My Bodieboost life (1)…

Zo, m’n eerste echte week als Bodiebooster zit er op en wat vind ik ervan?

Nou, toen ik het boek vorige week binnen kreeg, werden me al vrij snel een aantal dingen duidelijk, namelijk: 1) ik krijg veeeel te veel zuivel binnen op een dag, 2) het is absoluut geen dieet waarbij je continu calorietjes aan het tellen bent, 3) het idee dat het boek me inderdaad weer op de juiste spoor zou kunnen krijgen en 4) dat je dus 2 keer in de week een snoepmoment moet inlassen. Nou, dat laatste is toch super?

Vorige week direct al semi begonnen door drastisch de zuivel te minderen, zit nu nog op 3 porties per dag. Volgens het boek nog 1 portie teveel maar he… ik kom van 7 porties per dag, dus me dunkt dat dit toch al een hele goede stap in de juiste richting is… Verder direct gestopt met boter op mijn brood… niet dat dat zoveel zoden aan de dijk zal zetten maar ach, het is het proberen waard en daarbij komt, m’n brood smaakt er niet minder om, wel heb ik het idee dat het beleg wat minder goed blijft zitten… En ook de overheerlijke latte machiatos hebben het onderspit moeten delven en zijn verbannen uit mijn dagelijkse drinkpatroon.

Gevolg van deze semi-weekje: -1 kilo!

Jaja, ik was blij verrast toen ik afgelopen zondag op de weegschaal stond. Zou het minderen van zuivel dan direct zoveel vruchten afwerpen? Het gaf me ook direct de boost om er mee door te gaan…

bodieboost_1

Afgelopen week dus echt begonnen en hoewel ik de weekmenu’s niet volg (best lekkere recepten hoor maar daarin wil ik gewoon de vrije keuze hebben), hou ik me wel strikt aan de suggesties voor het ontbijt / tussendoortjes en lunch. Eigenlijk is dit voor de hele week gelijk en dat maakt het misschien aan 1 kant saai maar aan de andere kant is het ook wel lekker makkelijk en zit je niet met onnodig veel aangebroken dingen. Dus ’s ochtends een bakje yoghurt gevuld met fruit en een theelepeltje honing en ’s middags 2 broodjes. Verder als tussendoortje dus niet meer de Evergreens/Sultana’s e.d. maar komkommer en snoeptomaatjes.

Op de zuivel na heb ik me voor de overige groepen wel keurig gehouden aan de 2 porties per groep per dag.

Waren er deze week nog valkuilen? Nou, niet echt… wel waren er 2 etentjes en heb ik me bij de pizzeria netjes ingehouden door maar 1 stokbroodje met kruidenboter te pakken terwijl ik daar voorheen toch wel iets meer van nam en bij het andere etentje heb ik ook bewust minder grote porties genomen. De verjaardag van paps was aan 1 kant wel lastig, nee zeggen tegen het gebak niet maar om ook niet teveel van die heerlijke hapjes te nemen, viel me best nog wel zwaar maar aan de andere kant, ik had natuurlijk op zijn verjaardag zelf al m’n 1e snoepmoment van deze week gepakt…

Ja, die verplichte snoepmomentjes… Wanneer plan je dat in en wat neem je dan? Normaal sta je daar niet (meer) bij stil en eet je gewoon wat lekkers maar nu ben ik me er echt weer van bewust. Dus niet meer standaard een koekje bij de thee, niet meer standaard wat lekkers in het weekend. Deze week bestonden mijn snoepmomenten uit een overheerlijke apfelstrudel met warme vanillesaus en wat hapjes op de verjaardag van paps. Vorige week bestond het uit 2 mini-vlaaitjes van Bakker Bart…

Resultaat van deze week: -/- 0,8 kilo!

Kortom, ik ga door naar week 2!

14 gedachtes over “My Bodieboost life (1)…

  1. Wauw, dat klinkt goed. Waar kan ik meer lezen over dat Bodieboost? Klinkt niet als een heel streng dieet? Jij bent in elk geval al goed bezig!

    Fijne pasen!! (Hoop voor je dat je het dan ook goed volhoud!)

  2. Echt super fijn zo he… gewoon al afgevallen. Ik ben dus niet afgevallen maar vind het wel erg fijn om te volgen!! Wel heb ik vandaag 1 eiwit teveel gepakt en gisteren 1 zuivel te weinig haha maar dat zijn van die dagen zonder veel ritme.. dus ja.. Vind het nog meevallen!
    Ben benieuwd naar mijn weegmoment morgen!

Reageren mag hoor!

