Hallo oktober!

keepcalmandwelcomeautumnOktober alweer… nog even en we zitten met z’n allen weer aan de rijkelijk gevulde kerstdis!

Voorlopig moet ik aan dat laatste echt nog niet denken! Ik moet eerst nog geestelijk zien te verwerken dat de zomer nu echt ten einde is, hoewel… echt klagen mogen we natuurlijk nog niet want tot nu toe kunnen we nog lekker genieten van een heerlijk nazomertje. En vorige week in Oostenrijk was het helemaal genieten want toen hadden we vooral in het begin van de week nog temperaturen van ver boven de 20 graden! Maar ik zal nu niet gaan uitweiden over Oostenrijk, dat komt dit weekend nog wel, moet tenslotte daarvoor nog wel de nodige foto’s selecteren (had er slechts een dikke 500!) en bewerken in collages!

Maar oktober dus… en dus herfst! Op zich kan ik die periode prima aan mits het zonnetje, net als nu, maar gewoon aanwezig is. Thuis zitten terwijl de regen met bakken naar beneden dendert en de wind om je huis heen giert, is niet mijn ding. Ik krijg dan al snel het gevoel dat ik opgesloten zit, dus voor mijn omgeving (lees: snel verhoogde niveau van chagerijnigheid) is het beter dat het nog lang dit weer blijft!

Oktober zal in ieder geval minder druk worden dan september, hoewel… het is nu natuurlijk nog maar de 1e en het kan heeel snel veranderen bij ons, maar als het inderdaad wat rustiger is, zou ik dat ook helemaal niet erg vinden. Wat ik in ieder geval wel van plan ben, mits het weer zo blijft, is een paar leuke boswandelingen te maken, want juist in de herfst vind ik het bos op zijn mooist met al die prachtige kleuren en verder heb ik me voorgenomen om in de weekenden een paar lekkere stoofpotjes te laten pruttelen en weer lekker zelf goulashsoep te gaan maken.

En verder? Ach, het is zoals gezegd nog maar de 1e, er kan nog zoveeeel gebeuren!

13 gedachtes over “Hallo oktober!

  1. Oktober vind ik meestal nog wel leuk.. Dan geniet ik wel van de herfst met de verkleurde blaadjes, de eikeltjes zijn dan ook nog leuk enzo… Pas als de blaadjes echt van de boom gaan vallen en er bijna niets meer hangt.. Dan denk ik… zucht was het maar weer lente!

  2. Wow, 500 foto’s 😉 Leuk! En inderdaad, met dit weer is oktober goed vol te houden. Heerlijk hè! Ik vind het ’s ochtends wel frisjes, maar uit de wind en in de zon is het lekker. En de natuur is in de herfst op z’n mooist. Wil zondag ook nog een boswandeling maken.
    Heb je gisten nog iets leuks gekocht tijdens het shoppen?

    Een fijne dag!
    liefs Insoon

  3. Ik vind de herfst juist heerlijk. Hoe harder de storm, hoe leuker ik het vind. Maar dit rustige weer vind ik ook wel prima hoor. En ’s avonds de kaarsen weer aan, héérlijk.

  4. 500 foto’s uitzoeken, wat een werk! Ik vind dat tenminste altijd zoveel tijd in beslag nemen. Ik heb laatst 1000 foto’s uitgezocht voor een fotoboek. Ik ben super blij met het resultaat: maar al dat werk vooraf pfff haha.

  5. Uk heb, net als mijn voorgangster, een hersft en winterdipje. Word er echt een beetje verdrietig van .. Ik sta in t donker op, en zit op kantoor terwijl het pikdonker is .. beeeh. Nog ff en ik ga ook in t donker weer naar huis 😦 En dan die vieze spinnen nu .. jak !

    gr. ELise

Reageren mag hoor!

