Terugblik lente…

dingendoenErgens in april blogde ik over mijn lentekriebels en nu vandaag officieel de zomer is begonnen, met de nadruk op officieel want het leek vandaag wel weer een ouderwetse herfstdag, is het de hoogste tijd om terug te blikken!

Zo had ik het over veel buiten zitten lezen… tja, veel gelezen heb ik wel maar meer binnen dan buiten… hoewel… in Spanje zat ik natuurlijk wel lekker buiten te lezen!

En dan die heerlijke smoothies… zijn die met enige regelmaat uit mijn nieuwe blender gerold? Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik slechts 2 keer een bananenshake heb gemaakt. Waarom niet vaker? Tja, noem het gerust luiheid van mijn kant…

In het verlengde hiervan, het bodieboostenverhaal… nou, ik moet zeggen, op de vakantie na, gaat dat me nog steeds goed af en bevalt deze nieuwe leefstijl me prima. 5 kilo eraf voor de vakantie was mijn doel en die heb ik ook gehaald. En hoewel ik er totaal niet op heb gelet in Spanje en juist het idee had dat ik ietsjes was gegroeid, gaf de weegschaal juist aan dat de schade beperkt was tot een half kilootje extra Wanda, dus prima toch?

De HEMA-kaartjes voor de dierentuin zijn inderdaad op tijd gebruikt, weliswaar niet met vriendlief (had andere verplichtingen) maar wel met nichtje J. met een leuke dag als gevolg. Over nichtje J. gesproken… ons wandelavondje bevalt aan beide kanten goed en op de vakantie na is het dan ook een vast weekritueel geworden.

Fontana, zomerjas, open schoentjes, album 2012… allemaal dingen die ik zo door kan schuiven naar de zomermaanden… Ik denk trouwens dat ik eerst het album van Spanje ga maken…

Had ik me van tevoren grondig verdiept in de Costa Brava? Tja, ook door luiheid niet echt iets van terechtgekomen maar de aanschaf van de ANWB extra gids over deze streek (een dag voordat we vlogen) zorgde ervoor dat we alsnog goed voorbereid waren tijdens onze vakantie.

Spreek ik inmiddels dan alweer een aardig woordje Spaans? Eh… no, no… pero… laten we het wederom maar op luiheid van mijn kant houden. Ook aan de Costa kwam het er niet echt van om de taal op te halen aangezien ze behoorlijk ingesteld zijn op Nederlanders en dus ook wel de nodige Nederlandse woordjes kennen. Off topic… om de een of andere reden werd vriendlief vaak voor een Engelsman aangekeken en ik voor een francaise!

En hoewel we net terug zijn van onze zomervakantie en de zomer net is begonnen, kan ik me daadwerkelijk al verheugen op het najaar want dan staat er inderdaad weer een vakantie gepland! Een week met mijn ouders in het kader van hun 40-jarige huwelijk en inmiddels is de bestemming bekend, is het appartement geboekt en kan ik jullie dus meedelen dat we dan nog een weekje naar het door ons zo geliefde Oostenrijk gaan!

Met wat voor gevoel kijk ik dan terug op de lente? Tja, qua weer was het huilen met de pet op, qua lezen was het top, qua afvallen was het prima in orde, qua leuke uitstapjes zat het ook wel snor met natuurlijk als absolute hoogtepunt onze vakantie in Spanje (part dos volgt waarschijnlijk dit weekend nog!) maar toch moet ik ook eerlijk zijn tegenover mezelf en dat is dat ik te veel dingen heb laten lopen door gewoon te makkelijk te zijn, door op die bank te blijven hangen, door me achter de pc te blijven verschuilen waardoor een aantal dingen gewoon niet zijn gedaan (al dan niet genoemd in de lentekriebelsblog…) en dat zal hopelijk, nee, dat moet wel gaan gebeuren in de zomer…

Wordt vervolgd dus!

9 gedachtes over “Terugblik lente…

  1. Ach, ik denk dat je je kunt scharen in een heleboel mensen. Ik ben in ieder geval ook zo, ik neem me een heleboel voor, maar er komt meestal niet veel van terecht. Maar een paar doelstellingen heb je wel behaald. leuk toch? Niet te veel mee zitten.

  2. Hoi Wanda .
    Wij zijn blij dat we in Ootmarsum zulk fijn weer hadden .
    Afgelopen week en dagen zo heet dat je de straat niet op durfde , en dan weer dat najaarsweer , maar we houden moed , juni is nog niet om en dan komen juli en aug ., wie weet ..
    Je had weer een heel verhaal Wanda , en ik zag dat Oostenrijk ook weer op de kalender staat .Bij ons ook , de eerste 2 weken van sept .
    Hopelijk kunnen we nog een wandelijng maken , maar we gaan niet weg als het regent .
    We maken er wel wat van .
    Jij ook een fijne dag , groetjes Lia

Reageren mag hoor!

