Leesmaand augustus 2013

Oeps, september is alweer bijna op de helft en ik moet wil jullie toch nog even deelgenoot maken van de boeken die ik in augustus heb gelezen. Helaas was het weer een vrij standaard maand wat het aantal (4) betreft. Helaas… omdat mijn NTL (Nog Te Lezen) lijst alleen maar groeiende is…

jijbenthetkwaadRoberto Costantini – Jij bent het kwaad. Commissaris Michele Balisteri is voornamelijk geïnteresseerd in vrouwen, voetbal en potjes poker met zijn vrienden. Vermoedelijk kost dat in de zomer van 1982 de jonge Elisa het leven: in plaats van onmiddellijk haar mysterieuze verdwijning vlak voor de WK-finale te onderzoeken, stelt Balistreri het politieonderzoek uit zodat hij naar de tweede helft van de wedstrijd kan kijken.

Voor mij het eerste boek van deze Italiaanse schrijver en vast niet de laatste. Erg prettige schrijfstijl, goed uitgewerkte verhaallijnen (hoewel het middendeel wel ietsjes korter had gemogen) en uiteindelijk een verrassende ontknoping. Alle ingrediënten dus voor een goede thriller! En gelukkig voor mij, er schijnen nog 2 delen te komen!

genezingHarlan Coben – Genezing. Drie aidsonderzoekers staan op het punt een baanbrekend middel op de markt te brengen. Dan overlijdt een van hen onverwacht.

Gelukkig geeft de schrijver in zijn voorwoord al aan dat dit verhaal al in 1991 door hem is geschreven en dat het zeker niet zijn beste verhaal is maar dat hij wel hoopt dat het uitnodigt om andere/betere boeken van hem te lezen. Met dit in mijn achterhoofd heb ik dit boek uitgelezen en ja, het is zeker geen geweldig boek, soms wat ongeloofwaardig, zeker wat gedateerd gezien het aids-vraagstuk maar doordat de schrijver zelf al aangeeft niet helemaal tevreden te zijn, ben ik wel nieuwsgierig geworden naar andere boeken van hem.

ditschenkikjouIris Johansen – Dit schenk ik jou. Het lichaam van een jonge vrouw wordt gevonden. Een rood bespatte drinkbeker ligt naast haar. Wanneer forensisch beeldhouwer Eve Duncan eenzelfde bloedbokaal ontvangt, blijkt ze het pad te hebben betreden van Kevin Jelak, een seriemoordenaar die misschien iets weet over haar vermiste dochter Bonnie.

Een verhaal wat erg makkelijk leest maar waarbij ik het zelf erg jammer vond dat het vanaf pagina 1 al duidelijk was wie de moordenaar was waardoor een soort van kat- en muis spel ontstaat die eigenlijk nergens echt spannend wordt. Ook de beweegredenen van de dader komen op mij erg ongeloofwaardig over, hoewel er natuurlijk genoeg gekken rondlopen in deze wereld…

politieJo Nesbo – Politie De mogelijke kroongetuige tegen een machtig Noors drugskartel ligt in coma in het Rikshospital Oslo en wordt streng bewaakt door de politie. Als vlak na elkaar twee politiemensen worden vermoord op de plaats delict van een niet-opgeloste zaak waarbij ze indertijd betrokken waren, dan de kroongetuige, met wie het beter leek te gaan, opeens sterft en een derde politieman wreed wordt vermoord, valt steeds vaker de naam van inspecteur Harry Hole, die altijd zijn zaken oploste.

Deel 10 in de serie van Harry Hole en wat voor deel! Spannend tot de laatste bladzijde! Dit is gewoon zo’n serie die je als thrillerliefhebber moet lezen!

Nou, tot zover augustus. Hopelijk wordt september ook weer zo’n heerlijke leesmaand, 1 boek is alweer uit (aanrader!) en met boek 2 schiet het al lekker op (ook een aanrader!).

7 gedachtes over “Leesmaand augustus 2013

  1. Lekker joh … ik red ook geen 4 boeken (jammergenoeg…) want met 4 bladzijden voor het slapengaan, duurt het wel even voor je een boek uit hebt haha. Wens je iig een hele mooie zondag (en volgens mij is het echt leesweer = regen :-))

  2. Oh weer super veel lees tips! dankjewel 🙂
    Politie wil ik ook nog lezen maar heb nog wat boeken van Nesbo staan. Eerst die dan maar 🙂

  3. Leuke boeken lees je! Ik dacht bij ‘Iris Johansen – Dit schenk ik jou’ dat het echt een boek voor mij was. Ik vind het alleen wel jammer dat je al snel weet wie de moordenaar is, dan lijkt me de rest van het boek absoluut niet spannend meer!

Reageren mag hoor!

