Bodieboost…

bodieboost2Jaja, we gaan er weer voor! En ja, ik weet donders goed dat ik dat de afgelopen tijd wel vaker heb geroepen en ja, ik was het ook echt wel serieus van plan maar op de een of andere manier lukte het me maar steeds niet…

Is het me in het verleden moeiteloos gelukt om op eigen kracht (met wat hulp van mams en steun van vriendlief) maar liefst 30 kilo af te vallen (waarvan overigens 6 me teruggevonden hebben) door gewoon gezonder te gaan eten, minder te snoepen/snaaien en vooral door meer te bewegen, nu lukt het me totaal niet. Gezond eten doen we nog steeds wel maar toch betrap ik mezelf er regelmatig op dat ik iets te veel op mijn bordje heb liggen, ook het nee zeggen tegen wat lekkers kost me veel meer moeite dan voorheen en wat het bewegen betreft… er zijn weken dat ik helemaal in de flow van 2 tot 3 keer in de week sporten zit maar er zijn net zo makkelijk weken waarbij m’n sporttas onaangeroerd in de gang blijft staan. En wat dat wandelen doordeweeks betreft… tja, dat is er helemaal nog niet van gekomen maar ik vind zelf dat ik daar een behoorlijk goed excuus voor heb, ik bedoel wie gaat er nu met die kou ’s avonds nog de deur uit om een stuk te wandelen als je geen hond hebt?

Normaal ben ik helemaal niet van het volgen van een bepaald dieet en wil ik helemaal niet continu calorietjes aan het tellen zijn of afgemeten portie eten maar op dit moment heerst wel het gevoel dat ik aan de bel moet trekken voordat het de noodrem gaat worden…

Waarom dan wel Bodieboost? Nou, in de eerste plaats omdat het niet direct een dieet is, niks geen calorietjes tellen, niks geen ingewikkelde recepten, nee, gewoon normaal eten en zelfs 2 verplichte snoepmomenten om het ook leuk te houden. Er staan weliswaar ook complete weekmenu’s in het boek maar dat zie ik meer als een soort van kookboek dan dat ik ze braaf elke dag ga maken, enige vrijheid wil ik toch wel graag houden. Bodieboost heeft als basis dat je per dag 2 porties (aangegeven in verschillende afmetingen) uit de 5 families, groente/fruit/koolhydraten/eiwitten/zuivel, mag hebben.

Zo ben ik me na het bestuderen van het boek al bewust geworden dat ik wel erg goede vriendjes ben met de familie zuivel… In plaats van de genoemde 2 porties kom ik met gemak aan 7 porties!

Dus ik denk dat ik maar alvast vroegtijdig afscheid ga nemen van mijn bekertje warme melk voor het slapengaan en dat ik in het vervolg ook maar geen pak melk meer meeneem naar m’n werk want dan kan ik in ieder geval nog wel een broodje kaas en een toetje eten…

Kortom, deze week zijn we al een beetje half begonnen (minderen met zuivel en koffie…) en vanaf aankomende maandag ga ik er weer vol (hoe toepasselijk) voor!

Wordt vervolgd dus…

14 gedachtes over “Bodieboost…

  1. Good luck!

    Ik weet hoe lastig het is. Ben in 2003 3 kledingmaten afgevallen en -man- wat een strijd.

    Nu wederom te zwaar.

    Ik ga niks doen aan mijn eetpatroon, ik heb wandelschoenen gekocht en heb de afgelopen week al 4x ongeveer 4km in een flink tempo gewandeld.

    Ben benieuwd!

  2. Nou dat is dan toch best een eye opener geweest van die 7 porties zuivel! Ik merkte juist dat ik amper zuivel at. En het blijft wel lastig op t moment om idd goed na te denken dat als ik kaas op mn brood pak ik dus bijv niet & melk & yoghurt mag.. maar ik vind het wel een fijne methode.. tot nu toe dan 😉
    Jij begint maandag en die dag zal mijn 1e meetdag zijn, wegen doe ik dan niet omdat ik niet thuis ben en ik wel op dezelfde plek en dezelfde weegschaal wil staan dus dat resultaat komt de dag erop voor mij dan..
    Ook al geeft het nog geen resultaat dan nog ga ik ermee door want ik vind het een fijne houvast!

    Heb alleen echt geen idee wat ik als joker wil nemen dit weekend!

  3. Misschien komt het momenteel ook wel door het weer dat je wat minder gemotiveerd bent. Zo’n boek lijkt me dan een goed begin en als je blijft bewegen (dat is net zo belangrijk) dan moet het goed komen. Daarbij moet je natuurlijk wel conditie hebben voor ons dagje Zwolle, want reken maar dat we heel wat zullen wandelen;-)
    Goed weekend meis!

  4. Zelf eet ik amper zuivel, maar een client die ik begeleid houdt van zuivel. Dat laat ik hem nog wel gebruiken, maar het snoepen is soms wel een lastig punt. Ook voor mezelf hoor. Want ik ben altijd al een snoeper geweest en dan is het lastig als je toch nog je gewicht op peil wilt houden zonder dat elke pondje door het mondje gaat.
    Succes ermee, want het is gewoon lastig om vol te houden. Maar weet dat je wel bewust bezig bent en dat is echt super.

  5. Tsja, het weer werkt ook niet echt mee om buiten lekker een wandeling te maken hè. En volgens mij ga je met dat koudere weer ook sneller snaaien. Ik tenminste wel 😉
    Het boek klinkt op zich wel goed, vooral omdat het niet echt een dieet is.. succes hoor!

    Geniet van je weekend
    liefs insoon

  6. Met sneeuwbuien en koude ga je niet snel een lekkere wandeling maken. Klinkt wel als een interessant boek en het heeft je ook al de ogen geopend wat betreft de zuivel. Dat is al een winst!
    Bij mij zit het probleem in het feit dat ik veel ‘carbs’ binnenkrijg. Ik doordeweeks altijd rijst, soms met aardappels daarbij… Heb afgelopen week een fiets aangeschaft, daar ga ik binnenkort mee naar het werk 🙂

  7. Vind dit wel interessant, voor alsnog denk ik gewoon logisch aan wat ik eet en drink. geen toetje maar savonds dan wel een koekje bijv.

  8. Ik ga eens kijken.. ik zie het boek al op verschillende sites langs komen… Hier lukt ’t ook niet.. dood moe wordt ik ervan. Ik eet goed, sport me te pletter.. maar afvallen… nope…. grrr….

  9. Ik ben ook weer begonnen. Gewoon letten op wat ik eet. Vorige week was is 1,3 kilo kwijt. Ik ben benieuwd na deze week. Ik hoop dat je een goede houvast hebt aan het boek. Laat even weten of het in de eerste week al goed is gegaan!! Suc6 hoor!!

Reageren mag hoor!

