Gemoedstoestand…

uitspraak_denkenRelativeren is al nooit zo mijn ding geweest, positief denken wissel ik ook regelmatig af met in mijn ogen praktisch denken, terwijl mijn omgeving dan roept dat ik niet zo negatief moet denken maar over het algemeen genomen ben ik een vrij normaal functionerend en denkend mens…

Het enige waar ik moeite mee heb (en dat zal ongetwijfeld ook wel zo blijven…) is het leren begrijpen dat dingen van de een op andere moment stuk kunnen gaan en dan de bijbehorende consequenties moeten kunnen accepteren…

Neem nu mijn Ka… Precies een week geleden liet ie mij stikken in de kou, zomaar van de een op de andere dag. Niet even een melding van goh, Wan… ik doe het binnenkort waarschijnlijk niet meer dus je kunt me beter even naar de garage brengen, nee gewoon… zomaar ermee ophouden (how rude…). Inmiddels is ie weer gerepareerd en loopt ie weer als een tierelier, maar… hij tikt… en daar hou ik gewoon niet van. Dus opnieuw naar de garage en dan krijg je dus te horen dat het op zich geen kwaad kan, dat de kleppen even moeten inlopen en dat als het volgende week nog zo is, dan kijken we wel even en vervangen we desnoods dat ene klepje nog wel… Tja… daar sta je dan met je goed gedrag… Praktisch ingesteld als ik ben, zie ik me natuurlijk alweer ergens langs de N34 geparkeerd staan maar dat zou niet moeten kunnen gebeuren (maar goh, dat dacht ik toen ook…)…

En dan de kosten… tuurlijk voor EUR 900,= heb je geen andere auto en ja, het is inclusief APK-keuring en 2 nieuwe bandjes, dus al met al valt het best wel mee. Maar… laten we wel wezen… het hangt niet in mijn kledingkast en ik ben niet een weekendje/weekje weg! Boeiend dat m’n Ka dan wel een nieuwe kop heeft met alle toeters en bellen…

Maar inmiddels heb ik weer een nieuw probleem(pje)… dit keer is het m’n smartphone die zomaar van de een op de andere dag geen bereik meer heeft waardoor ik niet meer kan bellen/gebeld kan worden en heb ik dus ook geen mobiele internet meer. Dat laatste is jammer maar het gaat mij er vooral om dat ik niet meer bereikbaar ben en dus ook niet kan bellen als ik wel weer door m’n Ka in de steek word gelaten (nog steeds praktisch ingesteld he…)

Vriendlief opperde dat ik even langs de Belcompany-winkel ga om te informeren van hoe en wat en ja, praktisch als ik ben, zie ik het dus helemaal voor me dat het ding opgestuurd moet worden en dat ik dan helemaal geen foon meer heb en dat ik daar dan weer weken op moet wachten…

Tja, ik noem het praktisch denken, vriendlief vindt dat ik eerst moet afwachten en niet direct van het ergste uit moet gaan…

Vaak heeft ie wel gelijk maar praktisch als ik ben…vind ik dat ik daar niet altijd op kan bouwen…

10 gedachtes over “Gemoedstoestand…

  1. Ik heb regelmatig met de auto langs de weg gestaan, terwijl iedereen zie dat er niets aan de hand was. Toch presteerde de auto het altijd juist bij mij te gaan roken, pruttelen of allerlei functies te laten uitvallen. Ik vertrouw auto’s niet meer zo dus, ik snap je wel. Zeker met je telefoon ook hoor. Die dingen moeten gewoon werken, zeker als je je auto niet vertrouwd. Sterkte ermee!

Reageren mag hoor!

