Raar…

wakkerwordenLangzaam, te langzaam voor mijn gevoel, begin ik me weer wat meer mens te voelen. Nog steeds wel hoesterig en een vol gevoel in mijn voorhoofd en vooral nog steeds het gevoel dat de accu echt helemaal leeg (is geweest). Bij de minste inspanning lig ik daarna net zo makkelijk een paar uurtjes te pitten, echt niet normaal…

Afgelopen vrijdag dacht ik nog dat het maandag toch wel weer moest gaan lukken, weer back on track en weer aan het werk maar gaandeweg het weekend werd al vrij snel wel duidelijk dat dat waarschijnlijk niet zo’n slimme zet zou zijn. Ook bij het idee dat ik dan een hele dag in touw zou moeten zijn, brak het koortszweet me al zowat weer uit…

En aangezien ik uit eigen ervaring (en ook die van collega’s) donders goed weet dat je altijd weer te vroeg begint en dat na de meelevende vragen (‘weer beter, doe maar rustig aan hoor’) er gewoon net zo vrolijk een spoedstapel op je buro wordt gegooid, besloot ik gisteravond dat het inderdaad gewoon de hoogste tijd is om echt goed te herstellen. Tenslotte heeft mijn werkgever er niks aan als ik als halve zombie achter mijn pc zit met het risico dat vervolgens mijn collega’s het van me te pakken krijgen, dus vandaar dat ik vanochtend maar even heb gebeld dat het ‘em nog niet wordt en dat ik mijn best ga doen om woensdag weer van de partij te zijn…

Maar goh, wat voelt dat raar… tuurlijk, ik ben nog lang niet de oude en de accu zit nog niet op een acceptabel niveau maar toch… normaal was ik echt vandaag weer heen gegaan en dan was ik vanavond ongetwijfeld helemaal kapot geweest maar ach, dat waren dan de naweeën, so be it…

En nu, nu ik heel wijselijk dit heb besloten en ergens ook wel trots op mezelf ben, dat ik voor de verandering eens voor mezelf kies, voelt het toch raar maar he… so be it!

19 gedachtes over “Raar…

  1. Goed hoor! Ik ga na ziekte ook altijd weer te snel aan het werk, voel me op de een of andere manier verplicht maar heb daar dan halverwege de eerste dag alweer spijt van. Goed uitzieken!

  2. Herkenbaar, maar altijd naar je lichaam luisteren! Daar heb ik zo van geleerd! Ik ging met koorts nog naar mijn werk of school. Zo slecht! Ik werkte daardoor totaal niet goed en andere mensen konden nog ziek van me worden ook. 😉 Goed gedaan hoor!

Reageren mag hoor!

