Mei leesmaand…

Afgelopen maand natuurlijk ook weer het nodige gelezen, maar de lijst met boeken die ik nog graag wil lezen, groeit nog steeds dus het wordt echt de hoogste tijd dat de zon volop begint te schijnen zodat ik lekker buiten in de tuin kan zitten met een boekje!

Fotor0531210261. Lucretia Grindle – De verloren dochter: schrijfster van het door mij uitgeroepen beste boek van 2012, Villa Triste. Dit boek brengt opnieuw het heden en het verleden weer samen op een zeer boeiende wijze. In dit verhaal verdwijnt een jonge Amerikaanse tijdens haar studietijd in Florence en gaandeweg het verhaal wordt het duidelijk welke rol haar stiefmoeder hierbij speelt. Net als in Villa Triste wordt er ook een stuk geschiedenis in het verhaal verweven, namelijk de ontvoering en moord op politicus Aldo Morro in 1978 door de Rode Brigades. Al met al een goede opvolger van Villa Triste…

2. SImon Beckett – De geur van sterfelijkheid: getriggerd door andere bloggers ben ik dit boek gaan lezen en ja, ik ben fan! De Britse vooraanstaande antropoloog, David Hunter, trekt zich terug als huisarts in een klein dorp. Nadat er enkele lugubere moorden zijn gepleegd, wordt Hunter zijn hulp ingeroepen wat uiteindelijk tot een zeer verrassende ontknoping leidt!

3. Arjen Lubach – IV: Een moord, een staatsgeheim en een ijzingwekkende achtervolging. Volop ingrediënten voor een goed verhaal. Ik vond de ontknoping een beetje te ver gezocht maar dat neemt niet weg dat het verhaal je wel pakt en je het boek in 1 ruk uitleest! Boek wordt trouwens binnenkort verwerkt tot een heuse serie!

4. Nele Neuhaus – Diepe wonden: Opvolger van Sneeuwwitje moet sterven waar ik zeer van onder de indruk was. Dit boek gaat over de moord op 3 bejaarden die uiteindelijk niet degenen blijken te zijn die ze beweerden te zijn. Een interessant gegeven, maar ik had echt moeite om in het verhaal te komen, teveel personages, teveel verschillende verhaallijnen, teveel van de hak op de tak…

5. Linda Jansma – Houvast: op aanraden van meerdere bloggers gelezen en ja, inderdaad een goed geschreven verhaal. Nadat de echtgenoot van Anouk is verongelukt, wordt zijn collega vermoord, wordt er bij haar ingebroken en verdwijnt haar broer. Gaandeweg ontdekt ze dat haar man bezig was met een gevaarlijk onderzoek en wordt ze hier zelf ook in meegetrokken…

6. Dolores Redondo – De Beschermengel: Vrouwelijke rechercheur gaat terug naar haar geboortestreek om de moorden op een aantal jonge meisjes te onderzoeken. Hierdoor wordt ze weer geconfronteerd met haar verleden en moet ze onder ogen zien waarom ze ooit is weggegaan. Boeiend geschreven verhaal waarbij de verschillende personages goed worden neergezet.

11 gedachtes over “Mei leesmaand…

  1. Nr 2, 4 en 5 heb ik ook gelezen. Vooral van de boeken van Beckett ben ik fan. Helaas heb ik ze allemaal al gelezen, maar mijn nog te lezen lijstje word steeds langer 😉

Reageren mag hoor!

