Opnieuw beginnen…

afvallen2012En wederom ga ik er weer voor…

Ooit heb ik het gepresteerd om maar liefst 30 kilo kwijt te raken, enkel en alleen door te gaan bewegen en door mijn eetpatroon aan te passen. Was het toen echt zo simpel? Ja, in feite wel… gewoon de knop omzetten en er voor gaan, zonder dat het een obsessie werd. Gewoon een kwestie van het roer omgooien en merken dat het zijn vruchten afwerpt.

Nadat het eenmaal was gelukt om 30 kilo af te vallen, liet ik langzaam de teugels weer een beetje varen en zijn er uiteindelijk toch weer de nodige kilootjes bij gekomen. Hoewel het aldoor schommelde om en nabij de 5 extra kilootjes, ging het de laatste tijd toch al aardig richting de 8 extra kilo’s en merk ik het direct aan mijn lijf. Broeken zitten net wat minder goed, de zogenaamde love handles ploppen er net wat te gemakkelijk boven uit en het zwaarbevochten maatje 44/46 wordt weer te vaak ingewisseld voor een 48-er, als ik uberhaupt al een goed zittende broek kan vinden tussen al dat skinny geweld.

De afgelopen drie (of zijn het er inmiddels al 4) jaren riep ik telkens weer dat ik er nog graag 10 tot 15 kilo af wilde en dat het toch echt moest gaan lukken. Ik wist tenslotte hoe het werkte, kende mezelf inmiddels vrij goed en had de wijsheid omtrent het afvallen/gezond eten/bewegen volledig in pacht.

En toch lukt het me niet… Ging ik vroeger met gemak 3 keer in de week sporten, nu ben ik al blij als ik 3 weken achter elkaar 1 keer in de week in de sportschool kom. Tegenwoordig lijkt het wel of ik elke maand opnieuw moet beginnen, opnieuw weer naar de sportschool, opnieuw weer opletten wat ik zoals naar binnen werk en opnieuw mezelf weer een schop onder mijn kont geven.

Door het bodieboosten was ik inmiddels wel alweer 5 kilo kwijt maar ook dat kon ik na de vakantie maar weer moeilijk oppakken en hoewel ik me er bij neer heb gelegd dat ik nooit een maatje 40 zal worden, dat heb ik wel al geaccepteerd, maar ik kan en wil me er niet bij neerleggen dat het me niet gaat lukken om nog 10 tot 15 kilo af te vallen.

Als het ooit wel is gelukt, dan moet het gewoon nog een keer kunnen!

Dus vandaag ben ik weer begonnen!

16 gedachtes over “Opnieuw beginnen…

  1. Sterkte Wanda !!, en je hebt gelijk want als je ouder wordt neemt het gewicht meest toe , bij mij tenminste , na de overgang ieder jaar een kilo , en nu mag er niet meer bij want anders wordt het ook 48 kg.
    Nogmaals sterkte en liefs , Lia

  2. You go girl! 😉 Ben zelf deze week gestart met een heus fitnessprogramma. Had mijn manneke gevraagd – die dus dit actief doet, ook een programmaatje voor mij in elkaar te draaien. We hebben hier een heel toestel met van alles erop en eraan 🙂 En zo samen met die gewichten sjorren (voor mij is het echt nog sjorren hahaha) is wel zo gezellig 🙂

  3. De tweede keer zoveel afvallen is meestal moeilijker dan de eerste keer. Weet ook niet waar dat aan ligt, maar het werkt wel zo. Ik hoop dat je je doelstelling behaald.

  4. Knap hoor, goed bezig! Ik ben zelf 20 kilo afgevallen, maar daar deed ik bijna 3 jaar over. Nu moet ik stabiel zien te blijven en ’t liefst raak ik nog een paar kilo’s kwijt zodat ik net wat minder bol ben op m’n buik. Ik fiets dan ook wanneer het kan.

  5. Het is gewoon knap dat je er gewoon weer voor gaat. Ik kan me de vorige keer dat je zo bezig was om af te vallen nog wel herinneren. Het vereist wat inzet en discipline. Maar dat zal je heus wel lukken.

Reageren mag hoor!

