Waar o waar…

bieb

Nou, waar zouden jullie de rest van jullie leven wel willen doorbrengen? Voor mij is de keuze niet zo lastig want:

– ik moet er totaal niet aandenken dat ik de rest van mijn leven opgesloten zit met beelden, schilderijen of wat dan ook voor kunst mag doorgaan. Laat staan dat ik in een of andere tentoonstelling levenslang zit opgesloten. Een museum op zijn tijd kan ik best waarderen maar het is zeker niet de plek waar ik rest van mijn leven zou willen verblijven…

– datzelfde geldt ook wel voor de dierentuin, tuurlijk, je hebt altijd gezelschap om je heen maar die beesten moeten natuurlijk ook verzorgd worden, zeggen nooit iets terug en kunnen ook nog eens behoorlijk stinken, dus nee, ook niet bepaald de plek waar ik langer dan gebruikelijk zou willen zijn…

– nee, dan de bibliotheek! Ik kan me gewoonweg niet voorstellen dat ik nooit meer een boek zou kunnen lezen! Als kind verslond ik al boeken en moest mijn moeder op een gegeven moment zelfs lid van de bieb worden omdat ik alle kinder- en jeugdboeken al had gelezen en nog geen boeken voor volwassenen mocht lenen. Tijdens mijn studietijd verwaterde het helaas een beetje, behalve de studieboeken en de verplichte literatuur bleef er helaas weinig tijd over om iets anders te lezen maar daarna… ja, daarna heb ik de schade ruimschoots ingehaald!

En tegenwoordig gaat er haast geen dag voorbij dat ik niet even lees, ik heb eigenlijk altijd wel boeken op voorraad en kan er heel slecht tegen als ik geen leesvoer in huis heb.

Dus als ik dan toch ergens de rest van mijn leven moet doorbrengen dan graag in een bieb, heerlijk struinen door al die boeken, de hele dag ongestoord kunnen lezen en aangezien ze tegenwoordig ook internet in de bieb hebben, lijkt me dat dé ideale plek!

En jij?

 

13 gedachtes over “Waar o waar…

  1. Oh, aan de ene kant lijkt de dierentuin mij wel wat.. en dan vooral bij de chimpansees! Maar een bieb heeft inderdaad ook zo z’n voordelen met inernet én een hele grote voorraad met boeken 😉

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

Reageren mag hoor!

