Vakantiestress…

kikker-bootOndanks dat er altijd geroepen wordt dat de voorpret net zo leuk is als de vakantie zelf, zorgt een aankomende vakantie ook vaak voor de nodige stress.

Sommigen hebben bij wijze van spreken hun koffer al een week voor vertrek klaar staan, boenen nog snel het hele huis een dag voor vertrek want je weet maar nooit en weer anderen schaffen zowat een compleet nieuwe garderobe aan omdat je er wel een beetje hip uit moet zien op je vakantiefoto’s of schieten weken voor vertrek al in de stress omdat de weersvoorspellingen niet zo geweldig zijn (ik noem hier geen namen maar D…. je weet wie ik bedoel!)

Ik moet zeggen… van dat laatste had ik ook altijd wel een handje van gehad. Ik kon echt weken voor vertrek al tegen vriendlief lopen zeuren dat het echt geen goed weer zou gaan worden, dat ik toch nog een paar vestjes mee moest nemen en dat als het echt zulk bagger weer zou worden, dat dan de complete vakantie voor me verpest was en dat het dan voor mij allemaal niet meer hoefde enz. enz. enz. enz… Echter… door opgedane ervaring weet ik inmiddels ook donders goed dat de kans vrij groot is dat die weersites er compleet naast kunnen zitten, hoewel… in Barcelona hadden ze het wel goed, maar dit terzijde, meestal zitten ze er compleet naast, ja toch? En ja, door diezelfde opgedane ervaring weet ik ook dat je je ondanks de regen ook prima weet te vermaken, minder leuk voor de foto’s en niet bevorderlijk voor mijn humeur maar goed… ik kan er steeds beter mee omgaan…

Het is zelfs zo dat ik inmiddels nog amper kijk op de weersites! Dus tot nu toe heb ik dan ook helemaal nog geen last van vakantiestress op dat gebied…

Ook het inpakken van mijn koffer gaat heel gemoedelijk, meestal een dag vantevoren, wel zorg ik er dan voor dat alles al schoon is en zo de koffer in kan maar stress… nee, niet bepaald. Vriendlief is nog erger… die pakt vaak pas op de dag van vertrek in! Ook al is dat dan midden in de nacht, het maakt hem niet uit…

Wat bij mij wel tot stress leidt… is zo’n laatste werkweek voor de vakantie, want dan moet er natuurlijk nog van alles gebeuren. Losse eindjes moeten eindelijk worden afgehandeld, dit moet nog gedraaid worden, dat moet nog opgemaakt worden, mailbox zo leeg mogelijk te houden, zorgen dat alles netjes en duidelijk wordt overgedragen en nee, na woensdag niet meer aan komen zetten met lastige dossiers die alleen ik in hoogst eigen persoon moet afhandelen…

Ondanks dat ik meestal het beste functioneer als het ietwat te druk is, vind ik zo’n laatste werkweek echt afzien…

En jullie? Zijn jullie een beetje stressbestendig als het op vakantie aan komt? Of komen jullie pas tot rust als je je bestemming hebt bereikt?

9 gedachtes over “Vakantiestress…

  1. Hmm, ik heb al vakantie genomen maar nog niets geboekt, we wachten zolang mogelijk en misschien zitten we er dan wel naast .. en die koffer pakken we vaak de avond van te voren in en soms pas op de ochtend zelf :0
    Denk dat het hier wel meevalt met de stress 🙂
    gr. Elise

  2. Last van vakantie stress heb ik niet gelukkig. De koffer wordt een dag van tevoren ingepakt en dat is met een kwartiertje gebeurd. En de rest zien we altijd wel.

  3. Nergens last van. Zorg dat mijn reismiddeltjes (kleine flesjes en zo) tijdig in huis zijn en pak ook op het laatste moment in. Maak wel altijd een paklijstje…

  4. Hmmm ja wel stress haha..
    Zijn lijst aan t maken wat we niet moeten vergeten en wat we moeten doen ivm de vakantie.. Qua inpakken enzo en andere zaken regelen.. En ben zooooo bang dingen te vergeten haha!

  5. Maak altijd een lijstje en begin een paar dagen van te voren met pakken, dit werkt voor mij het beste en zo raak ik niet gestresst. Maak overigens alledrie de koffers klaar 😉

  6. Ik had dit keer op mijn werk wel écht vakantiestress. Ik wilde alles helemaal af krijgen… stressen joh die laatste paar dagen. Maar eenmaal buiten kan ik dat gelijk loslaten. Qua koffer inpakken… ik wacht ook wel een beetje tot het laatste moment met inpakken 🙂
    Ligt ook een beetje aan de bestemming. Net als naar Bali, dat vergt wat meer voorbereiding…

  7. Echte stress heb ik eigenlijk niet. Ik zorg altijd ruim van te voren voor een lijstje omdat we ook met de spullen zitten van de kinderen. Aan de hand van dat lijstje pak ik alle spullen en stop ik alles in de koffers. Geeft mij wel rust geloof ik al kijk ik qel alles 2 x na als het in de koffer zit 😉

Reageren mag hoor!

