To do or not to do…

todoornottodoWaarom heb je het altijd zo vlak voor een vakantie zo druk? Of is het gewoon een kwestie van je druk maken?

Ik bedoel… is het echt zo’n probleem als bepaalde dingen niet meer op tijd klaar zijn voor de vakantie? Of dat een collega dat dan maar op zich moet nemen? Is het gewoon moeilijk om iets uit handen te geven, wil je gewoon zelf de regie houden of ben je echt zo onmisbaar? Ik ben heus niet zo naïef om dat laatste te denken maar dingen uit handen geven, vind ik wel moeilijk. En dat terwijl ik tegelijkertijd ook heel makkelijk kan denken dat ik er over een kleine 2 weken alweer ben, dus wat kan er in hemelsnaam in de tussentijd gebeuren? Ze redden zich vast wel (en anders maar niet, dan schijn ik toch onmisbaar te zijn…).

En dan… waarom moet je net voor je vakantie naar de kapper? Misschien bang dat je anders met een verwilderd bosje haar op de foto’s staat of was het gewoon weer tijd voor een afspraak? Eigenlijk hoefde ik pas over een week maar ja, dan zijn we nog niet terug en dan duurt het nog een week voor ik heen kan, dus vandaar dat het dan nu nog maar moest gebeuren maar om nu te zeggen dat het uit ijdelheid is… nee hoor!

En wat denk je van een schone auto? Vriendlief is altijd de dag voor vertrek druk bezig met het schoonmaken van de auto maar als je een uur hebt gereden, zit je hele voorruit alweer vol met dode muggen, dus wat voor zin heeft het dan om je daar nu druk over te gaan maken?

En waarom bedenk je altijd net voor vertrek dat het wellicht handig zou zijn om toch nog snel even je garderobe aan te vullen met wat shirtjes met lange mouwen? Althans, dat geldt voor vriendlief dan, mijn kast is natuurlijk altijd wel gevuld, nooit goed genoeg natuurlijk want anders hoef ik straks niet meer te shoppen maar dat terzijde… En aangezien vriendlief druk is met de auto, word ik hier natuurlijk voor op pad gestuurd!

En tassen inpakken… ook zoiets, alles ligt al schoon in de kast maar waarom beland het dan pas vanavond of in geval van vriendlief misschien zelfs pas morgenvroeg, in de tassen? Waarom niet alvast inpakken, dat scheelt dan toch weer? Maar nee hoor, vanavond moet alles nog bij elkaar worden gezocht en moet er nog uitgebreid worden getwijfeld wat er meegenomen moet worden want ja, zoals het nu lijkt zou het zo maar boven de 20 graden kunnen gaan worden in Oostenrijk maar ja, aan de andere kant… je zit natuurlijk wel in de bergen dus misschien is het daar boven wel wat frisser dus dan is het wellicht verstandig om toch ook wat dikkere kleding mee te nemen…

Nou ja, ik denk dat ik nu eerst nog maar even een uurtje ga sporten, even alle reeds voorbije stress en nog toekomstige stress van me af trainen!

12 gedachtes over “To do or not to do…

  1. Hallo Wanda , het hoort erbij .
    Wat de kleding betreft , Oostenrijk blijft een moeilijk land , wij hadden 1 week tussen de 25 en de 30 gr. en een week tussen de 15 en de 20 gr. , dat scheelt een jas , en je moet er ook rekening mee houden dat als de zon achter de bergen zit , het snel afkoelt .
    Wij hebben het heerlijk gehad en hoop voor jullie het zelfde .
    Goeie reis en tot later , liefs Lia

  2. Hallo Wanda

    Een heel bekend verhaal
    Wij gaan 21 Oktober weer naar Zeeland Zonnemaire
    Ik hoop dat jullie mooi weer hebben in Oostenrijk
    ik wens jou en je vriend alvast een hele fijne vakantie
    En voor nu een hele fijne Donderdag avond

    Liefs Gerda

  3. Haha, hier gaat het precies zo 😉 Mijn huis is het vaakst het schoonst en netst, vlak voordat ik op vakantie ga, haha. En spullen bij elkaar zoeken gebeurt vaak ook op ’t laatste moment.

    Een hele fijne vakantie & lekker genieten!
    liefs Insoon

  4. denk dat het overal wel zo gaat hahaha je bent lang de enige niet met dit soort vakantie gebeuren.want stress wil ik het maar niet noemen 😉 en net wat je zegt misschien helpt het sporten wel om even alles van je af te zetten.en weer met frisse moet je vakantie tegemoet te gaan

  5. Qua werk is het bij ons wat makkelijker, wij gaan allemaal tegelijk met vakantie 😉 Ik probeer zoveel mogelijk alles op het laatst te doen (behalve lijstjes maken) minder stress geloof ik 🙂

Reageren mag hoor!

