Nooit meer…

schumi slaaptNooit meer… boven aan de trap vol ongeduld opgewacht te worden…

Nooit meer… die norse blik als je me in je buurt zag met mijn camera…

Nooit meer… die jaloerse blik als vriendlief iets te veel aandacht van me kreeg…

Nooit meer… op de vlucht voor het zwarte monster a.k.a. de stofzuiger…

Nooit meer… dat heen en weer gedrentel als ik de pak Felix uit het kastje had gepakt…

Ondanks dat we afgelopen weekend nog goede hoop hadden dat het goed zou komen met Schumi, weliswaar misschien wel blind aan zijn linkeroog en wat moeilijker ter poot, hebben we afgelopen woensdag alsnog afscheid van hem moeten nemen…

Na het weekend ging het opeens weer een stuk slechter en was ik echt bang dat ik voor de keuze kwam te staan dat we hem zouden moeten laten inslapen. En hoewel het mooi is dat je een huisdier op die manier een lijdensweg kunt besparen, lijkt het me ook verschrikkelijk om die beslissing te nemen. Zo ver is het dus niet gekomen…

En hoewel ik hem best wel mis, logisch natuurlijk als je een beestje bijna 11 jaar om je heen hebt gehad en gehecht was geraakt aan zijn gewoontes, vind ik het ook prima zo. Uiteindelijk had die beroerte er toch voor gezorgd dat ie niet helemaal meer een katwaardig bestaan zou kunnen leiden en nu met die fikse longontsteking er over heen, was het allemaal te veel en was zijn lichaam gewoon op en dan is dit gewoon het beste…

Helemaal katloos zijn we niet in huize B, want natuurlijk is Clooney er nog en zij begint nu ineens heel aanhankelijk te worden, zoekt continu mijn gezelschap op (voorheen was het vriendlief voor en vriendlief na…) en laten we hopen dat zij een echte grand Lady gaat worden…

18 gedachtes over “Nooit meer…

  1. Ach, wat verdrietig. Onze Muck ging juli vorig jaar dood. Gelukkig ook ‘uit zichzelf’. Puck hebben we wel ooit in moeten laten slapen. Is niet leuk. 😥

  2. Je had het me al verteld, maar als ik je zinnen lees over zijn gewoontes en hoe je tussen de regels door leest hoe gek je was op Schumi, is het toch weer heel verdrietig nieuws. Laten we hopen dat Clooney je wat troost kan bieden en dat zij ook haar draai weer vind. Sterkte meis x

  3. Het is nooit leuk deze dingen, je raakt toch erg gehecht aan zon dier. Maar de lijdensweg is nu voorbij en dat is toch ook wel fijn voor het beestje. Sterkte.

Reageren mag hoor!

