Shoppen; fitness of leuk tijdverdrijf?

Nou, geloof mij… na gisteren weet ik helemaal zeker dat het een keiharde fitnesssessie is om te shoppen!

Waarom ik daar van overtuigd ben? Nou, ik zal jullie even door mijn dag heen lozen… Eenmaal geparkeerd in de parkeergarage bij het station in Zwolle moest ik, om aan de andere kant waar het centrum ligt en waar ik met Annet had afgesproken, eerst een flinke steile trap omhoog klauteren (altijd goed voor de kuitjes…), vervolgens in hoog tempo richting Hotel Bilderberg waar Annet al dik een kwartier op me zat te wachten (ik was door allerlei opstakels op mijn route wat verlaat, dus vandaar dat ik wat door stampte…). Daar eerst even gezellig bijgekletst onder het genot van een glas verse muntthee en natuurlijk de eerste plaspauze gehouden (gek is dat toch… voor vertrek nog geweest, een uur en 20 minuten niks gedronken en dan toch weer moeten plassen..). Tot dusver leek het nog gewoon een leuk tijdverdrijf in plaats van fitness, toch?

Nou, toen op naar het centrum en aangezien het centrum van Zwolle aan 1 kant zeer compact is maar waarbij je tegelijkertijd ook steeds weer nieuwe steegjes met nog leukere winkeltjes ontdekt, loop je dus heel wat af en doet het zeker niet onder voor een sessie op de loopband!

En wat dachten jullie van kleding uit, kleding aan, kleding uit en kleding aan? Dat zijn toch gewoon complete work-outs? En dan dat lijden als je je met veel egards in een heuse skinnybroek heb gewurmd om vervolgens toch tot de conclusie te komen dat het eigenlijk geen kijk is?

En dan is er vervolgens ook nog sprake van gewichtheffen want uiteindelijk word er natuurlijk ook het nodige gekocht en dat moet natuurlijk ook gewoon de hele dag meegesleept worden, dus ook de armspieren worden tijdens het winkelen niet ontzien!

En wat te denken van de kaakspieren? Jaja, tijdens een portie fitness komen die totaal niet aan bod maar tijdens het winkelen met Annet maken ze echt overuren hoor! Kletsen, lachen, eten, nog meer kletsen, lachen en eten… kortom, ook die werden weer flink getraind!

Nadat we vervolgens heerlijk bij Humphrey’s een driegangenmenu hadden verorberd (geloof trouwens niet dat de dag helemaal bodieboostproof was maar vooruit…), moesten we natuurlijk bepakt en bezakt weer terug naar de parkeergarages en in mijn geval dus weer die steile trap op en af, dus opnieuw werd er een aanslag gepleegd op mijn kuitjes (ik bedenk me net dat ik als dat gedurende een maand 3 keer daags doe dat dan zo’n skinnybroek me nog wel goed moet staan ook…)

Mijn conclusie is dan ook dat 1,5 uur fitnessen zeker niet op kan tegen een dagje shoppen maar dat shoppen ook zeer zeker een zeer leuk tijdverdrijf is!

0d40d10d_l

16 gedachtes over “Shoppen; fitness of leuk tijdverdrijf?

  1. Man, ik was kapot gisteravond! E.e.a. was natuurlijk niet optimaal omdat ik helemaal verstopt was door de verkoudheid, maar toen ik uiteindelijk op de bank zat in een makkelijk outfit, fris en fruitig gereinigd toen pas voelde ik hoe moe ik was. Pfff…MAAR..wel met drie nieuwe truitjes, een gezellige, smaakvolle dag achter de rug én ik hoefde uiteindelijk niet met de trein naar huis omdat de parkeergarage gewoon open was. Ik was zeer benieuwd naar het tarief en dit viel me ontzettend mee: €8!! voor 9 uur parkeren, das toch een koopje, kei-fijn!
    Vandaag trouwens in m’n nieuwe mintgroene truitje in de zon op het terras gezeten! En gisteren waren ook al zo verwend, top gewoon!
    Ciao -x- stoofpeertje

  2. Dat klinkt als een super dat samen met Annet! Ben jaloers 😉
    Zou ook wel met jullie lekker willen shoppen en eten!
    Ben overigens vanavond ook uit eten geweest en was gewoon totaal bodieboost proof!
    Zo fijn! Niet hoeven cheaten of een joker hoeven pakken (die waren al op namelijk :P)

  3. Haha.. soms staat het shoppen gelijk aan keihard trainen 😉
    Zo te lezen heb je een gezellig dagje gehad met Annet. Heb je nog iets leuks gekocht?

    liefs Insoon

Reageren mag hoor!

