Tegenstrijdig…

emjoythelittlethingsNa de hoosbuien van vandaag (ja, ik woon in het noordoosten van ons landje en ja, we hebben wateroverlast gehad…) en het feit dat de dagen toch alweer korter worden, groeit ook het besef dat het nu niet meer zo lang duurt of de zomer loopt echt op zijn einde.

Vooralsnog beloven ze ons de komende dagen nog een heerlijk zomertje en ondanks dat ik me daar erg op kan verheugen, mede gezien het feit dat er aan het eind van deze week weer een extra lang weekend op me ligt te wachten, verheug ik me aan 1 kant ook wel op de herfst c.q. de winter.

En ja, dat klinkt uit mijn mond direct heel tegenstrijdig want de mensen uit mijn directe omgeving weten dat ik niet op mijn best ben als ik dagen aan huis gekluisterd ben, laat staan als die witte vlokken weer naar beneden komen dwarrelen. Nee, aan dat laatste wil ik absoluut nog niet denken!

Maar ik moet wel zeggen dat ik me wel kan verheugen op de nieuwe herfst/winterkleding (ondanks dat het dan ook nog steeds moeilijk zal zijn om een broek te vinden), gewoon omdat ik me daar net wat prettiger in voel dan in de wat meer flodderige en fleurige zomerkleding.

Ook vind ik die periode altijd wel gezellig in huis, mits ik overdag nog wel gewoon lekker naar buiten kan, maar de tijd van kaarsjes en lekker onder je fleecedeken een filmpje kijken, ja, daar kan ik me toch wel op verheugen! In de zomermaanden heb ik daar gewoon de rust niet voor, nog los van die fleecedeken natuurlijk!

En wat dachten jullie van die overheerlijke groene rakkers, ook wel bekend onder de term spruitjes? En een lekkere stamppot zuurkool of andijvie? Of eh… die heerlijk geurende stoofpotjes? Pfff, het water loopt me al haast in de mond! Voor de lijn is de winterperiode met al die zware kost zeker niet goed maar toch… het is wel lekker!

Maar zoals gezegd… zo ver is het nog lang niet (hoewel… het gaat allemaal wel heel erg snel…), eerst gaan we nog lekker genieten van een paar zomerse dagen!

12 gedachtes over “Tegenstrijdig…

  1. Ik eet ’s winters ook meer dan zomers, ’t is sowieso lekkerder 🙂 Heerlijk de stamppotten. maar ik ga eerst nog even 3 weken ergens naar de zon .. mijn zomervakantie begint vrijdag .. yes !

    Dus nog ff geen herfstkleding

    Elise

  2. Naar spruitjes kijk ik zeker niet uit maar stiekem vind ik het ook wel lekker om met dikke trui, kopje thee binnen te zitten.. Regen die drupt op de ramen.. heerlijk, zo lang ik door de regen maar niet naar buiten hoef haha!

Reageren mag hoor!

