Shopverbod…

shopverbodOm maar direct met de deur in huis te vallen: ik heb mezelf (weer eens…) een shopverbod opgelegd!

Waarom? Nou, omdat ik van mening ben dat ik de plaatselijke detailzaken ruimschoots voorzien heb van een flinke boost. En ja, ik weet ook wel dat ze niet van mij alleen kunnen bestaan, maar toch… ik heb mijn deel meer dan genoeg bijgedragen!

Dus vanaf nu, tot zeg maar pak ‘em beet oktober, gaat deze dame geen centjes meer uitgeven aan kleding! Tenzij… (jaja, nu niet direct jullie wenkbrauwen fronsen en denken: “daar gaan we weer…”) ik toch onverhoopt tegen die ene goed passende broek aan loop maar die kans acht ik zelf vrij klein…

In de maanden maart, april en mei heb ik vrij regelmatig gewinkeld en ontdekte ik tot groot enthousiasme dat winkels als WE, The Sting, Only en Shoeby ook best wel iets voor mij hebben. Iedere keer weer kwam ik met de nodige tasjes thuis en allemaal leuk spul natuurlijk (duh…) maar ja, wanneer wil ik alles in hemelsnaam aantrekken? En daarbij komt… vriendlief vertikt het om in zijn kledingkast ruimte voor mij in te ruimen, dus ja, ik kan het ook gewoon niet meer kwijt…

En hoewel ik heus niet een super dure smaak heb, is het natuurlijk ook beter voor m’n eigen spaarsaldo om voorlopig even geen geld aan kleding uit te geven.

Of ik het vol kan houden?

Nou, normaal roep ik niet zomaar wat om het vervolgens weer aan mijn laars te lappen dus ja, dit moet ik wel gaan redden… In oktober moet ik eigenlijk wel op pad want ik ben dan hoognodig toe aan een nieuwe winterjas maar he… daar wil ik nu natuurlijk nog niet aan denken!

Zijn jullie ook elkemaandshoppers of meer 1keerindezoveeltijdshoppers of alleenalsikechtietsmoetshoppers?

9 gedachtes over “Shopverbod…

  1. Ik vind het leuker om elke maand iets te kopen. Ben dit jaar wel aan het bijhouden wat ik uitgeef aan Jill en mijzelf. Om een beter overzicht te krijgen. En ik heb een schoenverbod, het hele jaar. Tot op heden lukt me dat, wie had dat gedacht? 😉

  2. hahaha succes!! Het moet lukken hoor, ik (shopaholic eerste klas) koop het hele jaar al geen nieuwe kleding meer. Wel af en toe tweedehands en ik krijg nog wel eens wat, maar toch… een uitdaging die tot nu toe heel goed verloopt. Dat kun jij ook!! 😉

  3. Ik hou niet zo van winkelen, en heb wel een lijstje wat ik eigenlijk nog nodig heb, maar ben een uitsteller want iets leuks vinden vind ik altijd zo moeilijk.

  4. Ik ben meer een type dat ergens spontaan tegenaan moet lopen. Als ik echt ga shoppen en op zoek ben naar iets speciaals.. dan heb je grote kans dat ik met lege handen thuiskom. Terwijl als ik zomaar even het dorp in ga, dan kan ik zo tegen een leuk shirtje o.i.d. aanlopen 😉

    Een fijn weekend!
    liefs Insoon

Reageren mag hoor!

