Daar gaat ze…

Vriendlief heeft de wekker altijd op Radio Noord staan en terwijl ik half ontwaak met het nieuws dat er in Muntendam een vermoedelijk gewapende man in het verlaten pand van de Schlecker is opgepakt, word ik daarna pas echt wakker als de eerste klanken van Daar gaat ze tot me doordringen…

Daar gaat ze… het eerste nummer van de belgische broers Wauters, oftewel Clouseau. Kennen jullie ze nog? Begin jaren 90 scoorden ze een paar hits…

Maar goed… Daar gaat ze dus… Goh, ik zal een jaartje of 15/16 zijn geweest en was stiekem wel een beetje verliefd op die reebruine kijkers van die sympathieke belg met dat leuk accent. En ja, de muziek was natuurlijk ook leuk, gewoon lekker Hollands, makkelijk mee te zingen en lekker in het gehoor.

Algauw werd bekend dat ze een concert in De Oosterpoort in Groningen zouden geven en toen begon het gezeur. ‘Mam, ik wil daar heen… mam, mag ik nou?’ Ook nichtje J. (12 toen…) had smaak en wilde er ook graag heen maar ja, zowel mijn ouders als tante Leen zagen het niet zo zitten om ons helemaal alleen naar onze eerste concert in de grote stad te laten gaan, dus offerde grote neef A. zich op om zijn zusje en nichtje (ik dus…) te vergezellen tijdens hun eerste concert.

En goh, wat waren we zenuwachtig… onze eerste concert! En nog belangrijker… zou Koen ons zien? Zouden die reebruine kijkers dwars door me heen kijken? Om ervoor te zorgen dat ie ons eigenlijk niet kon missen, besloten we om een spandoek te maken met daarop de briljante tekst: Koen, wij willen een zoen!

En nu, zoveel jaar en zoveel concerten later… weet ik nog steeds heel erg zeker dat ie ons heeft gezien, ik zag toch dat ie naar me knipoogde! Althans… zo heb ik het toentertijd wel beleefd…

Goh, wat is het toch leuk om herinneringen op te halen…

13 gedachtes over “Daar gaat ze…

  1. Ik vind ze ook super.. Heb geloof ik nog een stuk of 4 cd’s van ze liggen en ben 2x naar een concert geweest… Koen is zoooooo leuk (nou ja, was.. nu denk ik niet meer dat ik er erg warm van word…)

  2. Ooh je eerste concert, dat roept altijd herinneringen op!! Mijn eerste concert was van Marco Borsato (ik heb er inmiddels een hoop verschillende gezien). Mijn mooiste was echt Celine Dion in Antwerpen!!

Reageren mag hoor!

