Vakantieweer: hot or not?

Voor sommigen kan het niet warm genoeg zijn en is hun vakantie al half mislukt als het minder dan 30 graden is en wordt de bestemming hierop ook geselecteerd…

Voor weer anderen hoeft het helemaal niet zo warm te zijn omdat ze juist van alles willen zien en doen en wordt er juist een iets minder warme bestemming uitgezocht…

In het verleden hadden we eigenlijk altijd wel geluk met het weer, niet te warm maar ook zeker niet te koud én vooral weinig tot geen regen. Echter… in 2011 ging het helemaal mis, we zaten toen 2 weken aan het Comomeer en hoewel de temperatuur best aangenaam was, rond de 25 graden, was het ook elke dag wel raak met (hoos)buien en zelfs 4 compleet verregende dagen.

Fotor0523214437In 2012 kozen we dan ook doelbewust voor Zuid-Frankrijk, want hoewel we beiden geen types zijn die de hele dag kunnen liggen braden, vinden we het wel zo fijn om gewoon rond te lopen in korte broek (nou ja, voor mij 3/4 dan…) en t-shirt en niet steeds met plu’s of poncho’s in de weer te zijn. En ja, ik kan niet anders zeggen dan dat we het vorig jaar ontzettend hebben getroffen… om 1 uur ’s nachts zaten we nog vaak lekker buiten te genieten op onze veranda bij de stacaravan! Hoe vaak overkomt het je in Nederland dat je op dat tijdstip nog buiten kunt zitten zonder te bibberen?

Fotor0523215349Ook dit jaar kozen we opnieuw voor een zonnige bestemming en wel de Costa Brava in Spanje… Opnieuw is het niet onze bedoeling om alleen maar aan het strand te liggen en willen we ook de nodige dingen zien van de omgeving maar op de een of andere manier ziet het er allemaal net even wat fraaier uit als het zonnetje volop aanwezig is, wat jullie?

En hoewel ik dolgraag een keertje richting Noorwegen/Engeland wil en ja, ik weet het… ook daar kan het prima weer zijn, toch houdt datzelfde weer me voorlopig ook nog (even) tegen om daadwerkelijk die kant op te gaan…

Vooralsnog kiezen we nu dus nog even voor een wat meer zonnige bestemming maar op zich vind ik het al prima als het tussen de 20 en 25 graden is. Op die manier kun je gewoon lekker buiten zijn en ook nog iets doen…

Maar vertel… is je vakantie compleet mislukt als je niet met een lekker bruin kleurtje terugkomt of vind je het al prima als het gewoon droog is omdat je toch van alles wilt doen c.q. bezichtigen?

12 gedachtes over “Vakantieweer: hot or not?

  1. bruin hoeft er voor mij niet bij te zijn, als het droog is en zoals jij ook zegt als we maar buiten kunnen zitten, een zonneklopper ben ik niet – een beetje mooi weer dat heb ik wel graag tijdens mijn vakantie, iedereen wel volgens mij
    ik droom van de Noorse fjorden, maar ja het weer hé

  2. Het ligt er voor mij aan welke vakantiebestemming ik uitkies. Ik ben op een cruise naar Noorwegen geweest en dan weet je gewoon dat je niet al te kieskeurig moet zijn met het weer. Als ik naar Mexico ga, dan wil ik wel goed weer hebben, want dan ga ik voor het zonnetje.

  3. In Noorwegen / Zweden kan het in zomer ook echt wel heel mooi weer zijn hoor, ook wel zo’n graadje of 25.
    Voor mij hoeft het niet al te warm te zijn, ik ben liever actief bezig en met 30 graden wordt het zo’n zweetpartij 😉

  4. Die kleur maakt mij niet uit maar om een hoop geld uit te gevn om alleen in regen te zitten, nee dan kun je ook hier blijven. Wij kiezen voor zekerheid en boeken in t voorjaar altijd Egypte en in de zomer ook een zon bestemming

    gr. Elise

  5. Hoi Wanda , die kleur komt niet , gewoon wat dat je buiten bent geweest .
    Voor ons is het genoeg als het maar droog is .
    Ik neem zo wie zo altijd een tasje mee voor koud , haarband , handschoenen en een warme sjaal , kom maar op we gaan er op uit , maar als het regent vermaken we ons best , maar het is niet de bedoeling .
    Volgende week gaan we een midweek naar Twente en in sept naar het kleinwalser dal.
    Groetjes Wanda , Lia

  6. Natuurlijk wil ik het liefst lekker zonnig weer hebben tijdens m’n vakantie. Meestal gaan wij naar Kroatië, waar het redelijk zon-zeker is. Maar meer dan 30 graden hoeft van mij niet hoor, want dan heb je gewoon geen fut om iets te doen. Ik hou wel van ’n beetje afwisseling; dagje strand en luieren en op pad in de omgeving en dingen zien en doen.

    Jaren geleden en ik in Noorwegen geweest en dat was prachtig! En we hadden er goed weer. Dus het kan wel in Scandinavië. En op dit moment is het er ook warmer dan in Nederland 😉

    Een fijn weekend!
    liefs Insoon

  7. Het ligt aan de soort vakantie, maar ik heb toch het liefste elke dag zon en een leuk kleurtje als ik naar huis ga 🙂

  8. Het hangt er bij mij vanaf wat we gaan doen. Ons vaste zonvakantieland is Egypte. Daar doen we niets dan alleen maar lekker luieren, zwemmen en eten. Bij tanken dus.
    Gaan we op wintersport dan vind ik een besneeuwde piste helemaal te gek maar overdag mag de zon er ook we zijn.
    Een doe vakantie is leuk als het droog is. De temperatuur hoeft van mij dan niet te hoog te zijn. Je krijgt het vanzelf wel warm 🙂

Reageren mag hoor!

