Woensdag gehaktdag…

krabbels-woensdag-075088Woensdag gehaktdag… althans dat is het jaren geweest!

Vroeger was het inderdaad vaste prik dat mams op woensdag haar befaamde balletjes draaide en zelfs toen ik uit huis was, ging ik nog op woensdagavond bij mijn ouders eten vanwege diezelfde balletjes. Eenmaal samenwonend (inmiddels 2 jaar) verdween deze traditie en hoewel er in huize B. ook weleens zelfgemaakte balletjes worden gegeten, is dat zeker geen vaste prik op de woensdag!

Verder is de woensdag bij ons op kantoor over het algemeen vrij rustig omdat dit echt zo’n dag is waarbij de meeste collega’s hun parttimedag hebben vanwege de vrij korte schooldag van hun kroost en dat betekent dat ik meestal lekker door kan werken zonder dat er steeds een collega naast mijn bureau staat met een ander dossier wat eigenlijk eerst even afgehandeld moet worden…

Het is ook de dag waarbij ik de laatste tijd regelmatig met een collegaatje een visje ga eten tussen de middag en bij heel mooi weer zelfs even snel een broodje op een terras nuttig.  Altijd gezellig om zo je middagpauze door te brengen!

Sinds een tijdje stamp ik op woensdagavond ook regelmatig met nichtje J. door de straten van Veendam. Dit is natuurlijk zowel heel gezellig als ook goed voor onze conditie en het is ook lekker om eens niet in de sportschool te zweten maar gewoon lekker in de buitenlucht bezig te zijn.

En ja, woensdag betekent natuurlijk ook dat je het grootste gedeelte van de werkweek achter je hebt liggen en dan worden er in huize B. toch weer de nodige plannen gesmeed voor het weekend!

Ja, de woensdag bevalt me wel!

9 gedachtes over “Woensdag gehaktdag…

  1. De woensdag staat hier in niet vakantieweken in het teken van de schoonmaak s ochtends. Ook hier geen vaste prik qua gehaktbal ik bekijk per dag waar ik zin in heb….

Reageren mag hoor!

