Magic Monday…

magicmondayMaandag… de ene week een gewone werkdag, de andere week mijn parttimedag.

In beide gevallen heb ik absoluut geen hekel aan de maandag. Als het een gewone werkdag betreft, wat dus tevens meestal een 5-daagse werkweek in houdt, vind ik het altijd wel gezellig om met mijn collegaatjes nog eens uitgebreid na te babbelen over hetgeen we allemaal in het weekend hebben uitgespookt en het idee dat er weer een geheel nieuwe week op je ligt te wachten.

Nadeel van deze dag is natuurlijk wel dat je gewoon weet dat het nog heeeeeeeel lang duurt voor het weer weekend is maar ik heb ook genoeg collega’s die op zondagavond al lichtelijk chagrijnig worden bij het vooruitzicht van het weer moeten werken op maandag en dat heb ik dus totaal niet.

Betreft het mijn parttimedag, dan ben ik er meestal rond een uurtje of half 9 eruit, wordt er gezellig samen ontbeten waarna vriendlief aan het werk gaat en ik thuis wat ga aanrommelen, de voorraadkast en koelkast inspecteert om vervolgens eerst richting de sportschool te gaan voor een wat uitgebreidere sessie en daarna dan even bij de Lidl binnen wip om nog wat dingetjes te halen.

De rest van de dag breng ik meestal vrij relax door, hetzij thuis in de tuin met een boekje, hetzij vriendlief gezelschap houden (hij aan het werk op de pc en ik op de bank met een boekje of desnoods een huishoudelijk klusje…), hetzij loop ik even het centrum in voor zomaar even rondkijken of zoals vanmiddag even kaas halen op de markt. Op zo’n maandag kan het ook prima voorkomen dat ik even met vriendlief op pad ga, net zo makkelijk als dat ik even met mams ergens naar toe sjees.

Zoals gezegd, ik heb absoluut geen hekel aan de maandag. Neem nu vandaag; lekker vrij dus, zonnetje schijnt hier in het noorden volop, straks even sporten, daarna lekker lunchen met vriendlief, vanmiddag even naar de markt en verder… geen idee! Heerlijk, toch?

8 gedachtes over “Magic Monday…

  1. Ik ben niet dol op de maandag. Komt alleen omdat ik zon- op maandag eigenlijk altijd waar-de-loos slaap. Ik moet dan weer helemaal omschakelen naar een ander ritme na een weekend van later naar bed en uitslapen. En dus ben ik de maandagen vaak hartstikke gaar.

  2. Toen ik nog buiten de deur werkte en ook nu heb ik nog altijd geen hekel de maandag. Een nieuwe week voor de deur met wie-weet-wat er allemaal op je pad komt.
    Maar de dinsdag….brrrrr…dan heb ik het zogeheten ‘maandag-gevoel’…geen idee waarom, maar dat is al jaren en jaren zo, hahaha

Reageren mag hoor!

