Sporten…

uitspraak_sportenIk heb er een haat/liefde verhouding mee…

Ben ik eenmaal omgekleed en heb ik m’n pasje geactiveerd en sta ik op de loopband dan ga ik er echt helemaal voor en besef ik weer dat ik me er goed door voel, dat ik de energie door m’n lijf voel razen, dat ik merk dat m’n body op sommige plaatsen strakker word maar net zo makkelijk kan het ineens drie weken geleden zijn dat ik er binnenstapte…

Hoe dat komt? Tja, de gebruikelijke smoezen he… te druk, geen zin, te moe, niet fit genoeg, andere (lees: leukere) dingen gepland op de gebruikelijke sporttijdstippen, het zonde vinden om na werktijd je weer in zo’n pand te moeten begeven terwijl het eindelijk lekker weer is en je gewoon lekker naar buiten wilt…

Dat laatste is natuurlijk geen probleem, want dat kun je natuurlijk makkelijk combineren met een stevige wandeling zodat je zowel je beweging weer hebt gehad als weer een lading frisse lucht hebt op kunnen snuiven… En dat laatste hebben we (nichtje J & ik) ook braaf gedaan de afgelopen 2 weken, dus helemaal stilgezeten heb ik niet.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over al dat geloop in Barcelona en het dagelijks klimmen naar de 5e verdieping waar ons appartementje zich bevond…

Maar die andere smoezen…

Nou ja, ik weet in ieder geval dat sporten overdag me beter bevalt dan ’s avonds na mijn werk omdat dan gewoon de energielevel al aardig aan het zakken is, dus ik denk dat ik de komende maanden mijn parttimemaandagen en zaterdagen ga gebruiken om ’s ochtends te sporten en dan doordeweeks ’s avonds een flinke wandeling te maken.

Voordeel van die wandelingen is, is dat ik ze met nichtje J. maak en dan natuurlijk wel een stok achter de deur heb…

Nu maar hopen dat het droog blijft… anders heb ik er weer een nieuwe smoes bij…

14 gedachtes over “Sporten…

  1. Zo gaat dat vaak hè 😉 Van tevoren allerlei redenen bedenken, maar als je er dan eenmaal bent dan is het toch wel weer leuk. Slim om op je vrije dagen ’s ochtends te gaan sporten, na werktijd moet ik er niet aan denken. Dan ben ik blij dat ik thuis ben, haha. En een stuk wandelen is ook gezond én nog wel net zo gezellig, samen met je nichtje.

    Ik ga nu even naar de Barcelona verslag 😀

  2. Ik sportte altijd ’s avonds, vond het lekker, m’n hoofd leegmaken na een lange dag.
    Hardlopen doe ik het liefste in de ochtend, maar nu gaat dat gewoon niet. 1. Het is te vroeg. 2. De lucht is hier te vervuild.

    Ik fiets elke dag naar ’t werk en hoepel zo nu en dan. Voor nu is dat prima.

  3. Ik moet ook echt een stok hebben.. Vooral nu ik met mijn rug zit en daardoor veel dingen niet kan doen, moet ik dus eigenlijk gaan wandelen echter is mn lief weg en ga ik dus niet.. alleen is zooooo saai!!
    Vandaar dat ik vrijwel stil zit nu..

  4. Weer zo’n herkenbaar stukje! Nou wandel ik wel dagelijks met mijn mormels en ben ik zo’n anderhalf uur verdeeld over de dag dus buiten (weer of geen weer), maar dat sporten wil ik toch ook echt weer oppakken. Twee weken geleden weer een start gemaakt en oeps..het is dus alweer twee weken geleden 😦
    Lijkt mij een strak plan om dat op je parttime-dagen te doen…dat energie-daal-gevoel, ook herkenbaar 😉

  5. Ohhh sporten….pfff moet er niet aan denken eerlijk gezegd. Maar een flinke wandeling of een eindje fietsen weer wel.

Reageren mag hoor!

