Schuldig…

sneeuw_006Na een slechte nachtrust waarbij ik wel tig keren heb gekeken of er nu wel of geen sneeuwvlok te zien was hier in het hoge noorden, heb ik vanochtend om 08.50 uur de knoop doorgehakt en m’n werk gebeld met de mededeling dat ik een sneeuwdag nam…

Tot nu toe ging ik altijd door weer en wind naar m’n werk (een afstandje van zo’n 65 km heen en weer terug…), soms met angst en beven, soms met verkrampte handjes aan het stuur en soms (veelal) foeterend dat ik er dik 2 uur over deed om er uiteindelijk te komen…

Vanochtend besloot ik echter voor de verandering eens aan mezelf te denken (wel nadat ik al had gelezen over de ongelukken op de N33/N366, spekgladde wegen, extreem weer in het noorden, code zwart…) en er dus niet door te gaan en gewoon te kiezen voor m’n eigen veiligheid. Wat heeft m’n werkgever er tenslotte aan als ik ergens in de sloot/vangrail beland? Niks toch zeker?

Maar nu komt het… ik voel me schuldig… Schuldig dat ik toch geen poging heb gewaagd, schuldig dat ik nu lekker gewoon thuis zit, schuldig dat ik zo meteen lekker kan lunchen met vriendlief, schuldig dat de stapels werk alleen maar groeien (nou ja, 1 troost, het systeem lag er toch tot een uurtje of 12 uit vanwege een update, dus in theorie zou het maar om een middagje gaan…), schuldig dat ik nu gewoon lekker verder kan lezen in een supergoed boek (zie rechterzijde…), schuldig dat ik in de baas z’n tijd lekker kan wordfeuten/nummien/ruzzlen, schuldig dat ik straks even het centrum in sjou op zoek naar een botervlootje (heel ander verhaal…)… en schuldig omdat ik vriendlief heb voorgesteld om vanavond stamppot zuurkool te eten…

Gelukkig kan ik me troosten met de gedachte dat het nog steeds sneeuwt, dat er nog steeds sprake is van extreme weersomstandigheden en dat mijn collega die een stukje verder op woont, ook thuis is gebleven en dat vriendlief nu eenmaal bij ons thuis de meesterkok is als het op stamppotten aan komt!

14 gedachtes over “Schuldig…

  1. Nee wanda, ben je mal ? Ga je nu niet schuldig voelen..Geniet van deze sneeuwdag
    het sneeuwt nog steeds en de sneeuwschuivers en strooiwagens zijn er maar druk mee…
    Fijne dag hoor

    • Hoi Wanda , ik zou er maar van genieten nu je die beslissing hebt genomen , en de stapel ligt er morgen ook nog wel .
      Fijne dag en eetse vanavond .
      Groetjes Lia

  2. Je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen hoor. Je hebt juist groot gelijk dat je thuis bent gebleven. Waarom risico nemen als het niet persé nodig is! En als je er nou altijd de kantjes afloopt op je werk… maar dat doe je ook niet. Dus gewoon lekker genieten van dit extra dagje!!

    liefs Insoon

    ps: nou ja… heel vreemd, maar ik zie nu helemaal geen reclames meer onderaan je logjes staan??!

  3. Ik kom af en toe nog wel meelezen hoor, maar ik reageer wat minder…

    Groot gelijk dat je je afgemeld hebt voor vandaag. Je kunt vast wel gemist worden voor een dagje. En dat schuldgevoel -hoe lastig en hardnekkig dan ook- is echt niet nodig.

Reageren mag hoor!

