Zomervakantie…

En, weten jullie al wat het gaat worden?

Wij zijn er na lang wikken en wegen uit en hebben inmiddels zelfs al geboekt! Jaja, normaal boeken we meestal pas ergens eind februari maar nu zagen we een dusdanige leuke aanbieding die we niet konden weerstaan en waarom dan nog langer wachten?

spanje-andalusie-andalusië-sevilla-09-spanje_sevilla0s_jpgEerst riepen we dat we naar Spanje wilden en wel naar de streek Andalusië, daar hadden we eigenlijk echt wel onze zinnen op gezet maar na wat zoeken, kwamen we er al vrij vlot achter dat er weinig accomodaties vielen in de categorie “leuk geprijsd, laat niet lopen…”. Vervolgens kwamen toch weer onze gebruikelijke vakantielanden Oostenrijk en Frankrijk om de hoek kijken maar ja, daar had ik eigenlijk min of meer m’n veto over uitgesproken, niet dat ik m’n zin doordram en dat vriendlief niks heeft in te brengen maar volgens mij zijn er genoeg andere leuke bestemmingen binnen Europa die schreeuwen om gezien te worden, dus besloten we verder te zoeken…

Vervolgens kwamen we opeens in Zuid-Tirol in Italië terecht, echt een prachtig gebied, schitterendezuid-tirol natuur en voor ons de perfecte combi van zowel Oostenrijk als Italië. En ja, we vonden al vrij rap een leuk geprijsd appartementje, nadeel was echter dat deze zich in een wintersportgebied bevond en dat er al snel twijfels kwamen of er dan wel terrasjes/restaurantjes open waren en of het er verder wel een beetje levendig zou zijn. We houden weliswaar best van een wat actieve vakantie maar zijn nu ook weer niet van die types die na het ontbijt de wandelschoenen aantrekken en de rugzak inpakken om dan de hele dag al wandelend de bergen in te trekken…

En daarbij komt… na onze stacaravanavontuur van vorig jaar in La France, waren we eigenlijk ook voor dit jaar weer op zoek naar een leuke camping vlakbij een leuk plaatsje. En juist dit konden we niet echt vinden in Zuid-Tirol…

Nou, toen kwamen alle opties op tafel (Kroatië, tja, idd mooi maar wel ver rijden…, Bretagne in Frankrijk (begon al weer te twijfelen over Frankrijk…) maar in juni hooguit 18 graden… tja… hield niet over dus, Corsica… tja, ook hier hing een niet zo’n leuk geprijsd kaartje aan, Zwitserland… ook zo’n prachtig land maar ook zooooo duur geworden, Gardameer in Italië… tja, mooi maar we zijn er 3 jaar geleden nog geweest….), kortom, het was lastig totdat…

Totdat ik opeens een leuke aanbieding op actievandedag.nl voorbij zag komen over het huren van een stacaravan op een camping in Spanje en voor ik het wist (nou ja, ik wist het natuurlijk wel…) had ik contact met de camping en hebben we inmiddels dus zelfs al geboekt!

costabravaHet is niet Andalusië geworden maar de Costa Brava en van hieruit willen we dan graag o.a. Girona, de Pyreneeën en zelfs Andorra gaan bezoeken.

De camping ligt nagenoeg aan het strand (via loopbrug vanaf de camping is het ongeveer 3 minuutjes lopen…) en het mooiste is nog wel dat we vanaf Eelde kunnen vliegen op Girona, dus voor de verandering eens niet 2 dagen rijden om er te komen (en natuurlijk 2 dagen om weer thuis te komen…), geen geld kwijt aan tolwegen maar gewoon lekker relax in pak ‘em beet 2,5 uur naar de Costa Brava…

Nu alleen m’n spaans nog even weer ophalen!

23 gedachtes over “Zomervakantie…

  1. Heerlijk! Wij waren ook heel wat van plan, maar door omstandigheden staat ons hoofd er niet naar om heel leng te zoeken, dus toen we een leuke camping in de Ardeche vonden en ook de kinderen akkoord gingen, hebben we deze snel geboekt. Zeker mooi weer en een leuke omgeving… Genoeg te zien en te doen… Dus wij zitten straks weer heerlijk op de camping voor onze tent… Is het al zomer??? 🙂

  2. Gááf!

    Hier nog geen plannen. We zitten ietwat krap. Ik hoop dat daar straks weer verandering in komt en dan ga ik een fijn huis boeken. Of in Zuid Frankrijk, of in Spanje. Verder dan dat kom ik momenteel nog even niet.

  3. Wat een leuke bestemming! En nu heb je lekker lang om van de voorpret te genieten.

    Hier is het plan om naar Amerika te gaan voor een paar werken, maar dat hangt af van ’t werk. En van de spaarrekening…

  4. Leuk ! Wij zijn vroeger ook op een camping geweest daar .. Een van de vele denk ik. Maar genoten ! Ook naar Andorra geweest, nog nooit in Gerona maar volgens mij gaat er een treintje die kant op, ook naar Barcelona. Die stad is zoooo mooi.

    Veel voorpret gewenst !

  5. Oh, heerlijk! Ik krijg helemaal zin in zomer en vakantie door jouw blogje. Wij weten nog niet waar we eindigen. Wij gaan op de bonnefooi met de auto vol kampeerspullen richting de zon. Dus als het in Nederland mooi en warm is, blijven we hier in de buurt, maar anders rijden we gewoon zuidwaarts.

  6. Klinkt als een prima bestemming!!! Ik heb nog geen idee wat ik deze zomer ga doen, ik ga niet zo vaak op vakantie. Maar misschien ga ik wel op de bonnefooi, altijd leuk…

  7. Het aftellen kan beginnen!
    Wij zijn net terug van Hawai’i en we gaan dit jaar waarschijnlijk naar Noorwegen (als het weer wat meevalt) en de tweede bestemming weten we nog niet, misschien Indonesië.

  8. Hmm loopbrug naar strand… vlakbij de bergen.. toevallig platja d’aro?
    Dit is in ieder geval een ontzettend mooi gebied waar ik ook graag heen ga en al vaak ben geweest… in de bergen zijn er wel paar aanraders voor je.. Mail anders maar even anders wordt dit zo’n lang bericht!

  9. Wat leuk dat jullie de vakantie geboekt hebben! Heerlijk joh, lekker naar Spanje en ideaal dat de camping vlakbij het strand en de zee ligt. Huren jullie daar dan nog een auto of ga je met openbaar vervoer die andere plaatsen bezoeken?

  10. Dat ziet er schitterend uit! Heerlijk vooruitzicht.
    Nee wij zijn dit jaar laat met het boeken van een vakantie. Waarschijnlijk gaat het gezin weer gesplitst; de kinderen met een jongerenreis en Erik en ik een weekje naar een leuk hotelletje in een mooie omgeving ofzo.

  11. Oh meis, wat een heerlijk vooruitzicht! Mag ik mee? ;wink:
    Wij hebben wel wat plannen, maar dat hangt allemaal af van de werksituatie van vriendlief.. I’ve got mail! Als alles doorgaat zouden we in mei naar Kroatie willen gaan en ik augustus naar España, olee!

Reageren mag hoor!

