Films…

Jullie hebben vast ook wel een film die je vaker dan 5 keer hebt gezien, toch?

Misschien een beetje bevooroordeeld van mijn kant maar ik gok dat het dan vaak een wat meer romantische film is of zit ik er nu echt compleet naast?

Nou ja, maakt ook niet uit, waar het om gaat, is dat ik een ongelofelijke zwak hebt voor dansfilms! Ja, ik weet ook niet hoe het komt, want zet mij op de dansvloer neer en ik kom niet verder dan een beetje van links naar rechts huppen want enig ritmegevoel is mij haast wereldvreemd en daarbij komt dat het altijd voelt alsof mijn heupen totaal niet elegant mee willen werken, dus nee, het is absoluut niet zo dat ik naar die films kijk en vervolgens al die leuke pasjes en moves thuis ga oefenen… Maar misschien is dat ook wel juist de reden dat ik zo graag naar die dansfilms kijk, gewoon omdat het er allemaal zo super strak (zowel de moves als de body’s…) en gemakkelijk uit ziet…

Nu kwam ik gisteravond thuis van mijn 12,5 jaar jubileumfeestje, was trouwens erg gezellig, en vriendlief had de tv op Voetbal International staan, niet dat hij een voetballiefhebber is (gelukkig niet!) maar dat programma vindt ie nog wel leuk om te zien maar ik dus niet dus op een gegeven moment zag ik mijn kans schoon en ging ik wat rondzappen en ja hoor, met m’n neus in de boter bij RTL5!

Eerst Steps 2 waarvan ik nog net het laatste half uurtje mee kon pikken en vervolgens mijn favoriete dansfilm aller tijden, namelijk Save the Last Dance! Vraag me niet waarom juist deze film zo bijzonder is (verhaal in het kort: blank meisje komt op ‘zwarte’ school terecht, krijgt een ‘zwart’ vriendje en hij helpt haar met haar vrije dansoefening voor haar auditie op Julliard), maar hij blijft me gewoon boeien, dus ik gok dat ik hem inmiddels wel al een een keertje of 15 heb gezien en iedere keer als ik hem op tv ontdek, blijf ik kijken tot het bittere einde!

Dit allemaal natuurlijk tot onbegrip van vriendlief want a) vindt ie het allemaal wat te zoetsappig en b) waarom nog kijken als je het allemaal al weet?

Nieuwsgierig naar deze film? Dit is de trailer:

Hebben jullie ook zo’n film die je al tig keer hebt gezien? En zo ja, welke dan?

 

 

14 gedachtes over “Films…

  1. Nou hier wel een film die we zeker al 15x hebben gezien… En nee geen romantische film maar Independence Day…. Hij blijft leuk…

  2. De films die ik meerdere malen heb gezien zijn Dirty Dancing, Hell Boy, diverse James Bonds, de films van Jason Bourne, The Labyrinth (Spaanse horror, geweldig) en een aantal films van Disney, Harry P, alle films van Star Trek, Star Wars, LOTR… Poeh, best veel als ik er over nadenk 🙂

  3. Voor mij absoluut geen dans, of romantische films, daar hou ik niet van. Maar de Harry Potter films, Flatliners, de Fisher King, Regarding Henry heb al talloze keren gezien.

  4. Ik haal met een enkele film de vijf keer. LOTR, The briges of Madison County, The Piano en Cold Mountain zijn mijn favoriete films en die zag ik allemaal een keer of drie denk ik.

  5. Ik mag je weer knijpen geloof ik..met stip op numero uno: Dirty Dancing!! Dus ook hier een dancefilm om bij weg te zwijmelen;-)
    Ook American Pie heb ik vaker gezien en (niet lachen) Fawlty Towers! Geweldige humor, geen echte film natuurlijk maar ik heb nog steeds de tranen over de wangen rollen. Helaas heb ik alle seizoenen op videoband dus een keertje óf alles overzetten op dvd of gewoon een dvdtje in de sale ofzo.
    Goed weekend!

  6. Heerlijke film! Ik heb er echt heel die ik vaak heb gezien…
    While you were sleeping, Letters to Juliet… Leap Year… Pirates… Allemaal favorieten

  7. Uh.. saving orivate ryan, the green mile, dirty dancing, the notebook.. Allemaal films die ik al meer dan 5x heb gezien.. en dirty dancing vooral 20 keer denk ik haha!

  8. Grease, The Bodyguard, Dirty Dancing meerdere malen gezien, alhoewel ik de vijf keer niet haal…en met kerst altijd wel weer een of meerdere Sissi films, daar haal ik wel minimaal vijf keer mee 🙂

  9. Jaaa maar 1 film. The Notebook. Die kan ik wel achter elkaar kijken en het lijkt wel alsof elke keer dat ik hem bekijk, ik steeds eerder en harder begin te huilen :s

Reageren mag hoor!

