Online bestellen…

onlinewinkelenVorige weekend waagde ik me er maar weer eens aan…

Na wekenlang niet te hebben gewinkeld en wel te hebben geroepen dat ik nodig broeken moest hebben en dat er toch geen broeken waren die mij paste, besloot ik om, op aandringen van vriendlief, toch maar eens het net te gaan afstruinen. Verschillende sites passeerden de revue en hoewel er genoeg van mijn gading te vinden was, had ik nergens het gevoel dat het wellicht weleens zou kunnen passen.

Uiteindelijk kwam ik toch weer op de site van Ulla Popken terecht en hoewel het merendeel van hun collectie niet direct mijn smaak is, had ik er wel een paar broeken gezien waarvan ik dacht dat het wel moest lukken. Dus inderdaad, in het winkelmandje, bestelling definitief afgerond en toen kon het lange wachten beginnen.

Nog een nadeel van online winkelen, het wachten… Normaal kom je het pashokje uit, bevind je je richting de kassa en hop het bewuste kledingstuk hangt al in je kledingkast. Nu moest ik echter 5 dagen wachten alvorens ik het genoegen zou smaken van het openen van het bewuste pakketje.

Vanochtend, na mijn tweede sportsessie van deze week waarvan akte, lag er inderdaad een mega doos op mij te wachten. De omvang van deze doos deed mijn hoop toenemen want me dunkt: zo’n grote doos dan toch ook de verwachtte grootte van de broeken…

Helaas… al bij broek 1 zag ik het direct en zonk de moed me in de schoenen. Wederom op aandringen van vriendlief deed ik nog een poging om me er in te wurmen maar helaas… Dan broek 2… die ging zowaar over mijn bevallige billetjes maar helemaal tevreden hoe ie verder om mijn benen zat, was ik niet. Broek 3 was weer een grote teleurstelling want dit exemplaar haakte bij mijn knieën al af, althans ik vreesde ietwat krakende geluiden te horen als ik toch een poging zou doen om de broek verder op te hijsen.

Al met al was ik dus weer hevig teleurgesteld, teleurgesteld dat ik weer geen broeken had en teleurgesteld in de heren of dames ontwerpers want deze modellen kwam bij lange na niet in de buurt van het beloofde maatje.

En het ergste is… ik moet dus maandag het hele zooitje weer retour sturen, met andere woorden, ik moet eerst nog zorgen dat alles weer netjes in de verpakking terecht komt en moet dan vervolgens alles weer in die grote doos zien te krijgen en dan dus nog richting het centrum om het pakket voor de retourzending aan te bieden.

Tja, de slogan van online winkelen: leuk en gemakkelijk, gaat voor mij niet op!

12 gedachtes over “Online bestellen…

  1. Ik koop echt altijd alle kleding online hihi, heb zo’n hekel aan de stad. Vooral voor Dana vind ik online shoppen heerlijk. Die ontsnapt altijd 10 keer uit zo’n pashokje en thuis zijn we zo gepiept.

  2. …en om die reden heb ik er dus ook niets mee 😦 Vreselijk vind ik het… maar dus ook om een goede passende broek te kopen… te passen … te vinden. Bizar toch eigenlijk he.
    Hoop dat je hem snel vindt!

  3. Bestel bij Wehkamp joh! Snel binnen, je kunt meerdere maten bestellen en je betaald alleen wat je koopt middels acceptgiro. Alles wat je terug wil sturen komen ze weer ophalen. Ik zweer erbij!

  4. He meid, wat vervelend. Misschien eens een andere webwinkel proberen ? Er zijn er vast wel meer met grotere maten.
    Ik koop altijd mijn broeken online, ik heb echt zo´n hekel aan pashokjes ! Moet wel zegen dat ik ze altijd bij Esprit bestel en ik ben toch niet de dunste 🙂 maar het past prima.
    gr. Elise

  5. Jammer dat het zo tegen zit. Ik kan daar ook echt flink van balen.
    laatst had ik bij Esprit drie broeken besteld. Twee ervan waren van het zelfde type en hadden dezelfde maat, alleen de kleur was anders. Een broek zat als gegoten, de ander kwam niet verder dan mijn knieën. Daar heb ik dus serieus een klacht over ingediend.

Reageren mag hoor!

