Zou het dan toch zomer worden?

zomergevoel1Nou, nou, we hebben er hier in het noorden nog een paar uurtjes langer op moeten wachten maar zowaar… zo ergens in de loop van de middag liet mevrouw zich hier zien hoor!

Eindelijk zon en eindelijk het gevoel dat de zomer dan toch echt gaat beginnen! Of komt dat omdat iedereen harrieindewarrie is vanwege zijn of haar op handen zijnde vakantie én daardoor zelf maar het zomergevoel creëert?

Sinds een paar jaar is juni dus onze vakantiemaand en ook al liet het voorjaar in Nederland dan te wensen over, wij hadden in den vreemde altijd wel een prachtige zonnige junimaand. En ja, ergens ga je er dan van uit dat je daarna nog volop kunt gaan genieten van de zomer in eigen land maar helaas… de laatste 3 jaar liet dat vaak te wensen over. Tuurlijk, er waren van die sporadische zomerdagen, ik kan me nog een zondag van vorig jaar juli herinneren dat het hier rond de 40 graden was en dat ik van ellende niet wist waar ik het moest zoeken en natuurlijk was daar ons uitstapje naar Schiermonnikoog in augustus maar verder was het toch voornamelijk binnen zitten en je afvragen wat er terecht was gekomen van die verhalen over de opwarming van de aarde…

Ook dit jaar liet het voorseizoen ons duidelijk in de steek met voor ons natuurlijk het absolute dieptepunt in Barcelona, ik bedoel… eind april in Barcelona verwacht je toch gewoon met je zonnebril op je snufferd, 3/4 broek en t-shirtje aan en een lekker ijsje in de hand op de Ramblas te zitten en niet dat je hoopt dat je poncho tegen al dat regen is bestand!

Maar okay… de voorspellingen voor de komende dagen zien er goed uit, dus ik zou zeggen: geniet er gewoon lekker van, stel die bbq niet uit want je weet maar nooit wanneer de gelegenheid zich weer voordoet, pak je zonnebrandcreme erbij, zorg voor een paar goede boeken, lekkere verse muntthee of een alcoholische versnapering, ga lekker richting kust of terras en creëer je eigen zomergevoel!

In huize B. gaan we er zeker van genieten!

Fijn weekend!

5 gedachtes over “Zou het dan toch zomer worden?

  1. Wij hadden de hele dag zon en daar heb ik een uurtje van genoten, de rest in de schaduw. Ik verbrand heel snel. Maar we kunnen eindelijk genieten van dat mooie weer en ik hoop, jij in het noorden ook.

    Fijn weekend

  2. Wat een heerlijk weekend was het he. En deze week blijft prachtig dus we gaan zeker niet klagen 🙂
    Tja, ik heb al heel wat verregende verjaardagen gehad .. terwijl ik mij van vroeger herinner at we altijd buiten zaten .. kan ook wel een wens zijn natuurlijk haha’
    gr. Elise

Reageren mag hoor!

