Lege accu…

ziekjesTot voor kort had ik nergens last van, voelde ik me fit en barstte ik van de energie, verzette ik bergen op mijn werk en stampte ik er flink op los in de sportschool. Tuurlijk had ik weleens wat opstartprobleempjes in de ochtend, voelde ik me weleens wat minder maar ach, ik sprong in mijn auto en begon vol goede moed aan een nieuwe dag, maar zo opeens…

Zo opeens is dat over… Vorige week voelde ik me al wat minder fit, werd al wat duf wakker en had moeite om na 15.00 uur nog de zin op te brengen om de rest van de werkdag te volbrengen. Thuis lag ik ook meer op apegapen dan dat er nog wat nuttigs uit mijn handen kwam…

En ja, afgelopen maandag begon ik me nog minder te voelen en moest ik me dinsdag echt naar het werk toeslepen en woensdagochtend was het gewoon gebeurd. Keelpijn, hoesten, snotterig, lamlendig maar vooral ook het gevoel dat de accu compleet, maar dan ook echt compleet leeg is. Waarschijnlijk heb ik al een tijdje in de rode cijfers gezeten maar eigenwijs als ik kan zijn, dacht ik dat het gewoon die tijd van het jaar is (drukte op het werk in combinatie met de winter zorgt er meestal bij mij wel voor dat de accu pruttelt als een oude stoomlocomotief…) en ging ik dus vrolijk (nou ja, zo vrolijk was ik volgens vriendlief niet altijd…) door…

De keelpijn is gelukkig wel zo goed als over maar de overige griepverschijnselen helaas nog niet, datzelfde geldt voor mijn accu, die is nog steeds leeg…

Heb ik dan de afgelopen weken teveel hooi op mijn vork genomen? Ik denk het niet, okay, het was/is druk op mijn werk maar ik heb bij lange na niet zoveel overuren gedraaid als vorig jaar om deze tijd. Waren de weekenden dan te vol gepland? Nee, juist helemaal niet, want door het feit dat ik een week zonder mijn auto heb gezeten en door het slechte weer, zat ik helaas vaker thuis dan me lief is.

Misschien is dat laatste juist wel het probleem… ik mis het buitenzijn, ik mis de natuur en ik mis vooral de zon!

Voorlopig heb ik weinig keus dan me erbij neer te leggen dat februari nu eenmaal nog deel uitmaakt van het winterseizoen en dat ik gewoon goed naar mijn lichaam moet luisteren door inderdaad mijn rust te nemen zodat mijn accu toch weer een beetje vol stroomt…

13 gedachtes over “Lege accu…

  1. Ik hoor het meer om me heen en helaas ben ik ook niet helemaal de dans ontsprongen. Afgelopen week liep ik ook behoorlijk te snotteren dus ook mijn voorraad is weer aangevuld; een hoestdrank, weerstandstabletten en keelpastilles hebben me op de been gehouden en langzaamaan gaat het weer beter. Ja, de zon is een groot gemis in deze.
    Beterschap meis!
    ps hoe was jeans?

  2. met name het gebrek aan zonlicht, al maanden donker en grijs buiten, is erg slecht voor de gezondheid, de zon geeft veel energie en daar krijg je dan tekort van. beterschap iig en goed slapen is ook belangrijk voor het afweersysteem, net zoals goed vezelrijk eten (70% van je afweer komt vanuit je dunne darm)

Reageren mag hoor!

