Lieve Koning Winter…

Lieve Koning Winter,

Vandaag bereikte mij helaas het treurige bericht dat U van plan bent om ons land weer te komen bezoeken.

Natuurlijk staat Nederland bekend om zijn tolerantie en zijn gastvrijheid en op dat gebied wil ik zeker niet achterblijven maar toch wil ik U dringend en vriendelijk verzoeken om U terug te trekken en Mevrouw Lente vrij baan te geven.

U heeft ons de afgelopen periode al menigmaal onaangenaam verrast met de nodige porties sneeuw, vorst en ijzel. Het heeft er zelfs toe geleid dat ik me helaas genoodzaakt zag om op een maandag thuis te blijven omdat de angst om van de weg te glijden het won van mijn plichtsbesef om te gaan werken.

U bent zich er ongetwijfeld niet van bewust dat U vaak een negatieve uitwerking heeft op mensen waardoor we uit ons doen zijn, grieperig worden door de verminderde weerstand en dat U zelfs kunt leiden tot een heuse winterdip. Ook ik moet bekennen dat ik regelmatig ’s ochtends de gordijnen heb opengetrokken en U dan echt hartgrondig heb vervloekt. Ook in menig weekend kon ik U wel, ikweetnietwat, aandoen want verplicht thuiszitten is zo niet mijn ding…

En wat was ik dan ook blij dat Mevrouw Lente het de afgelopen dagen van U had overgenomen. Ik voelde me direct een stuk energieker en had het gevoel dat ik de hele wereld weer aan kon. En wat verheugde ik me enorm op deze voorjaar, weer lekker veel buiten zijn, weer lekker genieten van de ontluikende natuur, weer heerlijke wandelingen maken en vooral weer die heerlijke zonnestralen op mijn gezicht te voelen. Zelfs de extreme drukte op mijn werk kon me even gestolen worden…

Dus lieve, lieve, Koning Winter, trekt het U echt niet persoonlijk aan, maar ik wil u toch met klem verzoeken (ik wil U zelfs wel smeken!) om ECHT niet terug te komen!

Met vriendelijke groet,

Wanda

ps: kunnen we ook alvast een deal maken voor de winter van 2014?

12 gedachtes over “Lieve Koning Winter…

  1. Je verwoordt denk ik de gedachten van iedereen.. Na dat heerlijke lente zonnetje zit niemand meer te wachten op die vorst! Zelfs mijn konijn niet.. wat was hij blij gisteren toen hij naar buiten mocht…!

Reageren mag hoor!

