Februari leesmaand…

Gezien bij anderen en aangezien ik een enorme leesgek ben, leek dit me ook wel wat, dus vandaar dat ik vanaf nu maandelijks een blog zal plaatsen met de boeken die ik heb gelezen. Die van februari is een beetje te laat maar het was natuurlijk ook maar een kort maandje… Wel een maand waarin ik voor mijn doen aardig wat heb gelezen. Kwam natuurlijk vooral door het slechte weer in de weekenden waardoor ik meer thuis zat dan anders… Nieuwsgierig geworden naar het boek? Gewoon even klikken op de schrijver/titel!

ogenverzamelaarsSebastian Fitzek – De Ogenverzamelaar. Het zoveelste boek van deze Duitse schrijver. Sinds ik hem heb ontdek, hou ik hem zeker in de gaten en ik moet zeggen, hij maakt de verwachtingen iedere keer weer waar! Opnieuw bloedstollend en een verhaal met een verrassende ontknoping. Lange tijd word je op het verkeerde pad gebracht maar op het eind vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats!

Kate Mosse – Het verloren labyrint. Het eerste deel van de trilogie die zich afspeelt in het zuidenhetverborgenlabyrint van Frankrijk. Dankzij een tip van Mrs T. dit boek gereserveerd en ja, het was zeker de moeite waard. Deels historisch, deels van deze tijd en op een boeiende manier komen deze 2 verhaallijnen uiteindelijk bij elkaar. Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel wat moeite had met een deel van de ontknoping, dat ging mijn fantasie te boven maar dat neemt niet weg dat het een boeiend boek is, mede door de historische verhaallijn waardoor je je bijna zelf in die periode waant… Deel 2 heb ik inmiddels thuis liggen, dus die komt waarschijnlijk in maart…

doodverklaardLisa Gardner – Doodverklaard. Het heeft een aantal jaren geduurd maar opnieuw deze schrijfster ontdekt! Hoofdpersoon komt er na jaren eindelijk achter waarom ze in haar jeugd/tienerjaren steeds op de vlucht sloegen. Verhaal wordt vanuit verschillende personages verteld maar dat maakt het verhaal nergens onduidelijk. Weer een schrijfster die ik in de gaten ga houden…

Tana French – De laatste afspraak. Voor mij het 1e boek van deze schrijfster en totaal andersdelaatsteafspraak dan de Amerikaanse of Scandinavische dames, veel rauwer van taalgebruik, maar zeker iemand waar ik meer van wil gaan lezen. Hoofdpersoon komt er na jaren eindelijk achter wat er is gebeurd met zijn jeugdliefde met wie hij er toentertijd vandoor zou gaan. Hoewel de ontknopping niet helemaal als een verrassing kwam, was de beweegreden wel iets wat je tot denken zet…

delaatstedochterJane Casey – De laatste dochter. Zoveelste boek van deze schrijfster, met opnieuw rechercheur Maeve in de hoofdrol. Naast het hoofdverhaal (echtgenote en dochter van een advocaat worden vermoord) spelen zich nog twee verhalen af, welke reeds ook in de vorige delen naar voren kwamen. Dit zorgt er wel voor dat het boek in mijn ogen af en toe wat te langdradig wordt en er naar neigt om teveel van het hoofdverhaal af te wijken…

Zo, dat waren de boeken van februari… Ook voor maart liggen alweer een paar ongetwijfeld spannende en leuke boeken klaar (De Citadel van Kate Mosse, 2e deel van de trilogie, maar ook De Keukenmeidenroman en De Oorlogsbruid). Jammer dat ik soms zo weinig tijd heb om te lezen…

10 gedachtes over “Februari leesmaand…

  1. Leuk gedaan op deze manier. Ik ken alleen het boek ‘Doodverklaard’. Vond dat een heel goed boek. M’n vader is ‘m op dit moment aan het lezen 😉 De andere titels zeggen mij niet zoveel. Dat boek van Fitzek lijkt me spannend, dus die ga ik even op m’n lijstje zetten.

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

Reageren mag hoor!

