Ochtendrituelen…

koffie_uitspraakOchtendrituelen zijn leeftijdsafhankelijk. Zo grijpen jongeren, zodra ze wakker worden, al snel naar hun telefoon. Het bekijken van hun berichten, ook op social media, behoort voor het merendeel tot het vaste ochtendritueel.

Ouderen laten hun telefoon echter links liggen en kiezen er juist voor de ochtend te beginnen met het lezen van de krant in combinatie met koffie (62 procent).

Mijn ochtendritueel is eigenlijk grotendeels een kwestie van rennen, vliegen en tussendoor ergens proberen wakker te worden. Nou ja, dat laatste is niet helemaal waar… meestal ben ik direct wakker zodra de wekker begint te loeien. Dan spring ik als het ware direct uit bed, graai mijn kleding bij elkaar en banjer de trap af naar beneden waar onze badkamer zich bevindt (logische he… ben er inmiddels aan gewend…).

Weer boven aangekomen, flans ik snel een ontbijtje in elkaar (m’n lunchtrommeltje heb ik de avond tevoren al klaar gemaakt en gris ik dus uit de koelkast…), plof ik even op de bank neer, eet m’n ontbijtje op (varieert van yoghurt/kwark met muesli, crackers, brood tot zelfs een heus bordje pap), dan is het nog even snel de katten voorzien van schoon water en nieuwe brokken, hup weer naar beneden om de tandjes te poetsen.

Dan weer naar boven, slaapkamer in, sokken en schoenen aan (ja, dat gaat pas op het laatste moment…), kus ik vriendlief gedag (meestal draait ie zich dan nog eens lekker om… grrr…), leg ik vaak nog een briefje voor vriendlief neer (nee, ging liefdesberichten maar of ie de piepers wil jassen of nog boodschappen wil halen…), verder graai ik nog snel m’n foon (vaak van de oplader) en prop ik die ook nog in m’n handtas. Kan zijn dat ik er nog even vluchtig op kijk, als het bijvoorbeeld de week is waarin ik met een collega carpool, voor het geval hij een berichtje heeft gestuurd maar 9 van de 10 keer belandt ie ongezien in mijn handtas…

Dan weer naar beneden, de deur uit en hup de auto in om naar het werk te rijden… Pff, en dat allemaal in pak ‘em beet 30 minuten…

Dus om ’s ochtends ook nog even uitgebreid allerlei sociale media bij langs te gaan, laat staan de nieuwsberichten te lezen, dat wordt ‘em niet. Slaap is bij mij nu eenmaal heilig!

En jij? Wat doe jij ’s ochtends, wel/niet je berichten checken? wel/niet het nieuws volgen?

12 gedachtes over “Ochtendrituelen…

  1. Hihi, het is bij jou al net zo hectisch als bij ons en dan hebben wij 3 kids 😉 Nee grapje. Ik moet altijd eerst douchen, dan pas word ik wakker 😉 Daarna ga ik ontbijt smeren voor de kids, voor mezelf en zorg ik dat de tassen klaar staan. Tas voor de oudste met schriftje en reservekleding, de middelste alles voor de psz. Meestal heeft Hubbie de jongste de fles gegeven die ligt in bed. Daarna zelf eten, en de jongens uit bed gooien. Zorgen dat ze alle medicatie krijgen, en eten. De middelste kan zich bijna zelf aankleden en de oudste en de jongste help ik. Daarna wassen en tandenpoetsen en dan alles op hun plek droppen. Mijn ochtend begint om kwart voor 6 en ik kan even zitten om kwart over 9. Drukte genoeg dus 😉

  2. Bij mij gaat het ook allemaal in één tempo door, want ik lig ook liever wat langer in bed dan uitgebreid de tijd nemen voor wassen, ontbijten etc. 😉 Kwart voor 7 gaat de wekker; wassen, aankleden en haar doen; toilet; en een crackertje of muesli naar binnen werken met wat thee. Ondertussen staat de tv op het ontbijtnieuws. Schoenen aantrekken, brood in de tas (maak ik ook altijd ’n avond van tevoren klaar), jas aandoen en dan zit ik rond half 8 in de auto 😉

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

  3. Als ik niet ’s nachts hoef te werken dan sta ik op, ga lekker douchen en aankleden. Daarna naar beneden en dan ontbijten. Daarna doe ik de boodschappen voor die dag en daarna aan de koffie en dan pak ik de multi media er bij.

  4. Ontbijten met de kinders, maar allemaal op ons eigen tempo. Jongste leest vaak een boekje, oudste heeft haar telefoon in de hand en ik de tablet: nieuws lezen, wordfeuten, blog lezen. Gewoon lekker rustig warm worden.

  5. Schuldig… Het eerste dat ik ’s ochtends pak is mijn iPhone, maar dat is dan ook mijn wekker. Even berichtjes lezen, opstaan, douchen, aankleden en naar het werk. Daar ontbijt ik meestal, ik begin al om 7 uur en daarvoor vind ik het vaak te vroeg om te eten.
    Ik maak ook meestal ’s avonds mijn trommeltje klaar…

  6. Wat ik doe: even extra uitrekken… Kopje thee inschenken en meestal daarna achter de pc 🙂
    daarbij nog even ontbijten (soms) en dan aankleden en alles… Soms doe ik ook nog wat in huis voordat ik naar werk vertrek.

      • Ik ben meestal vroeger mn bed uit omdat vriendje eerder begin en dan ga ik er sociaal mee uit.. ook mag ik altijd na een half uur pas eten (moet half uur voor ontbijt mn medicijnen innemen) dus ja… tijd genoeg!

  7. Ik beken! Ik sta vaak twee uur voordat het rennen en vliegen van die dag begint op zodat ik gewoon lekker rustig kan opstarten die dag. Eerst maak ik een rondje FB terwijl ik ontbijt en Dana komt vaak rond half 8 eruit.

Reageren mag hoor!

