgen. Mijn verwarming was vorige week kapot, dus dat was balen..Troost je Wanda, wij krijgen vast en zeker de sneeuw in het weekend……….Dan is het ook wat minder koud………..

  2. Jeetje dat is ook wat, eigenlijk schandalig dat jullie daar in de kou zitten. Kan me voorstellen dat je gewoon een dik vest hebt aangetrokken. Groot gelijk, moeten ze er maar voor zorgen dat het warm is!!

  3. Brrr… Wel herkenbaar. In het zuiden hadden we geen verwarming in huis; soms zag ik mijn adem in de badkamer of keuken.
    Nu is het het tegenovergestelde; de verwarming is centraal en kan ik niet regelen. Het is hartstikke warm in huis! Loop het liefst in korte broek en topje.

    Wat zijn de kledingsvoorschriften bij jou op het werk dat je geen dik vest aan mag?

  4. Hier ligt nog steeds sneeuw en ik vind het buiten ook maar een koude bedoening. Maar als je dan ook nog binnen op je werk in de kou moet zitten, brrr 😦 Groot gelijk dat je een dik vest hebt meegenomen naar je werk. Daar zullen ze toch wel begrip voor hebben?

    liefs Insoon

    ps: hoe komt het trouwens dat er bij jouw logjes altijd van die reclamedingen staan?

  5. Je zou toch zeggen doordat je de verwarming uitzet dat het meer energie kost om het dan maandag weer op temperatuur te krijgen??? Maar evengoed is het wel erg vervelend. Iris kwam laatst ook thuis dat het zo koud is op haar werk. Zij zit achter de kassa en zit vlakbij de buitendeur, en ze had het toch koud!

Reageren mag hoor!

