Zomers geklaag…

Woman lying on sandy beach, Mustique, Grenadine IslandsTerwijl er door velen lekker wordt genoten van het prachtige weer dat we momenteel in Nederland hebben, ben ik gewoon keihard aan het werk…

En nee, ik ga heus niet een potje zielig lopen doen, tenslotte weet ik donders goed dat ik mijn vakantie al heb gehad in juni en dat ik helemaal geen reden tot klagen heb maar… het is wel heel frustrerend om te weten dat mijn collega’s makkelijk vrij konden nemen toen ik in juni afwezig was maar nu het gros verdwenen is naar hun vakantiebestemming is het voor mij heel erg moeilijk om vrij te nemen, laat staan dat ik een paar uurtjes zou kunnen snipperen om alsnog even lekker van het zonnetje te kunnen genieten…

Nee, in plaats daarvan is het a) heel erg druk omdat we een te krappe bezetting hebben op dit moment, is het b) ook nog eens zo dat ik tot overmaat van ramp ook nog tot half 6 moet bikkelen en c) was het ook nog zo dat toen ik vanavond eindelijk rond 19.30 uur de mogelijkheid had om buiten te gaan zitten met mijn boekje dat het toen dus al te fris was! Ja, echt waar, ik had gewoon kippenvel op mijn armen! De zon was al verdwenen achter de bomen en de wind deed de rest, dus dat was helaas weer hup naar binnen…

Ik troost mezelf maar met de gedachte dat het dit weekend ook nog heerlijk weer blijft zodat ik er dan nog wat van kan genieten maar het idee dat we mogelijk volgende week een hittegolf gaan krijgen, doet me nu al zuchten…

Genieten jullie lekker van de zon of is het soms ook afzien omdat je gewoon moet werken?

18 gedachtes over “Zomers geklaag…

  1. Nou hier ook druk aan het werk. Maar ik ga om 16:45 naar huis en we kunnen nog lekker buiten eten. In de pauze pik ik ook ff wat zonnestraaltjes mee door buiten te gaan zitten. 🙂
    Ook kunnen wij flexibele tijden werken, dus mag om 15:45 naar huis als ik dat wil… Sterkte volgende week… Schijnt iid erg warm te worden..

    • Nou, daar zit niet zozeer het probleem! Ten eerste vinden we zelf juni een fijne vakantiemaand en ten tweede zitten we dan ook niet het dure hoogseizoen. Probleem is dat de rest van mijn collega’s allemaal nu vakantie moeten hebben en tja, dan blijf ik zowat in m’n uppie over en kan dus verder niet vrij nemen. Gelukkig is het in augustus wel weer mogelijk, dus van mij mag juli voorbij zijn haha…

  2. Ik werk parttime en dus zijn er genoeg momenten dat ik van het mooie weer kan genieten. Daarbij fiets ik vaak naar t werk en dat is ook fijn. Hoewel het soms nu wel erg warm is klaag ik niet hoor 🙂 we hebben er zo lang op moeten wachten! En straks in Frankrijk wordt het mogelijk nog warmer dus…. Nee we genieten van dit heerlijke zomerse weer. Maar ik snap dat jij soms even baalt hoor…. Fijn weekend!

  3. Hier zo’n beetje het zelfde probleem als bij jou… Alleen dan is er niet veel te doen. Maar moet ik wel tot einde vd middag blijven. Gelukkig is einde vd middag hier al om 16.00 of 17.00 uur. De zon staat bij ons tot een uurtje of 20.00 zeker in de achtertuin. Daar heb ik dan wel weer geluk mee. Ik troost mij dat ik nu wel de tijd heb om heerlijk te bloggen 🙂 Mijn tijd komt nog wel..

  4. Nou meid, ik moet helaas ook nog gewoon werken. Maar ik heb wel het voordeel dat ik ’s middags eerder kan stoppen 😉 En wat jammer dat je ’s avonds niet lang buiten kon zitten… ik heb gisteren tot een uur of 10 buiten gezeten met m’n moeder.
    Gelukkig hebben ze voor ’t weekend ook zomers weer voorspeld, dus hopelijk kan je er dan lekker van genieten!

    • Ik kan hier hooguit tot een uurtje of 8 buiten zitten, dan koelt het al behoorlijk af. Misschien dat het langer wil met een vestje maar dat is niet hetzelfde…

  5. Ik heb de luxe dat ik kan genieten van het heerlijke weer. Helaas is het hier in het zuiden wel heul errugh warm. Ik had voor zon gevraagd, niet voor zooooooooooo’n heet weer! Want dan zit je van ellende binnen, omdat het gewoon te gek is buiten 😦 Ik zal proberen een paar graadjes die hier teveel zijn naar jou te sturen 😉

  6. oke ik werk part time en geniet er wel af en toe van.maar dan weer gauw naar binnen omdat ik er slecht tegen kan te lang in zitten of hangen .maar zal het zeker wat hier bij mij schijnt naar jou te sturen om er toch nog van te genieten straks als je thuis bent

  7. Kan me voorstellen dat het frustrerend is dat je niet even wat eerder weg kan van werk om van het weer te genieten. Ik ben sinds afgelopen zondag erg ziek en heb de hele week alleen maar in bed gelegen. Ook niet echt het leukste wat je kan doen met dit weer.

  8. Gelukkig heb ik meestal de woensdag vrij en zo niet, dan kan ik redelijk compenseren. Moet eerlijk zeggen dat ik met een vestje in de tuin (zoals nu) toch ook wel erg tevreden kan zijn :-). Sterkte iig volgende week, want het schijnt idd warm te worden

  9. Ik zit op dit moment nog in de ziektewet, dus ik kan genieten van het mooie weer. Anders had ik alleen maar nachtdiensten gehad en had ik moeten slapen met die hitte. Maar ik hoop dat je toch nog wat kunt genieten van de zomer.

  10. Op m’n werk is het redelijk vol te houden, s’ morgens zetten we alles tegen elkaar open en dan is het zaak om op tijd de ramen dicht te doen en de ventilator aan zodat het de laatste uurtjes ook nog te doen is.
    Als ik ’s avonds thuis kom kan ik nog lang van het zonnetje genieten, maar ja, wij zitten dan ook in het zuidoosten hè 😀
    Goed weekend meis en tot gauw, nu echt;-)

  11. Ik kan niet zo tegen de hitte. Ben nu een aantal dagen vrij en blijf lekker binnen… Do/Vr weer werken en zit ik ook binnen… Vind het helemaal niks die hitte

  12. Ik ben ook in juni weg geweest en mag ook nu weer werken. Al was ik wel gister extra vrij, dat is wel fijn. Maar meer vrij zit er niet in. Ik spaar mijn verlof voor een grote en lange reis begin volgend jaar. Ik pak dus alle zon mee zodra het kan! 😉

    • Nee, ook volgend jaar heb ik gewoon weer 3 weken in juni, probleem is dat er bij ons 45 mensen werken waarvan er 35 in de schoolvakantie vrij moeten en ja, dan kunnen de achterblijvers gewoon moeilijk ook nog een dagje vrij plannen, helaas…

Reageren mag hoor!

