Wintersport…

wintersportElk jaar hebben we in huize B wel weer een soortgelijk gesprek over de wintersport… Namelijk, gaan we dat een keertje doen of…

In een grijs verleden ben ik ooit met mijn ouders, tante en nichtje naar Tsjechië geweest in februari en ja, er lag sneeuw maar niet in die mate dat je echt kon spreken van een wintersportvakantie, tuurlijk werd er wel geskied in het jullie welbekende Harrachov maar wij stonden gewoon mooi braaf onderaan de piste toe te kijken… En ik moet bekennen, dat beviel mij prima!

Ik ben nu eenmaal niet zo’n held en kan soms ook behoorlijk klunzig uit de hoek komen, dus het idee dat ik met die latten onder zo’n stoeltjeslift in moet zien te komen… Pfff, dat wordt echt een heidens karwei… Ik vind het zonder die latten al een hele onderneming om er een beetje elegant in- en uit te springen dus laat staan met die latten die ongetwijfeld alle kanten op vliegen behalve de juiste…

Maar dit allemaal even terzijde… op zich lijkt het ons wel wat om het een keertje mee te maken, maar dan meer vanwege het plaatje dan dat we onszelf van die bergen af zien suizen (donderen, in ons geval waarschijnlijk…). Het andere plaatje zijn natuurlijk de kosten… als ik van m’n collega’s hoor dat een skipas al gauw iets van EUR 250,= kan gaan kosten, dat je daarnaast nog ikkweetnietwat moet dokken voor je ski-uitrusting, dat je dan ook ski-lessen moet nemen, nou… tel uit je winst… Ik weet niet hoe het met jullie geldboompje is, maar de onze is hoognodig aan een groeispurt toe!

Ik hoor van veel mensen dat als je eenmaal op wintersport bent geweest, dat je echt niet meer anders wil, maar ja, als dat geldboompje dan niet heeeel erg hard gaat groeien dan zou het toch betekenen dat we de zomervakantie of het weekendje weg in het voor- of najaar moeten schrappen en dat zien we allebei niet zo zitten…

Dus nee, ook 2013 wordt niet het jaar waarin vriendlief en ik op de latten gaan…

En jullie? Weleens op wintersport geweest? En zo ja, verslaafd of was het eenmalig en nooit weer? Of kies je toch ook liever voor de zomervakantie?

16 gedachtes over “Wintersport…

  1. Ik ben heel vroeger wel eens op wintersport geweest, met mijn familie. Ik was toen nog geen klein maar gelukkig is er beeld en foto materiaal van als bewijs 😉 Verder heb ik nu een man die er nooit heen zou willen… Dus denk niet dat het gauw een wintersport vakantie wordt…

  2. Wij gaan om het jaar met het gezin. Het tussenliggende jaar gaat manlief met vriend, zwager, broer en neef een paar dgen. Ik skie wel maar meer om met de rest mee te kunnen. Het liefst pak ik de blauwe piste (moeilijk genoeg voor mij). Dit jaar gaan we met vrienden mee us dan hoef ik niet iedere dag mee. Nee ik ben zeker niet verslaafd, geef mij maar de zomervakantie!

  3. Nee, nog nooit geweest.
    Wel een half jaar in Finland gewoond en veel gelanglauft, maar nooit op de skis of een snowboard gestaan.
    In de vakantie willen we een dagje gaan skien, heb er al zin in 🙂

  4. Ik ben ooit in de zomer in Oostenrijk geweest en liep toen langs een skischool waar ik wel zou willen zitten, maar toch doe ik het niet, want ik voel nu al mijn spieren en gewrichten al, laat staan als ik een hele dag aan het klungelen ben in de sneeuw. Nee, ik ben dus nog nooit op wintersport geweest en dat mag van mij zo blijven.

  5. Nope. Wel eens in de winter in Zwitserland geweest, maar alleen gewandeld en verder niks. Ik ben motorisch gestoord en skiën zal voor mij naar alle waarschijnlijkheid pijnlijk aflopen 😉 (En ook hier geen geld ervoor. Dan liever in de zomer weg, als we toch moeten kiezen.)

  6. Als ik hier al een hekel aan de kou en sneeuw heb dan ga ik het echt niet opzoeken. Nee, geef maar maar zon, zee en cultuur en met een beetje gelijk een mooi bruin tintje 😀

  7. Hahahah, ik heb er net over geblogd. En nee hoor, als je eenmaal bent geweest, betekend het niet meteen dat je verslaafd raakt. Is gewoon iets wat echte wintersportliefhebbers zeggen, net zoiets als “Het is niet koud”. Nou dat denk ik wel.

    Wintersport ansich is al duur maar al dat materiaal wat je erbij moet hebben, is ook geen goedkoop grapje.

  8. Ooit gedaan, niet verslaafd geraakt en inmiddels zijn enkels en rug hier niet meer geschikt voor geloof ik :-), daarbij hou ik denk ik net iets te veel van de zon en de zee 🙂

  9. Ik ben wel eens op vakantie geweest naar de sneeuw, maar dan meer om te wandelen. Ik heb nog nooit op latten gestaan, en denk ook niet dat ik dat ooit ga doen. 🙂
    Geen mij maar zon!

  10. Ik ben een paar jaar geleden met m’n zus en zwager meegeweest op de wintersport. Dat was in Frankrijk en toevallig was het toen prachtig zonnig weer. Maar voor mij was het éénmalig hoor. Geef mij maar de zomervakantie in een warm en zonnig oord 😉

Reageren mag hoor!

