Vakantieduur: hoe lang gaan we?

vakantie-of-fileIk heb collega’s die straks 3 weken vakantie hebben en ook de complete 3 weken weg zijn, dat is voor hun gewoon heilig omdat ze anders niet optimaal van hun vakantie kunnen genieten, zeggen ze…

Ik heb ook collega’s die een week meer dan genoeg vinden en ook nog graag thuis wat dingen willen doen, zeggen ze…

Ik heb ook collega’s die meerdere keren per jaar wat korter op vakantie gaan, omdat ze het graag verspreiden, zeggen ze…

Bij ons was het eigenlijk altijd zo dat we 2 weken gingen en vaak plande ik het dan zo dat ik dan nog iets van 2 tot 3 dagen thuis was voor ik weer aan het werk moest. Vorig jaar zijn we bijna 3 weken weggeweest en hoewel het ons prima is bevallen en we echt het gevoel hadden dat er geen einde aan onze vakantie kwam en we zelfs nog langer hadden willen blijven (kwam vooral door het super mooie weer en omgeving, Cote d’ Azur), hebben we er dit jaar bewust voor gekozen om minder lang op vakantie te gaan.

Waarom? Nou, ten eerste omdat vriendlief natuurlijk met zijn winkel zit, ten tweede omdat we in de luxe positie zitten dat we meestal vaker dan 1 keer weggaan en ja, ik ga dus liever vaker korter weg dan 1 keer 3 weken en ten derde omdat het me ook wel lekker leek om niet direct, na thuiskomst, weer aan het werk te moeten.

En doordat we dit jaar gaan vliegen, zaten we ook niet met 2 tot 3 volle reisdagen, dus vandaar dat we nu uiteindelijk 11 dagen naar Spanje gaan en dan heb ik daarna nog een weekje thuis om allerlei andere leuke dingen te gaan doen.

En ja, ik zou ik niet zijn dat ik nu met de vakantie in zicht én de bijbehorende plannen van wat we allemaal willen gaan zien/doen, toch een beetje begin te twijfelen of we aan die 11 (eigenlijk 10 want op de heenreis vliegen we pas ’s avonds…) dagen wel genoeg zullen hebben.

Aan de andere kant… zo hebben we natuurlijk ook een goede reden om (ooit) terug te gaan!

Maar vertel… hoe lang gaan jullie op vakantie? Wil jij ook de hele tijd weg of vind je het ook wel lekker om nog wat thuis aan te rommelen of hou je bewust dagen over voor later in het jaar?

12 gedachtes over “Vakantieduur: hoe lang gaan we?

  1. Wij hebben 3 weken vakantie waarvan we 2 weken weg zijn. Altijd lekker om thuis ook nog wat rond te keutelen. En om op de ene dag terug te komen en dan de volgende dag weer te gaan werken…nee dat vinden we niet fijn….

    • Doordat ik in het verleden maar 22 vakantiedagen had, was het altijd vrij krap plannen. Nu kan ik extra uren opbouwen en dan is het inderdaad wel zo relax om ook nog een paar thuis aan te rommelen…

  2. Hey ik heb 6 weken vakantie maar moet veel voorbereiden voor het nieuwe schooljaar. Hubbie heeft 4 weken. Wij gaan echt een midweek op vakantie met de kinderen en verder losse dagen weg. Zo verspreid ik al mijn schoolwerk over de overige 5 weken. Het is fijn als Hubbie bij de kids is als ik op school ben 😉

  3. Ik heb 3 weken en kan niet kiezen. De praktijk is gesloten. Vind het wel prima. Ik vind het lekker om van die 3 weken een paar dagen voor en een paar dagen na de vakantie thuis te zijn. Even onthaasten in het begin, na afloop op het gemakkie alles wegwassen, boodschappen doen etc. Ik ben nou eenmaal een muts 😉

  4. Ik ben niet echt een vakantie type, lekker paar dagen vrij om thuis aan te rommelen, wat te wandelen of fietsen vinden we heerlijk. Maar dit jaar gaan we zeven dagen naar Turkije met de schoonfamilie. Voor het eerst ga ik vliegen en zo ver weg 😉

  5. Deze zomer heb ik voor het eerst sinds lange tijd geen lange vakantie, heb met moeite 3 weken vrij gekregen. We gaan naar de Verenigde Staten en gaan dan ook de volle 3 weken weg.
    Donderdags is mijn laatst werkdag en vrijdag vliegen we. Drie weken later komen we zaterdagochtend vroeg weer aan en mag ik op maandag weer aantreden.

  6. Een week vind ik zelf te kort.. We waren paar jaar terug met de vrienden een week naar Italie (8 dagen geloof ik) en dat was dus niets.. 2 reisdagen en dan heb je nog 6 dagen.. Die waren zo om!! Zelf gingen we vroeger met mn ouders best lang en dat vond ik als kind heerlijk!
    Nu gaan we 16 dagen en dat vind ik geweldig… Dat is wel beetje minimum.. voor de “grote” vakantie om 2 weken te gaan. En dan daarnaast nog paar korte vakanties of ja.. weekendjes weg noem ik dat meestal 😉

  7. Ik vind het eigenlijk wel lekker ook nog wat dagen thuis te hebben na de vakantie, dat je niet gelijk aan het werk moet. Dit jaar even kijken hoe of wat aangezien we ook een badkamer willen verbouwen 😛

  8. Wij gaan meestal 2 keer 2 weken en hebben dan voor en na nog een paar dagen vrij om op het gemak de koffers in te pakken en de was weg te werken na thuiskomst. Ik zit in de luxe positie dat ik onregelmatig werk, dus de vakantie komen meestal wat gunstiger uit qua dagen.

  9. Durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben in de zomer altijd 4 weken vrij 😀 We vertrekken altijd meteen de volgende ochtend, maar we zijn altijd wel de laatste paar dagen thuis. En dat vind ik heerlijk! Zo heb je lekker wat dagen de tijd om bij te komen en in huis wat op te ruimen en rommelen.

Reageren mag hoor!

