Vertwijfeling…

Met nog een paar dagen te gaan worden de weerberichten angstvallig in de gaten gehouden, ook vriendin D. appt dagelijks de laatste stand van zaken en dan slaat toch de vertwijfeling toe…

Het zal toch niet, het mag niet gebeuren, het kan haast niet maar toch… alles wijst in de tegenovergestelde richting en dat terwijl ik er zo van overtuigd was en me er ook zo enorm op had verheugd om eindelijk mijn grote vriend, de zon, in levende lijve te mogen voelen. Eindelijk een paar dagen alleen maar buiten zijn, buiten ontbijten op ons dakterras, over het strand lopen, terrasje hier, terrasje daar maar vooralsnog lijkt het er verdacht veel op dat het een weekend van regen, regen en nog eens regen gaat worden en dat we nog hard op zoek zullen moeten naar zowel binnen activiteiten als van die handige kleine pluutjes.

parc-guell

En dat terwijl ik me zo had verheugd om heerlijk door Parc Guell te slenteren en me te vergapen aan al het moois of lekker te flaneren over de Ramblas of met de kabelbaan de Monjuic op te gaan of gewoon als een echte toerist bovenin zo’n hop-off-hop-on bus door de stad te toeren. Zonnebril op en gewoon lekker genieten…

casa-batllo

Maar zoals gezegd… de weergoden denken er vooralsnog anders over en ja, natuurlijk weet ik dat de weersvoorspellingen er vaker naast zitten dan dat ze het goed hebben. Tenslotte hebben ze ons al 2 warme lentedagen beloofd en hebben we die hier in het noorden echt niet gehad maar als alle sites donderwolken en regendruppels tekenen, dan zou er toch wel een kern van waarheid in moeten zitten?

En ja, misschien ligt het ergens ook wel aan onszelf want iedere keer als we onze vrienden op de camping bezoeken, zitten we ook noodgedwongen in de caravan terwijl ze anders altijd buiten zitten (jaja…) en toen ze ons een paar jaar geleden bezochten aan het Comomeer in Italië was het ook direct onze slechtste weervakantie ooit maar daar staat tegenover dat onze weekendjes naar Ameland wel weer erg zonrijk waren, dus moeten we het dan alleen bij Ameland houden en niet buiten onze landsgrenzen gaan snuffelen als we met z’n viertjes op pad willen?

Natuurlijk zullen we ons heus wel vermaken, tenslotte hebben we een televisie in ons appartement (geen idee trouwens of we ook niet-Spaanse zenders hebben) en hebben we zelfs WIFI tot onze beschikking, dus in ieder geval 3 van ons kunnen nog met hun telefoontje pielen (vriendlief is nr 4 trouwens…) en ja, er zal in mijn handbagage ook heus wel ruimte zijn voor een boek en Barcelona heeft tig musea maar toch…

Het kan gewoon niet, het mag gewoon niet gebeuren dat de weersvoorspellingen het uitgerekend nu eens goed hebben…

16 gedachtes over “Vertwijfeling…

  1. Tuurlijk niet! Maak je niet gek, niks zo veranderlijk als het weer.

    En dan gaat het regenen? Jullie zitten in de tofste stad van Europa. Genoeg te doen en te beleven. Niks tv en wifi…

    Have fun! Geniet je suf.

  2. Je kunt een hoop regelen om te zorgen dat je een heerlijke vakantie hebt. Alleen het weer valt daar buiten… Ook al zou het minder weer zijn, Barcelona is zo een gave stad dat het genieten altijd wel goedkomt. Tuurlijk s het leuker met zon en heerljke temperaturen maar genieten moet je swieso doen. Ondertussen draien mijn duimen voor jullie voor goed weer. Alvast heel veel plezier!

  3. Ik ga mee hopen en duimen dat het weer daar niet wordt zoals ze het ook in dit weekend hier voorspellen.. Van mij mag het dan hier gaan regenen ipv daar,.. oke deal?
    Lief he van mij 😉

  4. Volgens mij is het daar zelden slecht weer. Maar het is waar, het is mooier met prachtig weer. Ik kan het weten, ik was er afgelopen zomer met dik 30 ºC.
    Ik zal voor je duimen!!!

Reageren mag hoor!

